ESSIE waar ben je nou

Ben er weer.. Geen zorgen, niet van aardbodem verdwenen!

Kan gelukkig af en toe surfen op mijn  werkplek, maar ben meestal pas savonds laat online thuis... Nog steeds zo'n last met lopen en zitten??

Kan zijn dat je bekken(bodem/spieren) ruimte aan het maken zijn voor je kleine ukkie. of dat je "Bandenpijn" hebt omdat je baarmoeder nu aan het groeien is en daardoor de spieren die het vasthouden wat zwaarder belast worden.

Ik had rond de  15 weken wel dat ik me  af en toe wat stijver voelde (alsof je 80 bent) en af en toe wat  steken in mijn buik, omstreeks schaambotje, maar nooit zoveel pijn als jij beschrijft. Misschien toch goed om eens je VK te vragen?

Groeten vanaf werkplek in Amsterdam,

Esther

hi.
daar was je weer.
ga je ook zwemmen ofzo, of ben je er toch nog niet helemaal uit.
heb je al een buikje, ik vind dat de mijne niet snel genoeg groeit, maar dat komt alleen maar omdat ik te nieuwschierig ben na hoe ik er vol zwanger uit zal zien.
ik ben morgen 17 weken. en ik ga in augustus op zwangerschapscursus, schijnt beter voor je te zijn zodat je om kan gaan met pijn ect.

je moet ook helemaal niet werken hahaha, ik ben nu vanf week 7 niet asan het werk, erg he, maar het komt vooral omdat ik steeds heel duizilig ben misselijk geworden ben.

ik hoor je xx

ach wat leuk ik lees net dat je een meid krijgt haha.
gefeliciteerd.
ik heb ook puistjes gekregen paar weeknjes geleden dus wie weet.
hahaha fijn ook dat alles goed is.
xxx

Tot nu toe heb ik totaal geen last heb gehad van zwangerschapsmisselijkheid en duizelingen enzo. Ook niet in de eerste 12 weken. Ik heb echt super-mazzel dat het allemaal zo makkelijk gaat tot nu toe. Ik merk het hooguit aan  dat ik 'savonds eerder moe ben en dat ik ipv 3 maaltijden 6 kleinere maaltijden doe, omdat het al zo snel "vol" voelt.

Waar ga jij je zwangerschapscursus doen? Ik twijfel nog.. vooral vanwege begintijden.

Via de kraamverzorging (Icare) wordt  ook aangeboden, niet er duur, maar of dat is wat ik zoek? Ik zou wel wat info over  de  verschillende  soorten bevallingen enzo willen. Ik heb van mijn zusje een paar goede boeken gehad over zwangerschap en bevalling enzo, en daar  staat ook een hoop in.  Mijn VK gaf ook aan dat het niet absoluut noodzakelijk is, ze zou  het verschil niet kunnen zien of  je wel of geen cursus gedaan hebt, en dat je  het meer  doet voor  jezelf, zodat je een beetje  voorbereid bent. Misschien toch wel een cursus doen dan - voor de voorbereiding? En ook eentje voor de borstvoeding? zodat ik weet wat en hoe en hoe je evt problemen oplost. Dat lijkt me zowiezo wel handig - praktische info over hoe en wat. Zie je wel, ik twijfel nog.

Ik  wil in ieder geval  wel gaan zwanger-zwemmen. Zwemmen vind ikzelf erg lekker en het idee om even gewichtloos te zijn lijkt me heerlijk, vooral aan het eind van de zwangerschap.
Moet ik wel eerst een passende bikini vinden. Badpak is voor mij altijd lastig, ik vind bikini over algemeen beter zitten (kun je ook andere maat boven als onder hebben en combineren enzo).   En kijken of er plaats is in Koploper. En wanneer dat dan is, en hoe duur.

Omdat ik pas 'savonds om half acht thuis kom, moet ik even kijken op welke tijden die dingen gegeven worden en of  ik anders  iets kan regelen met mijn baas dat ik eerder weg kan.  

Mijn werkgever Cisco  is gelukkig al gewend aan het "wel en wee" van de zwangere vrouw. Van de 3-400 vrouwen het bedrijf heb ik al minstens 50 geteld in verschillende stadia van "dikke buik", er is op het moment  op de afdelingen een komen en gaan van meiden die op zwangerschapsverlof gaan of terugkomen van verlof. Dat scheelt wel, want daardoor hoef  ik minder uit te leggen en krijg  ik veel steun en begrip van  de overwegend vrouwelijke collega's op mijn afdeling. En dat ikzelf nergens last van heb is natuurlijk ook voor hun prettig, want daardoor hoeven ze geen werk over te nemen, plotseling vergaderingen te verzetten enzovoort.

Ik werk nog steeds 5 dagen in de week en reis elke dag 1,5 uur heen en terug met bus, trein en shuttle-busje. Ik kan het laatste stukkie in Amsterdam ook de metro pakken, maar de baas verzorgd een pendelbusje en dat is lekkerder dan als haring in blik in de metro te moeten waken over mijn buikje en mijn laptop-tas (altijd op je spullen letten).

Is weer een heel verhaal geworden, sorry, wilde gewoon graag eea uitleggen.  Ik spreek je weer, ik moet nog eea doen in huis (was, stofzuigen enzo) en dan naar Dronten. Even iets ruilen en misschien ook nog even bij mijn moeder langs, bakkie thee doen.

