Eten? Echt niet.....

Hi Danielle,

Klinkt alsof je het over mijn dochter hebt, alleen duurt het hier al bijna 12 maanden.
CB heeft me vertelt dat het door de leeftijd komt. Het zal vast per kind verschillen.

Wel kregen dochter lief en ik op een gegeven moment altijd mot aan tafel, nu wilde ik niet meer eten.
Nu houden we het gezellig en kom ze gewoon zitten, ik schep een beetje op en wat ze eet dat eet ze, wel prijs ik haar enorm als ze wat eet.
We zijn nu de pasta fase door en er worden aardappeltjes en rijst gegeten, met beetje saus en of jus.
Groente doet ze nog steeds niet en ook geen fruit anders dan banaa en appel/peer.

Dus ik geef haar nu een mullti vitamin om aante vullen, want ze werd wat vaker ziek en heeft last van aften.

En inderdaad het toetjes belonen of onthouden werkt niet, van het CB mag je het gewoon hebben, maar niet te veel want dan zou ze het als vervanger gaan eten.

Schralen troost misschien, maar op de duur gaan ze vanzelf weer eten!


Succes!

Groeten Sarah
 
Hallo dames,

ik vind het heel herkenbaar wat jullie schrijven. Mijn oudste was ruim twee jaar en van de een op de andere dag weigerde hij warm eten. Het maakte niet uit wat, alleen friet en pannekoeken wilde hij wel maar verder niets. Onze middelste begon met twee jaar ook ineens warm eten te weigeren. Hij wilde gelukkig wel pasta's eten, dus deden we maar flink wat geraspte winterwordtel en spinazie door de lasagne. We hebben ze nooit wat anders gegeven, altijd gewoon eten aangeboden en als ze het niet aten ging het de kliko in en kregen ze geen nagerecht. Bij allebei was het zo dat ze, zodra ze naar de basisschool gingen weer begonnen met warm eten. Nu laat ik ze vaak zelf opscheppen met de afspraak dat ze moeten opeten wat ze opscheppen. Dat werkt heel goed. Helaas, het is lastig, maar eten is voor kinderen een hele goede manier om tegen de ouders in te gaan. Probeer het gewoon te negeren en hou het gezellig aan tafel.

Succes ermee.

Groetjes van Marloes
 
Terug
Bovenaan