ESSIE waar ben je nou

hey meis.

haha kopzorgen, ik ken ze.
alleen wist ik al snel dat ik in het zieknhuis wou bevallen, het geeft mij een zekerder gevoel, als er wat mis gaat is iedereen paraat en alles bij de hand, en in jou geval zou ik ook naar het ziekenhuis gaan, weet jij veel.

Ik ben ook steeds bang voor vroeggeboortes bloedingen ect ect ect ect  ect.
maar als ik hem/haar weer voel maak ik me nergens meer druk om.
mijn kindje voelt nu als zeepbelletjes en echte duwtjes.
volgens mij is ie heel druk, ik voel hem elke dag wel een keer of 2,  
ik ben nu vandaag 18 weken en 3 dagen, morgen weer naar de vk, voor het hartje te luisteren en baarmoeder voelen, ik ben echt heeeeeeel nieuwschierig of ie net zo druk is als hij/zij zelf, het hartje dan haha.

ik ben 7 kilo aangekomen, wat mijn buikomvang is weet ik niet, ik meet dat niet actief, maar ik kan je wel vertellen dat het de laatste paar dagen explosief boller is geworden.
nu kan echt iedereen het zien, zonder dat ik hintjes moet geven hahaha.

misselijk ben ik ook niet heel erg geweest, maar gisteren liep ik met mijn zusje in de stad, en mevrouw die met haar man en kinderen achter ons liep vroeg aan haar gezin wat ze wouden eten vanavond. ze begonnen allemaal dingen te roepen, en van die meiden van haar zei witlof met gesmolte kaas, ik draaide me om en riep, hou maar op riep ik, die vrouw keek me aan, ze zag mijn buik en mijn blik en moest verschrikkelijk  lachen. ik die onderweg was naar de hema met me zus voor een broodje hoefde al niet meer.
bah kaas bah gesmolte kaas.
krijg bij de gedachten alweer een soort brok in mijn keel.

ff  snel aan bloemkool denken dan gaat het wel weer, hahaha.

heb je ook hyves.
ik spreek je snel.
xx martine

Hai,

Ik heb in de laatste tijd al 2 keer een BBQ gehad en bij allebei werd er tot mijn verbazing heel veel rekening met me gehouden, kreeg alleen compleet gegaard, niet zwart vlees enzo... O en kaas vind ik nou juist extreem lekker.. Ik moet juist niet aan spruitjes of speklappen denken, dat staat me echt niet aan..

Je hebt wel gelijk dat je zegt dat ik voor mijn eigen veiligheid misschien toch beter in het ziekenhuis kan bevallen.Heb alleen zo'n hekel aanhet ziekenhuis in Lelystad..Maar dat is heel persoonlijk. En misschien hebben ze in de afgelopen 5 jaar wel wat bijgeleerd.  Toch  ga ik  nog liever een half uur met weeën in de auto zitten en naar Harderwijk, dan dat ik hier in het ZZZ beval. Maar wat moet, dat moet.  

Bij de eerste van mijn zusje zijn er nogal wat dingen verkeerd gegaan en het is een wonder dat mijn nichtje is geboren zonder blijvende schade aan moeder en dochter. Ze hebben  mijn zusje  niet 2 maar 4 weken  over de uitgerekende datum door laten lopen, met een kindje dat geen ruimte meer had en nog maar heel weinig vruchtwater. Als mijn zusje zei dat  er iets  niet klopte,  werd er door arts en verpleegster laconiek over gedaan, zo van "ach meissie het is je eerste, wat weet jij er nou van?".  Toen bij de bevalling zelf hebben ze haar tot 2 keer terug naar Dronten gestuurd (zeiden "er is niks aan de hand" terwijl ze al ontsluiting en persweeën had) en te laat vuil in het vruchtwater geconstateerd en on-top-of-that wilde de assistent-gyn de knip niet van voor naar achter doen (richting je *) maar van achter naar voor!!! Ieee, bijna geen pipi en klitje meer...

Ik ga het er bij het volgende bezoek wel eens met de VK over hebben, of ik de optie heb te kiezen in welk ziekenhuis ik wil bevallen, en hoe ik dat moet regelen.
Mijn eerstvolgende afspraak is op de 14e augustus. Dan moet ik ook wat urine meenemen, gaan ze testen of ik zwangerschaps-suiker of eiwit in mijn urine heb. En dan weten we weer wat meer..

Ik ga nu echt even wat eten, en eens kijken of ik die man van me nog van de bank krijg - we zijn gister naar verjaarsvisite geweest en hij heeft een beetje een kater.. hihi nog een voordeel van zwanger zijn! geen drankje betekent dus ook geen kater..

Groetjes,

Esther (& ......)

Essie,

Ik begrijp dat als er zoveel mis is gegaan met jouw zus, dat je huiverig bent om in het ZZZ te bevallen.

