Eten, drama

Opzich erg fijn om te lezen dat wij dus niet de enigen zijn die momenteel dit probleem hebben. Had ik net gisteren besloten om er maar geen drama's van te gaan maken, eet ze prompt netjes haar aardappelen en broccoli met sausje. Alsof ze het in de gaten had.
Het belonen met een toetje heeft hier weinig zin. We hebben dat namelijk geprobeert, maar dan gaat ze alleen maar harder huilen. Dus dan maar alleen vlees en toetje, als ze van de rest wel wat eet is dat gewoon mooi meegenomen. En tekort zal ze niet snel hebben aangezien ze toch wel 15 kilo weegt.

In ieder geval bedankt voor de tips!!

Het lijkt inderdaad wel of jullie allemaal over hetzelfde kind spreken, Erikjan! Hier dus ook precies hetzelfde, alleen vlees en yoghurt. Zeker geen groente en aardappels, en wel chinees (bami, nasi, pasta, ook wel met groente). Hier werkt chanteren met yoghurt dus ook niet, gaat hij alleen maar harder huilen. Eerst hielp afleiding met speelgoed nog, maar nu ook niet meer. En hij vrat echt alles.....! Ik ben echt heel wanhopig geweest. Ik zie steeds dat rampenscenario van mij man voor me later. Die heeft dus echt niets leren eten, eet alleen maar aardappels, vlees en jus. Iets wat maar op groente, kaas, ui, ed lijkt raakt hij niet aan. Hij vist zelfs kleine stukjes groente uit de pasta. Als hij een sausje niet vertrouwt vist hij de verpakking uit de vuilnisbak. Echt!!!!!! Ik heb echt wel eens aan tafel zitten huilen, niet wetende wat ik moet doen, Erikjan het eten naar binnen gedrukt, maar dat helpt ook niet. Als hij wat ouder is en nog niet eet, dan moet ik echt wat verzinnen, maar ik zou niet weten wat met zo'n vader. Dat is echt verschrikkelijk! Dus ik hoop echt dat het goed komt. Hij eet sinds lange tijd wel weer fruit. En brood gaat ineens ook weer stukken beter...

Janine

Terug
Bovenaan