Espritxx/Muizeke

Ha Elise,

Ik ga zometeen met mn moeder naar de stad, heb nu heerlijk herfstvakantie en oooh wat is dat fijn. Daantje is bij mn schooonmoeder, dus ik kan dadelijk ook meteen voor Sint kijken. Ik vind Thijmen wel een mooie jongensnaam bij Anne-Sophie, weet niet of zoiets jullie smaak is hoor, ben ook erg benieuwd of we weer hetzelfde gaan krijgen, leuk dat die kleine meisjes het al over de baby hebben he? Gisteren zijn we met Daantje bij dippie doe geweest, een soort megaspeeltuin binnen en buiten, het was er wel lekker druk met de vakantie maar Daantje vond het geweldig, in de ballenbak en de draaimolen en de achtbaan (een kleintje hoor) oja en van een hele hoge glijbaan met papa. Het maakte haar niks uit, na ieder ritje riep ze meeeeer hahaha en op weg naar huis natuurlijk helemaal bekaf in de auto. Zo leuk om je dochtertje te zien genieten van zoiets he? Ze vond de andere kindjes ook erg indrukwekkend :) Nou ik ga nog snel een rondje stofzuigen en dan heerlijk naar de stad!

X Femke

Hee Femke,

Lekker wezen shoppen???
Ik moet me echt inhouden om niet van alles voor de baby te gaan kopen...haha! Anne-Sophie vind de speeltuin ook helemaal geweldig! Vooral de glijbanen...Ik moet haar dan echt mee naar huis slepen..
Haar nieuwe grotezussenkamer is nu bijna helemaal klaar. Ik heb een hele grote bloem gemaakt op hout en daar moet nog even pip behang overheen..en er komen nog piepschuim letters op de andere muur en dan is ie af!!! Op de gordijnen na want dat is nog wel een hele klus om precies de goede te vinden..Vorige week hebben we geprobeerd of ze in haar nieuwe bed wilde slapen (s middags) Ze vond het helemaal vreemd. Toen ze na een poosje stil was en ik even om het hoekje ging kijken,zat ze op haar stoeltje samen met de beer thee te drinken (van zo'n poppenserviesje) haha...wat een tut he?
Hoe heb jij Daantje laten wennen aan haar nieuwe kamer???
Nou ik ga maar eens even aan de arbeid...pfff heb geen zin!

Liefs Elise

Ha Elise,

Ja t shoppen was super, gisterenmiddag ook nog met Ronald geweest, sint-inkopen gedaan in Eindhoven, Daantje is nu logeren, omdat Ronald vandaag wel moest werken en ik ook. Gisteren hadden we een ouderwets gezellig dagje, zonder een hoop geregel. Nu staan we vanavond wel weer te springen tot ze weer thuis is hoor, maar heeeel af en toe is het ook erg fijn om even iets met zn 2en te doen. We hebben dus wel nog redelijk flink gebabyshopt :) Het is gewoon te leuk, helemaal nu we weten wat het wordt, kan je lekker gericht aanvallen op alles. Klinkt erg leuk wat je met de kamer van Anne-Sophie aan het doen bent, en wat grappig van dat theedrinken hahaha, lief is dat he? Daantje vindt het ook erg leuk om ons thee te geven of iets anders, vooral als we het met veel geluid opslurpen of wegsmakken, dan kijkt ze echt met zo'n blik van dat heb ik effe lekker gemaakt voor jullie! Daantje slaapt al wel op haar nieuwe kamertje, maar nog in haar ledikantje, had je Anne-Sophie al in het grote bed gelegd? Dat hebben wij nog niet geprobeert, maar misschien wordt het wel eens tijd nu.... Dan doe je ze natuurlijk ook geen slaapzakje meer aan of wel? In principe zou Daantje nog tot ergens in april in haar ledikantje kunnen, omdat tegen die tijd ukkie pas over gaat naar het ledikantje vanuit de wieg, denk ik. Maar hoe eerder ze eraan gewend is hoe makkelijker.
Plast Anne-sophie nog steeds op het potje? Daantje sleept het ding boven overal mee naartoe, gaat er dan met kleren aan op zitten en zegt psssssssssjjjjjj. Maar als ik haar er dan bloot op zet doet ze niks. Komt nog wel denk ik. Hoe gaat t met je buik? Groeit ie goed? Ben zo benieuwd wat jullie krijgen deze keer!

