Eten 9maander

Wat ik wel herken is dat je in deze periode vooral bezig bent met alle eetmomenten proppen in de tijd dat je kindje wakker is, dat wordt vanzelf makkelijker naar mate hij langer wakker is. 
Wat hierboven al is gezegd: die fles van 23u niet meer geven, deze heeft hij echt niet meer nodig met 9 maanden. Een kindje kan op die leeftijd prima van 19u tot 7u zonder voeding. En als hij toch honger heeft, merk je het vanzelf en dan zou ik hem een klein flesje van 90-120 ml aanbieden. 
verder ook eens met de andere suggesties om de eet en drinkmomenten in de middag om te draaien. 
dus bijv zo:
7.00u fles (180 ml en minder als hij vroeg in de ochtend heeft gekregen)
8.00u boterham (begin met een paar stukjes en bouw het langzaam op)
slapen
10.00 fruit met een beetje water of thee
11.30 boterham
voor het slapen een fles
slapen
tussendoortje: cracker, yoghurt met een beetje water of thee
17.30 groente hap
18.45 fles
19.00u slapen

07.00 180cc
08.30 fruithap
09.30 - 11.30 slapen
11.30 brood
12.30 180cc
14.00-16.00 slapen
16.30 groentehap
19.00 180cc

Hier ook een meisje van 9 maanden.
Ik zou inderdaad ook eerst brood geven en daarna pas een fles tijdens de lunch. En misschien kun je de fles van 15.00 vervangen door maissnacks, maiswafel, nijntjekoekje, soepstengel oid. Zo zijn wij ook begonnen met afbouwen. Hier eet ze dat ook wel eens hoor, alleen vaak slaapt ze rond die tijd dus dan slaan we het over :)!

Op deze leeftijd kun je echt prima proberen die late avondfles te laten vervallen of in eerste instantie halveren. Je kindje zal misschien niet eens merken dat die wegvalt omdat 'ie lekker ligt te slapen. 
Daarnaast zal je kindje niet meer honger krijgen als je zoveel flesvoeding blijft geven. Je hoeft niet direct een fles weg te laten vallen en meer tijd ertussen te laten. Als tussenstap kun je ook de hoeveelheid verlagen per fles. Maar ik zou er wel naartoe werken om 2 flessen uit het schema weg te laten. De late avondfles en een dagfles. Daar kun je best de tijd voor nemen en 1 voor 1 doen. Oefen ook met slokjes water zodra je op 3 flessen over bent. 
Je zult zien dat je kindje trek krijgt en de vaste voeding meer gaat proberen. 

Hier ook een meisje van ruim 9 maanden.
Ons schema is zo:
7.30 fles 150 cc
9.15u fruithap
10u slapen
11.15/11.30 fles 90 cc
13u 1.5/2 boterham
14u slapen tot 16u
16u fles 90 cc
18u/18.30 warme hap
19.30 fles en slapen.

Zoals je ziet nog 4 flesjes overdag omdat onze dochter perse wil drinken na dr slaapjes.
Ik zou echt eens proberen die 23u fles gewoon eraf te laten en kijken wat er gebeurt. Je kan je man het advies laten zien van de WHO, kindje heeft echt geen nachtvoeding meer nodig (natuurlijk op verzoek klein flesje geen probleem maar niet vast). Onze dochter is gestopt met 23u fles met 5 maanden en weegt nu zo'n 10 kg (komt duidelijk niets tekort haha).. En 1 a 2 flesjes overdag te minderen naar 150 zodat hij wat meer honger kan krijgen overdag en je geleidelijk aan kan overstappen op minder melk en meer vast voedsel. Lastig he dat gedoe met eten/drinken, soms ook het gevoel hele dag hiermee bezig te zijn :). Succes ermee!

Ja zo herkenbaar. Vind het ook lastig om de flessen te laten vervallen.Hier heeft geholpen de avondvoeding heel langzaam af te bouwen per paar dagen 30 eraf. Dat werkte hier heel goed. En wij kregen vandaag als tip op het CB dat wat over is van het fruit op de boterham smeren. Misschien kan je er iets mee. Succes!!

Ik zou zeker de fles van 23.00 uur laten vallen. Waarschijnlijk kan hij gewoon zonder en ze kunnen echt prima zonder voeding tussen 19.00 en 7.00. Mocht hij dan toch wakker worden voor een voeding dan is 90cc oid idd genoeg.
Verder zou ik echt niet om 11.00 uur zo’n grote fles geven vlak voor zijn boterham. Fruit kan smorgens voor of na zijn dutje. En tussen de middag een boterham met 150 of 180cc flesvoeding. Dan de volgende fles pas weer om 19.00. Tussendoor kun je vanalles aanbieden. En zoals hierboven ook gezegd wordt gaat hij echt wel beter eten als hij minder flessen krijgt. Experimenteer eens met vanalles, er is vast iets wat hij lekker vindt aan vaste voeding. Succes!

Tja, het is al gezegd, maar je houdt het zelf in stand door zoveel flessen aan te bieden. Dus gewoon een fles skippen (die van 23:00 als eerste) en de kleine gaat vanzelf meer vaste happen eten. Zowel de fles laten vervallen als het meer eten zal niet in één dag gaan, maar een langzame overgang. Succes! :)

Terug
Bovenaan