Groeten uit Lelystad (en af en toe vanaf mijn werkplek in Amsterdam),
Essie

hi.

tjonge jonge wat een verhaal gezelli hoor.

dat jij nog zoveel kan werken snap ik niet, ik ben kapot als ik een uur gestaan heb, alles doet dan gelijk zeer.

ik was vandaag in de koploper met mijn zusje en mijn neefje, hij was voor het eerst in het zwembad, leuk man hij genoot er met volle teugen van.
dt is iets dat ik mijn mijn kleintje ook zeker wil gan doen, en ik zal zwangere door die er nu bij zat vond het water ook heerlijk.
heel vrij gevoel, ik heb wel een badpak, vind ik lekkerder dan bikini, ik voel mij er ook zekerder in.

ik denk dat als je wil gaan zwemmen moet je eerder van je werk ja, de koploper begint half acht volgens mij.
moet je wel doen joh, is heel lekker voor jezelf. en ontspanning.

en daarna lekker spagetti eten haha doe ik altijd. en is nu goed voor je, net als spinazi, zit veel ijzer in.

ik heb veel zin in heel apart eten, zoals zuurkool en spruitjes,
ze zeggen ook dat als je vroeger iets heel graag luste en door je zwangerschap niet meer, dat het dan ook niet goed voor je is, of dat je de vitamine of stoffen die daar in zitten niet nodig hebt. vaag he.

ik denk  dat we beter hier kunnen blijven praten, want op die andere toppic geven we elkaar ook steeds antwoord, deed ik net ook  toen zag ik  deze haha, ik denk dat het scheelt als we het op een plek doen, snappie.

ik heb 9 augustus mijn 20 weken echo, eerst had ik hem op de 10e, maar ja ik plan de boel tegen woordig allemaal dubbel, dus zo kom je je foutjes tegen haha, nou ja dit is een  leuk foutje want nu heb ik mijn echo een dag eerder.

ik hoor je .
liefs martine

Hoi Mar(tine),

Ik hoop dat alles goed gaat met jou en je kleine, voel je t al bewegen?

Ik moet maar eens na gaan vragen of er nog plek is en een passende bikini gaan kopen, want in mijn ouwe kan ik de borsten niet meer kwijt en het broekje gaat ook zo raar zitten nu de buik groter groeit... Ik zal ook  volgende week eens met mijn teamleider gaan praten en koploper bellen wanneer dat zwemmen begint.. lijkt me wel leuk om ook meer dikke buiken te zien. Begin me steeds meer zwangere te voelen en begin het nu ook leuker te vinden het over zwangerschap en zo te hebben, met andere zwangeren, dus misschien toch ook maar opgeven voor de cursus.

Hoe groot is jouw buik nu? Ik zit nu op 107cm omvang (gewoon meetlint op dikste punt om je heen leggen). En ben 4 kg aangekomen, maar ik denk dat dat nog wel meer wordt. Mijn zusje voelde zich op het laatst net een "aangespoelde walvis". Dus dat belooft nog wat..

Ik ben zo blij dat ik op de helft ben maar toch ook een beetje angstig voor de komende 20 weken - hoe goed blijft dit gaan? Tot nu toe gaat het perfect, niet misselijk geweest, geen bloeddruk klachten, wat wil een mens nog meer? Maar ik ben zo bang dat het onverwacht toch niet zo perfect blijkt. zwangerschapsvergiftiging, extreme vroeggeboorte, ik haal me vanalles in het hoofd: ik ben normaliter geen mazzelaar, maar met deze zwangerschap lijkt alles me mee te zitten. Vraag me dan af: ok, en wanneer eindigt de droom?

echt emo ben ik nog steeds niet, hoewel er wel een traantje of wat weggepinkt wordt bij programma's als Extreme home makeover, maar dat had ik voor die tijd ook al. Misschien moet het allemaal nog komen?

Weet jij al waar je wilt bevallen? thuis of in het ziekenhuis?
ik twijfel nog. Ik zou wel thuis willen, dat geeft  een enorme  zooi met bloeden enzo, maar  ik heb dan wel mijn eigen omgeving en kan alles doen zoals ik het wil doen.  Waarom ik twijfel?   Ik twijfel omdat ik nog niet weet hoe mijn lijf zich houdt als ik ga bevallen, er komt dan zo veel druk op mijn hart en vatenstelsel te staan... daar maak ik me zorgen over.  Heb een gaatje in het tussenschot van mijn hart, dus misschien toch beter om  in het ziekenhuis kan bevallen, zodat er hulp bij de hand is, mocht het met mij niet goed gaan.  Ik kon tot nu toe gewoon leven zoals ieder ander, hardlopen, zware dingen tillen, inspanning, motorrijden  - ik kan het allemaal zonder problemen. Maar een bevalling is toch wel even wat anders..

Onze kleine meid mankeert volgens de echo's helemaal niets, heeft ook geen van mijn aangeboren mankementen meegekregen (gelukkig) en dus zou het voor haar verder geen gevaar opleveren als ze thuis kan komen.

Wat een zorgen he? Ik moet maar eens even mijn gedachten gaan verzetten denk ik, dus ik ga zo nog even van het zonnetje in de achtertuin genieten en moet dan even wat eten klaarmaken, anders val ik van mijn graat..

Groetjes,
Esther

Terug
Bovenaan