Hoi hoi,
Gek genoeg heb ik me als èèn van de weinige daar nooit druk om gemaakt. Het geld is bij ons altijd op aan het einde van de maand, maar we komen eigenlijk nooit te kort in ons normale dagelijks leven. Alles veranderd automatisch zonder dat we het eigenlijk door hebben. Wel merk ik dat ik veel minder geld aan mezelf uitgeef, omdat ik dat liever spendeer aan mijn meiden. We hebben er wel voor gezorgd dat we voor elk kind een goed spaarpotje hebben voor als ze willen gaan studeren. Vooral bij een groot gezin is dat belangrijk. Elke maand gaat er voor elke dochter 25,- euro naar een potje op de bank. Ook dit mis je op deze manier niet, want het hoort bij onze vaste lasten. Vroeger gingen we wel veel vaker uiteten of stappen, maar daar heb je nu de tijd niet meer voor (stappen heb ik overigens ook geen zin meer in), dus heb je ook dat geld niet nodig. We gaan nu voor een vierde en dat wordt helaas wel iets lastiger, omdat we daar een andere auto voor moeten aanschaffen. Er bestaan geen auto's waar er 4 kinderzitjes naast elkaar op de achterbank passen. Drie was altijd al een gemedder. Maar dit is het enige, dus ook daar komen we wel uit. Even sparen dus!
Groetjes Joyce