Ervaringen vroeg stoppen met speen (3-5maanden)

Onze dochter heeft nooit heel veel om de speen gegeven. Daarom wilde we er ook vroeg mee stoppen. Vooral gekeken naar een nieuw naar bed en inslaapritueel. Een vaste knuffel waar ze mee kan tutten. Haar lekker in slaap wiegen en lekker het bed in. Volgens mij gebruikte we voor de 3 maanden geen speen meer. Ze is nu bijna 14 maanden en slaapt prima in en door. 
Maar vooral doen wat voor jullie en je kind goed voelt. 

Onze dame heeft een slaapzak met te lange mouwtjes aan. Ze sabbelt een beetje op de mouwtjes bij het inslapen, maar ze kan niet bij haar duim. Ze heeft nooit een speen gewild.

Bij mijn dochter gestopt met speen overdag toen ze een half jaar was en na haar 1e verjaardag ook s nachts met speen gestopt. Eerst wel met inslapen en daarna er uit halen. Dat deed ze zelf na een week in haar slaap en daarna nooit meer om haar speen gevraagd. Onze zoon wilde vanaf zijn geboorte geen speen, duim of vingers. Helemaal makkelijk. 

Wat je zelf al aangeeft ze heeft hem nodig om in slaap te vallen. Dus ik zou het lekker zo houden want ze is nog zo klein. Mijn zoontje is ook verslaafd aan zijn duim en hij is al 2 geweest. Hij vindt rust in zijn duimpje. Maar alleen zijn linker duimpje zijn rechter duimpje vindt hij niet lekker?

Terug
Bovenaan