Grtjs Femke

Hee femke,

Hoe gaat het?
Ik ben vanmorgen weer bij de Vk geweest en alles was goed. Mijn bloeddruk was inmiddels ook weer een beetje gestegen (was heel laag) De beeb deed het prima! Hij was zo druk aan het bewegen dat de VK het hartje bijna niet horen kon (dat wordt nog wat) Ik moet volgende week vier keer op 1 dag mn bloed laten prikken ivm met mn bloedsuikers..omdat onze hummel een stevig buikje heeft zijn ze bang dat mn suiker te hoog is en dat ie daardoor te hard groeit...Lekker weer...
Laat jij je trouwens vaccineren? Ik vind het nog een hele klus om daar de goede beslissing over te nemen. Ik heb nooit griep...Maar ik werk wel met de risicodoelgroep en ik zit er ook niet op te wachten dat ik het daardoor zelf krijg en al helemaal niet op een veel te vroege bevalling...pfff...laat jij Daantje ook vaccineren?
Anne-Sophie plast nog steeds op haar potje (drukken doet ze nog in haar pamper) Al plast ze soms ook nog wel eens in haar pamper hoor...Ze geeft het niet altijd op tijd aan..Ze heeft trouwens voor het eerst een middagslaapje in haar grote bed gedaan. Ik had haar slaapzak wel aangedaan en aan de binnenkant van de kamer de klink omhoog gedaan...We hebben inmiddels ook traphekjes dus we zijn helemaal peuterproof! Ik had met haar afgesproken dat ze moest roepen als ze wakker was en dat deed ze keurig. Ze had haar slaapzak al uitgedaan en stond netjes te wachten voor de deur haha! We hebben besloten om haar nu maar even te laten wennen en als we echt de babykamer behangen enzo moet ze definitief in haar nieuwe kamer slapen...
Komt Sinterklaas zaterdag ook bij jullie aan? Ik heb voor Anne-Sophie nog een leuk shirt gevonden met de tekst Ik ben zoet geweest...(1,99 bij de Kruidvat!!!) dus dat kan ze mooi aan..
Wat geven jullie Daantje voor Sinterklaas???

Liefs Elise

Ha Elise,

Hier ook weer alles goed, ik heb vorige week de griep gehad,. geen mexicaanse maar ik voelde me wel belabberd. Ik vind het ook nog een heel ding om een beslissing te nemen over die vaccinaties hoor, ik denk dat we Daantje wel laten inenten, maar voor mezelf en de baby vind ik het een beetje eng, je hoort ook zoveel tegenstrijdige berichten.
Ons ukje is trouwens ook een stuk drukker dan grote zus was hoor, deze zie je gewoon bewegen als ik stil sta... hahah dat beloofd inderdaad nog wat! Wat knap dat Anne-Sophie het potje zo gebruikt zeg, Daantje kijkt tegenwoordig wel heel vies als ze gepoept heeft en roept dan bah bah poepoep! Dus op zich een goed teken dat ze er niet mee rond wil blijven lopen denk ik. We zijn naar de intocht wezen kijken afgelopen zondag, eerst riep ze nog meer piet meer piet, maar toen Piet op verzoek van mama dichtbij kwam staan voor een foto had ze het niet breed, ik heb precies 1 foto kunnen maken met een grote bibberende onderlip van Daantje erop en daarna zette ze het op een brullen! Toen piet weer uit het zicht was verdwenen ging alles weer goed en moest ze zelf lachen om de foto... wat een ding he?
Wat grappig dat Anne-sophie zo netjes stond te wachten zeg, ik wil het in de kerstvakantie gaan proberen met Daantje, nu slaapt ze nog in het ledikant, maar daar zal ze ook een keertje uit moeten.
We hebben voor Sint al wat inkopen gedaan, maar niet overdreven want iedereen wil haar vanalles geven, van ons krijgt ze een rieten poppenwagentje met heel schattig dekbedje van rode stof met witte hartjes erin (zoiets had ik vroeger ook) en een mooie pop met haartjes (die ze nu heeft zijn op 1tje na allemaal kaal), en een handtasje van een hondje (zomaar een onzin dingetje van het Kruidvat, maar ze is erg dol op accessoires hahah net mama) het boek van pluk van de petteflet, een boekje over zindelijk worden in kindertaal, nog een ander boekje met van die vakjes die open kunnen ( ze wil op t moment alleen maar boekjes lezen, zelfs die van mij met alleen maar letters zijn goed) en een dikkie dik knuffel. Mijn ouders hebben van duplo de supermarkt gekocht en een poppenwagentje waar ze bij hun mee kan spelen en een hele mooie jurk met maillot. En van mn zwager krijgt ze een superlief rieten reiswiegje met dekbedje voor de pop (heb ik zelf uitgezocht want hij wist niet wattie moest geven) van mijn ene broer krijgt ze boeken en van mn andere volgens mij zo'n krijtbord op poten van Ikea. En van mn schoonouders weet ik het nog niet helemaal maar in elk geval een dekbedovertrekje voor dr nieuwe bedje. En dan is ze in februari weer jarig he?

