Eten en borstvoeding

Hoi dames,

Ik was even benieuwd voor de dames die bv geven wat jullie wel of niet eten.
De verhalen over wat je wel en niet mag eten verschillen nogal.
Koolsoorten, ui, gekruid eten, koolzuur. Ik dacht dat dat allemaal niet "mocht". Maar op borstvoeding.com staat dat het wel mag.

Ik ben een benieuwd wat jullie doen/laten.

Liefs Danielle

Hoi danielle,

Ik heb deze vraag ook aan de kraamzorg gesteld zij vertelde dat je gewoon alles kon eten. Je kindje krijgt tijdens de zwangerschap meer binnen van de door jouw genuttigde voeding dan tijdens de borstvoedingsperiode. Mocht je het idee hebben dat je kindje op een dag meer krampjes heeft dan kun je nagaan wat je de dag ervoor hebt gegeten en dan zou je daar rekening mee kunnen houden.
Ik moet zeggen dat ik tot nog toe gewoon alles heb gegeten ik houd best wel van gekruid eten en ook kool en ui gaat er wel in maar dit at ik ook tijdens mijn zwangerschap. Pier heeft er naar mijn idee nog geen last van gehad.

succes groet Froukje

Ik sluit me helemaal aan bij froukje. Al doe ik wel net als bij ui enzo wat minder gebruiken dan normaal maar ik eet het wel gewoon. En ook Sophie heeft er volgens mij nog geen last van gehad.

Succes......

Hoi dames bedankt voor jullie reacties.

Ik ga heel voorzichtig proberen om ook normale te gaan eten.
Hier werd er alleen veel geadviseerd (door huisarts, kinderarts, kraamzorg, consultatieburo) om veel dingen te laten staan. Maar ik denk dat dat met de reflux te maken heeft.

Liefs Danielle

Hey Danielle,

Ik heb geen voedingsadviezen gekregen, ook niet ivm de reflux en krampen. Ik eet waar ik trek in heb (wel zo gevarieerd en gezond mogelijk natuurlijk ;-))

Misschien krijg ik dat vandaag wel (we gaan voor het eerst naar het CB), maar dat weet ik niet. In het ziekenhuis hebben ze iig niets gezegd.

Ga dus maar lekker eten lijkt mij ;-)

Liefs,
Marieke

Hey Marieke!

Leuk jou eens aan deze kant te zien haha!

Raar dat alle "medici" hier zo anders erin staan zeg!

Maar als jullie als ervaren bv mama's het wel gewoon doen en het gaat goed ga ik het ook proberen!

Bedankt voor je reactie:)

Liefs Danielle

Haihai :)

Bij het CB hebben ze er helemaal niets over gezegd, dus ik ga gewoon door met wat ik deed ;-)

Gebruik jij trouwens ook JBPM voor de reflux? Krijgt Finn daar ook moeilijkere ontlasting van?
Gabriël is in een week tijd van zo'n 6 poep/spuitluiers, naar 1 kleiachtige luier per dag gegaan. Misschien is het ook zijn leeftijd hoor, maar vroeg het me ineens af :)

Liefs!

Terug
Bovenaan