@ Esme...

Hoi hoi,

Morgen krijg ik de 30 weken echo om te kijken of mijn placenta gedraait is en niet meer voor de uitgang ligt.

Jij schreef toen je de 20 weken echo had gehad dat jij dit ook had dus ben heel benieuwd of hij bij jouw gedraait is???

Vind het zooo spannend!!   Ben benieuwd....

Liefs Lonneke Mv Lili en Jell

Hey!

Heb jij de echo morgen al? Spannend!!

Ik kan er nog niks over zeggen, ik heb die echo pas op 29 januari..
Ik ben net als jou ook erg benieuwd. Gezien het feit dat het bij mij maar een heel klein stukje voor de "uitgang" zat, ga ik er wel vanuit (en hun destijds ook) dat het nu wel goed is. Maar van de andere kant, als het niet zo is, dan vind ik het wel spannend worden hoor.. Dan zal de kleine dus iets eerder uit z'n verpakking worden gehaald..

Ik heb wel het idee dat de placenta nog goed laag ligt. De kleine zit en voel ik alléén maar enórm hoog. Dus precies in het midden van mijn buik, maar dan nét onder mijn BH-bandje (en ietsjes eronder). Ik zeg hier wel eens voor de gein dat de kleine denkt dat het tocht daar beneden (bang voor koude voeten?), en dat terwijl ik er toch zeker van ben dat die deur er toch écht goed gesloten is whahahaha...

Hoe dan ook moet ik nog even geduld hebben.. Dus ben erg benieuwd hoe je echo zal zijn. Laat je iets weten???

Succes!

Esmé mv Kay en ???
(31 wk zwanger)

Haaj,

Bij mij was het met de 20 weken echo al bekend dat ik zeker met 30 weekjes een echo krijg of de placenta gedraaid is. Na 30 weekjes draait deze niet meer (zegt de verloskundigen)

In tegenstelling tot jou lag hij bij mij helemaal over de uitgang. Zou het echt balen vinden. op gebied van herstel dan.
Als ik 6 weekjes niet mag tillen zou een ramp zijn met eigelijk 3 kleine kinderen onder de 2,5 jaar...

Maar kwa bevallen weet ik niet of ik het heeeel erg vind, ben enorm bang om te bevallen....om weer die pijn te voelen...Raak helemaal in paniek...

Haha bang voor koude voetjes! Zou het echt???!!
Ik voel de kleine overal wel , dus kan niet echt zeggen of dat dit anders is door de placenta...Maar jij moet echt nog geduld hebben ja... 29 januarie zijn nog dik 2 weekjes!!! Toen was ik bij Lili al bevallen!!
Gek dat overal de regels anders zijn....

Ik laat morgen wel even iets weten...Vind het echt spannend!

Liefs Lonneke bijna 30 weekjes..

Hoi,

Ik moest ook met de 30 weken hoor, alleen kon niet eerder voor de echo terecht! Vandaar..

Maak je niet al te druk om een eventuele keizersnede.. Het valt  op zich allemaal reuze mee en je zult dan genoeg hulp krijgen. Belangrijk is wel goed naar je eigen lichaam te luisteren!!  Dat zijn zorgen die je nu misschien wel hebt, dat stukje van niet tillen, maar die eigenlijk altijd wel overbodig zijn. Ik bedoel daarmee te zeggen dat er tzt vast een oplossing voor gevonden wordt zonder al te veel poespas.

Dus probeer dat een beetje los te laten en van het NU te genieten, de rest komt later wel..

Heel veel succes morgen!!!

Esmé

Haaj,

Sorrie, ben gisteren niet online geweest...

Helaas??? word het een keizersnede, de placenta lag geheel over de uitgang en was dus niks gedraaid...
Ik word nu overgenomen door de gynacoloog, daar moet ik volgende week heen voor een gesprek over hoe en wat. Ik heb ontzettend veel vragen...

Maar ik maak me nu echt veel zorgen, het klopt ook wat je schrijft dat iedereen wel zal helpen en dat het misschien meevalt...   Maar ik ben echt zoon pieker iemand wat zich er harstikke druk om maakt ...En dan ben ik ook nog iemand wat graag zelf alles in de hand heeft en alles 10 x controleer enzo...

Ik heb bijvoorbeeld Lili en Jell zels nog nooit een nachtje uit logeren gedaan, dit zou ik nooooooit over mijn hart verkrijgen... Dit Kan ik gewoon niet....
Misschien is het dan juist wel goed dat het nu gewoon moet...

we zien het wel, ben benieuwd hoe het jouw de 29e vergaat....Heel veel succes alvast!!   Ik hou het wel in de gaten...

Liefs Lonneke

Hey Lonneke!

Vervelend voor je zeg! ( sorry dat ik hier inbreek...)
Ik heb nu 2 x een KS gehad, één spoed-sectio en één geplande. De derde word zeker weten met een geplande KS geboren. In totaal dus 3 KS...
Als je vragen hebt, stel ze maar, ik weet inmiddels wel van de hoed en rand, ahhahaha!
Niet alleen maar beren zien hoor, is nergens voor nodig. Ik heb er straks ook 2 rondlopen en ben nu al blij met mijn KS straks...

Kus, Marieke

Hey,

Jammer dat hij niet is meegedraait, maar maak je geen zorgen!!

Ik heb dus eerder ook een KS gehad en vond het heel erg meevallen!

De "bevalling" op zich was, hoe stom het ook klinkt, super leuk!! Niet de tijd ervoor hahaha.. Het was een geweldig team en een ontspannen informele sfeer. Ik mocht de 2e dag al naar huis omdat ik me zo goed voelde. Ik was elke dag wel een paar uurtjes beneden, alleen kun je dan nog niet zo heel veel. Maar het is verstandiger, en dat zal ik deze keer ook doen als het weer een KS wordt, om rustig de kraamweek boven op bed te blijven.

Ik had dan wel het geluk dat mijn vriend destijds zomervakantie had en nog 2 weken thuis was (is gymleraar), maar dat heb ik deze keer ook niet. Helaas..

Maar al met al kijk ik er alleen maar positief op terug..

Natuurlijk hoop ik op een natuurlijk bevalling, maar mocht het niet zo zijn dan zou ik dit helemaal niet erg vinden.

Wat betreft Lili en Jell  uit logeren brengen.. is dat nodig dan?? Je vriend/man is toch gewoon thuis s'avonds en s'nachts, je hebt ook kraamhulp en wie weet kan een ouder/vriendin/zus wat nachtjes bij jullie blijven slapen. Het is juist wel belangrijk dat je ze er bij betrekt..

Ik moet ook nog zien hoe ik dat ga regelen en doen, maar dat is het laatste waar ik me druk over maak. Mijn familie woont dan ook nog eens 01.15 uur bij me vandaan! Komt allemaal goed, probeer daar op te vertrouwen.. En dat je niet alles zelf kan doen, wat ik ook het liefste doe (incl piekeren), moet je maar even accepteren! Maak duidelijke afspraken met je kraamhulp.

Probeer positief te blijven!! Je zult zien, straks komt alles op z'n pootjes terecht!

Esmé mv Kay en ???

(31.3 wk zwanger)

Terug
Bovenaan