Wij verkeren trouwens weer in namencrisis hier... we waren eruit en gingen allebei twijfelen zonder het tegen elkaar te zeggen... heb jij nog leuke suggesties bij Daantje? Ik heb het idee dat we elke naam al gezien hebben....Zijn jullie er al uit?

X Femke

Hoi Femke,

Wij zijn vorige week ook naar de intocht geweest. Anne-Sophie vond het reuze spannend! Die pieten zijn dan wel heel dichtbij. Ze durfde Sinterklaas zowaar wel een handje te geven (het was iemand die Gerco kent dus Anne-Sophie kreeg alle tijd om hem eens goed te bekijken)
Wij geven haar trouwens een baby born pop (met een potje) In haar schoen heeft ze vingerverf gehad! Ze vindt het helemaal geweldig!! Verder moeten we nog wat kleine cadeautjes halen! Mn zusje is trouwens ook eindelijk bevallen (ze liep 14! dagen over tijd) Ze heeft een dochter: Lotte!
Ik heb vrijdag de griepprik toch maar gehaald. Erg spannend maar volgens onze VK toch wel een goede beslissing. Ik heb veel gelezen op internet en nu ze dat onderzoek ook hebben gedaan hebben wij de gok toch maar gewaagd. En toen gelijk maar bloed laten afnemen in het ziekenhuis in verband met de suiker. Ik ben heel benieuwd. Omdat wij bij Anne-Sophie geen 20 wk echo hadden gedaan, wisten ze niet dat ze toch wel een beetje stevig was. Dus volgens mij zegt dit prikken niet zoveel. Ach..ik ben weer vier buisjes bloed lichter en een blauwe arm rijker!
Mijn buik begint nu echt te groeien zeg...pfff het lijkt wel alsof ik een skippybal heb ingeslikt haha!
Onze baby spartelt er ook op los...hij schopt vooral met zn voetjes! Erg fijn...dat wordt vast een voetballertje...en ik had nog zo gehoopt op twee hockeyfanaten..haha!
Lastig he die namen...wij proberen van alles uit...als we het dan maar lang genoeg zeggen went het vanzelf...De meisjesnaam hadden we zo...maar een jongensnaam...pffff...we zijn het nu onderhand wel over de roepnaam eens en de eerste twee namen van de doopnaam...nu alleen de derde nog. Ik wilde net als bij Anne-Sophie drie doopnamen!
Dus we zoeken nog even vrolijk verder..gelukkig hebben we nog even de tijd.
2 december hebben we trouwens de groeiecho...ik ben benieuwd!!

Liefs Elise

Terug
Bovenaan