Graag wil ik je ook een positief verhaal meegeven. Ik ben nu bijna 7 jaar regelmatig op gyneacologie hier geweest en hem alleen maar positieve berichten.
Mijn eerste gyn was super en nu die weg is heb ik een andere vrouwelijke, en die is zo mogelijk nog prettiger.
Ook toen ik bevallen ben van onze eerste was het echt fantastisch! Ik was toen onder behandeling van de VK en kwam dus met weeen binnen (niet vorderende ontsluiting en achteraf gebleken ook nog een te groot kind). Binnen 5 minuten is besloten dat er een keizersnede zou worden uitgevoerd.
Ook dat is allemaal super gegaan. Ook de afdeling verloskunde vind ik super. Vorig jaar ben ik bevallen van een dood kindje van 14 weken en de manier waarop ze dan in dit ziekenhuis met je omgaan is ronduit geweldig!

Ik wil geen promotie geven voor dit ziekenhuis, maar kan dus wel zeggen dat ik zeer te spreken ben erover.
Nogmaals ik begrijp jouw reactie, gezien de ervaring van je zus, maar wilde aangeven dat er ook andere verhalen zijn over dit ziekenhuis.

Succes verder.

gr mama van MD

hi ik snap je.
mijn moeder het het met mij in het zzz, ze ging bijna zelf dood aan al het bloed dat ze had verloren, de navelstreng zat drie keer om mijn hoofd, en die gyn maar trekken met die tang.
ik ben blauw en op het randje geboren.

mijn zusje daar in tegen is daar ook geboren, en dat ging goed, mijn zusje is in januari daar bevallen en dat ging ook goed, dus misschien hebben ze genoeg geleerd.
op hoop van zegen dan maar.

xxx martine

halllo hallo,

sorry voor de late reactie.. hele drukke week gehad op t werk en dan ben ik 'savonds echt een dweil. kan dan nog net de energie ergens vandaan halen om eten klaar te maken, maar daarna komt er echt niks zinnigs meer uit.

Mar & Mama van MD: bedankt voor jullie verhalen. Ik heb er de laatste week regelmatig over na lopen denken en denk dat ik de gok gewoon moet nemen en het hier in het ZZZ moet proberen.
Ik ben twee jaar terug zelf geopereerd op de poli (urologie) en dat ging allemaal best. Ben zelf een couveuse kindje (was groen, geel en blauw bij geboorte - leverfunctie verstoord en gat in harttussenschot) en heb in mijn jeugd ziekenhuizen een beetje erg vaak gezien. Misschien dat dat ook meespeelt in mijn aversie bij het woord Ziekenhuis.

Maar ik kies in dit geval voor veiligheid: voor medische zorg als het met mij mis dreigt te gaan, en voor de veiligheid van de kleine, mocht er toch iets misgaan.

Ik hak dus bij deze de knoop door: het word een ziekenhuis bevalling.

Nu nog regelen dat ik ga zwangerschapszwemmen en een zwangerschapscursus regelen (zwabber nog tussen normale en yoga - de normale is goedkoper, maar de yoga past denk ik beter bij mij).

Wanneer gaan jullie zwangerschaps-zwemmen? Ik  zou t wel leuk vinden om  gezichten bij de namen en verhalen te kunnen plaatsen..

Esther

eeeeyyyy dar is ze weer.
het zij je vergeven maar blijf nou niet weer zolang weg hahaha.

ben blij dat het goed met je gaat, en ik vind het knap dat je nog werkt.

ik heb van de week mijn beeb gehoord, hij-zij was heel druk zwom van links naar rechts en wou maar niet blijven liggen voor de doptone. het is uiteindelijk wel gelukt, en het klonk goed, volgen vk.

20 weken echo is verplaats naar donderdag 8 augustus, rond de klok van 2, spannend hoor word helemaal gek hahaha.

lijkt me idd leuk om de gezichten bij de verhalen te zien. net zoiets als een blind date hahahahaha.
ik ga op zwangerschapsgym en in de weekenden wil ik gewoon eens gaan zwemmen en dat soort dingen, koploper is best goedkoop in zwangerschapszwemmen dus misschien ga ik dat er nog bij doen, is dinsdag ´s avonds.
ik was vorige week gewoon tijdens recreatie zwemmen in de koploper en was ook wel fijn om weer ff lekker gewichtloos te zijn.

wil je anders een keer afspreken in het weekend ofzo bij de koploper, vind ik ook wel leuk, woon vlakbij, ow haha jij ook.

ik hoor je-jullie wel.
xx martine

Zwemmen is heerlijk, ik heb dat bij de eerste ook gedaan.......en inderdaad niet echt duur.

Wat leuk jo dat je een jochie krijgt he!
Essie weet jij al wat je krijgt?

Wij niet en wij willen het van tevoren ook niet weten, net als bij de eerste zullen wij verrast worden......
Op 19 sept gaan we wel een pretecho maken en dan nemen we onze oudste ook mee! Lijkt me echt leuk. Ik ben benieuwd hoe onze oudste het gaat vinden......misschien ziet hij het kindje wel helemaal niet op het beeld....maar goed we zullen zien.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan