Ervaringen vroeg stoppen met speen (3-5maanden)

<p>Ik ben benieuwd.. wij staan nu op het keuzemoment: stoppen met de speen of de speen terug blijven geven totdat ons kindje het zelf kan. </p><p>Ter info: ze heeft hem nodig om in slaap te vallen maar zodra dit is gebeurt kan hij eruit (binnen enkele minuten). Verder heeft ze hem nooit. 's Nachts slaapt ze ook zonder speen dus we hoeven er (nog) niet uit.</p><p>Zijn er mensen die ervaring hebben met het stoppen tussen 3-5 maanden? Wat vond je de voor- en nadelen en heb je eventueel tips?</p>
 
Wij moesten wel geregeld de speen terug stoppen, zeker als mijn zoontje halverwege de nacht wakker werd en hebben ook overwogen te stoppen. Maar dit lukte niet goed. Wij hebben toen flink geïnvesteerd in oefenen met zelf terug doen. Nu kan hij dat zelf en ben ik blij dat we de speen nog hebben omdat hij inderdaad makkelijk in slaap valt met speen En als hij heel verkouden is dan helpt het hem goed om het snot weg te slikken. Toen hij in het ziekenhuis lag met rs was het echt super fijn. Maar je kan het toch proberen zonder als het makkelijk ook zonder speen lukt dan stop je er mee. Als ze niet in slaapt valt is het een ander verhaal..
 
Hoi, 
Wij wilde überhaupt snel stoppen met de speen omdat we bij vrienden zagen dat ze er s'nachts continu uit moesten om die speen weer terug te geven en dat wilde we niet. Onze dochter had ook alleen de speen nodig bij het inslapen en haalde we uit haar mond als ze sliep. We hebben op een gegeven moment de speen niet meer gegeven maar een zacht doekje tegen haar wang en even wat extra en langer aandacht bij het in slaap vallen En fat een paar dagen volgehouden.Ging prima. Nu valt ze zonder doekje en speen in slaap! Succes!
 
Wij wilden ook stoppen met speen want precies wat jij zegt, alleen nodig bij in slaap vallen en verder nooit. Ging best goed alleen deed hij meteen z'n duim in! Omdat mijn vriend echt hele slechte herinneringen heeft aan beugels door duimen hebben we m toen snel de speen weer terug gegeven ?.
 
Hier gaven we een hydrofieldoek om mee te klooien en zachtjes tegen haar wang te wrijven. Geen interesse meer in duim (Want dat was bijna ook gebeurd). En dan haal ik de doek weg zodra slaapt. Ideaal!
 
Mijn zoontje pakte de speen niet meer sinds hij een maand of 3 is. Nu 8 maanden, nergens last van. Soms wel wat extra zuigbehoefte, waardoor hij uit speen 2 drinkt (Dr. Brown). 
 
Terug
Bovenaan