Eten, drama

Zoals de titel al zegt, het eten is hier momenteel een drama! Elsa wil alleen haar vlees en het toetje, de aardappelen en groente wil ze niet, behalve als het bloemkool is.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Want ja alleen vlees en groente valt natuurlijk ook niet op te leven. En eigenlijks wil ik dat ze ook gewoon wat aardappelen en groente eet. Eten we macaronie of iets dergelijks dan eet ze wel gewoon. En eerder at ze ook gewoon alles. Is echt iets van de laatste tijd.
Dus help!!!!

hoi hoi,

ik heb eigenlijk geen oplossing voor je, want hier is het precies het zelfde.

vlees en toetje geen probleem maar dan de rest nog. af en toe eet ze haar groente op maar aardappels eet ze momenteel helemaal niet.

misschien is het een fase?

ik heb zo iets van komt vanzelf weer. de rest van de dag eet ze goed, dus ze zal wel niks te kort komen.

gr. danielle

't Is net hoe je het aan wilt pakken, maar wij hebben gemerkt dat we tegenwoordig wel met Lara kunnen onderhandelen. Lara heeft sinds kort het roomijs ontdekt als toetje. Dus gisterenavond hebben we goed onderhandeld; Lara had amper 2 hapjes van d'r bord op, toen ze om ijs begon te vragen. Toen hebben we stug volgehouden; eerst aardappels eten, dan ijs. En daar gaf ze na enig aandringen gretig aan toe. D'r bord was vrijwel helemaal leeg en ze heeft gesmuld van d'r ijsje.
Als je het zo een beetje speels brengt, dan kun je een heel eind komen, zonder al te veel drama.

En anders is het gewoon een beetje een fase; blijf aanbieden, maar maak er geen drama van...

hoi,

Is het al lang bezig of maar sinds een paar dagen? Vorige maand had Jasmijn ineens zo'n week. Ze wilde echt alleen het vlees en verder at ze goed. Ineens na 7 dagen at ze weer ''alles'''misschien dat ze toch wat ziek is geweest ofzo,
Verder moeten we hier ook wel eens wat onderhandelen. Niet met een toetje maar met hapje vlees. Dus: eerst hapje aardappel en dan een hapje vlees dat lukt meestal wel.
Ik heb zo'n foldertje van het cb waar tips in staan over peutervoeding.
Het belangrijkste wat ik geleerd heb daarvan si dat dat je beter geen hele show kunt opvoeren om hje kind aan het eten te krijgen omdat een peuter razend snel in de gaten heeft dat braaf alles opeten veel saaier is dan moeilijk doen en dan dus met van alles beloond te worden,
Vaak makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar daar heb ik wel wat van opgestoken, dan eten ze maar even wat minder.
Oh ja en zorgen dat je kind goed hongerig is voor het aan tafel gaat, dus geen zoete drankjes enzo  1-2 uur van te voren of koekjes enz.

groeten Elke

Bij ons is het al een half jaar precies hetzelfde: alleen vlees eten en geen aardappels of groente. Macaroni, nasi en bami enz. dat eet ze wel. En heb ik rijst met saus of zoiets dat eet ze alleen de kale rijst... Maar we eten toch minstens 3 x in de week gekookte aardappels, dus dan heeft ze pech.
Onderhandelen met een toetje of zo gaat bij ons niet. Want van zoete toetjes moet ze niks hebben. Maar dat komt wellicht ook omdat we zelf niks anders eten dan yoghurt met eventueel wat vanillevla.
Brood eet ze tussen de middag heel goed, dus honger heeft ze niet.
Ik laat het maar zo en maak er geen drama van, "ze"  zeggen dat het vanzelf wel een keer goedkomt.
Ze krijgt wel Optimax vitaminepillen om de tekorten wat aan te vullen die ze oploopt omdat ze geen groente en aardappels eet.

Wilmi

Bij ons is het al een half jaar precies hetzelfde: alleen vlees eten en geen aardappels of groente. Macaroni, nasi en bami enz. dat eet ze wel. En heb ik rijst met saus of zoiets dat eet ze alleen de kale rijst... Maar we eten toch minstens 3 x in de week gekookte aardappels, dus dan heeft ze pech.
Onderhandelen met een toetje of zo gaat bij ons niet. Want van zoete toetjes moet ze niks hebben. Maar dat komt wellicht ook omdat we zelf niks anders eten dan yoghurt met eventueel wat vanillevla.
Brood eet ze tussen de middag heel goed, dus honger heeft ze niet.
Ik laat het maar zo en maak er geen drama van, "ze"  zeggen dat het vanzelf wel een keer goedkomt.
Ze krijgt wel Optimax vitaminepillen om de tekorten wat aan te vullen die ze oploopt omdat ze geen groente en aardappels eet.

Wilmi

Hier is het al een jaar drama. Ze at eerst nog wel vlees en brood en soms een toetje. Maar groente en aardappels niet. Nu sinds een paar maanden eet ze een heel klein beetje brood en 's avonds eigenlijk niks meer. Ze wil gelukkig wel 's morgens en 's avonds een fles pap.
Het gekke is alleen dat toen ik naar het cb moest ze wel heel goed gegroeid was. En ze is nooit ziek. Bij het cb zei ze, ze is een heel tenger meisje en die hebben gewoon niet veel nodig. Ik ga er maar van uit dat het vanzelf goed komt.

Hoi,      

Hier is het sinds een paar maanden ook drama. Alleen eet meneer wel wat groente alleen geen vlees en geen aardappelen. Ook wij zijn begonnen met vitamine pillen.

Deborah

Terug
Bovenaan