Hi,
Tom is nu 1 jr en 4 weken, hij at altijd erg goed...
maar hij is me nu ook aan het uitproberen, de lepel te pakken, sputteren met eten in zijn mond.
Als hij de lepel zelf pakt, laat ik hem zelf eten (dit wil hij met brood ook)
ik schep het op de lepel, en hij schept het in zijn mond. A
Als hij niet meer wil, doe ik net alsof ik hem al danoontje geef, alleen het grootste gedeelte op de lepel is gewoon warme hap.
Als hij sputterd, zeg ik eerst, dat ie dat niet moet doen 'nee', dat heeft ie dondersgoed door.. maar blijft uitproberen.. is ook de leeftijd..
Als hij dan nog eens sputterd zeg ik weer 'nee', en als ie het dan nog doet, ga ik met mijn vinger langs zijn lip, niet hard... maar ik kijk er wel boos bij, en zeg dan weer 'nee'. Hij gaat dan heel zielig huilen, en driftig worden.. ik geef hem dan geen aandacht, en als het huilen over is, geef ik hem weer een hap, en dat gaat meestal goed.
En vooral zelf rustig blijven, laten merken dat ze je niet op de kast krijgen, en wanneer jij rust uitstraalt, worden ze ook minder snel driftig.
Ze gaan je uit proberen... en ik zou zelf niet gaan afleiden met tv of iets dergelijks, want dat hebben ze zo door..
Gewoon de tijd nemen, en anders moeten ze maar honger hebben...
Ze hebben het snel genoeg door dat ze naar jou pijpen moeten dansen, en niet andersom.
Nens