Eten en borstvoeding

Gezellig dat je er weer bent:)

Als het Cb er niets van zegt dan ben je echt goed bezig:) met al hun regeltjes daar;-)

Ik gebruikte ook JBPM maar ben er sinds een paar dagen mee gestopt. Finn poepte wel 10x per dag (ook weer een beetje overdreven:)) en door de JBPM 1x in de 2a3 dagen. Maar hij kreeg wel veel laat van darmkrampen. Ben er dus mee gestopt en nu poept hij weer een paar keer per dag, zonder darmkrampen!
Bij de meeste kids werkt JBPM trouwens laxerend maar bij een paar werkt het verstoppend.
Met bv mogen kinderen ook 1x in de week een poepluier hebben maar Finn kreeg gewoon echt buikpijn. Qua reflux merk ik geen verschil met of zonder JBPM.

Lief Danielle

P.s. Fijn dat wij ook tips en adviezen uit kunnen wisselen. En is het nog gelukt met de losec en de spuitjes?

Hmm ja, ik had ook het idee dat het een beetje aan de JBPM lag, maar gezien hij daardoor wel beter is gaan drinken (rustiger, minder verslikken en minder spugen) gaan we toch maar door, want daardoor slaapt hij ook weer veel beter.
Wow 1 poepluier per week, ik zou me dan echt zorgen maken! Haha. gisteren had hij na 1,5 dag pas weer een poepluier en dat vond ik al een lange tijd ertussen.
Gabriël is veel aan het drukken, maar ook in zijn slaap zonder echt wakker te worden. Soms piept hij dan eventjes en dan is hij weer in diepe slaap. Dus al met al gaat het beter met JBPM dan zonder ;-)

Ik heb een spuitje gehaald bij de apotheek, maar Gabriël wil er niet echt aan. We proberen vanalles, met een lepeltje, met de vinger, met spuitje, door de voeding, het lijkt niet echt een groot succes.
Hoe geven jullie het? Gewoon los (dus zonder voeding erbij voor de smaak ofzo) voor de voeding?

Liefs,
Marieke

Hoi:)

Fijn dat de JBPM wel werkt bij Garbiel.
Er is hier ook een topic geopend: mijn meisje kan niet poepen misschien heb je daar wat aan....

En ja de losec blijft een gedoe hoor!
Hier ook maar op dit moment gaat het redelijk.
Wij doen het in een spuitje. Als we geluk hebben gaat Finn erop zuigen en spuiten we het heel langzaam leeg. Soms stop ik mijn pink in zijn mond waar hij dan op zuigt en stop ik het spuitje er iets bij zodat hij beter slikt.
Vaak genoeg is het ook een heel gedoe hoor dan slikt hij niet en laat hij het lekker uit zijn mond lopen;-)
Met een lepeltje werkt hier ook niet want dan slikt hij het gewoon niet door.

Helaas mogen wij 20 januari pas naar de kinderarts. Ik hoop dan op andere medicatie. Dit is zo'n gedoe en het helpt ook nog eens niet.
Wanneer moet Gabriel weer naar de KA?

Liefs Danielle

Wij mogen 31 januari pas weer naar de KA.

We hadden vandaag weer drama, hij wilde na half 12 niet meer slapen en heeft veel gehuild. Op dit moment is hij stil, maar goed ik weet niet hoelang dat zo blijft. Ik heb de Losec vandaag opgelost en gemengt met wat KV (in totaal 30 ml) en dan met een fles met papspeen gegeven. Hij vond het niet erg fijn, maar ik geloof dat het grootste deel toch binnen is. Gewoon het opgeloste pilletje spuugt hij meteen uit.

Ik begin nu ook een beetje te twijfelen of het nog echt wel reflux is. De veranderingen leken te helpen de afgelope dagen, maar nu is het plotseling weer raak. Ik hoop dat het eenmalig was en dat hij straks gewoon goed eet en lekker gaat slapen.

Ik zal even bij het andere topic ook kijken i.v.m. de ontlasting, al hoop ik dat ook dat wel verbetert :)

Liefs, Marieke

Dat duurt ook nog lang zeg!

Hier gisteren ook een off day!
Hij heeft tussen 8.00 en 22.00 maximaal 2 uur geslapen elke keer 10-15 minuten verder heel onrustig huilen enz.
Wij hebben wel mijn vader achter de hand voor de "nood gevalletjes" hij kan de pijn bij Finn goed weg krijgen. Om 22.00 uur trokken wij het echt niet meer. En hebben we maar gebeld, 5 minuten later was Finn knock-out en heeft hij 6,5 uur geslapen.
Vandaag max 3 uur geslapen en om 20.00 uur mijn vader weer gebeld. Het liefst bel ik hem de hele dag:) Finn viel gelijk weer lekker in slaap, hoop voor een paar uur.

Hopen dat Gabriel nu de medicatie goed binnen krijgt.
En dat het toch geen reflux is. Vergeet niet dat jullie ventje ook al veel heeft meegemaakt in zijn korte leventje! En jullie natuurlijk ook!

Is Gabriel nog lekker aan het slapen of was hij snel wakker?

Liefs danielle.

Ps mijn draagdoek is niet binnengekomen vandaag:-( hoop dat hij maandag komt!

Kan jouw vader ook niet even hier langskomen? Haha!

Gabriël was helaas na 3 kwartier alweer wakker. Toen gegeten en in slaap gevallen. Heb hem toen weer in zijn bedje gelegd en toen heeft hij 1,5 uur geslapen en zichzelf helemaal natgeplast, nu ligt hij er dus weer in. Waarschijnlijk nu voor 1 uurtje want dan zou hij weer moeten eten. Hopelijk gaat het daarna weer beter.

Ik ben trouwens aan het proberen met KV, kijken of het een verschil maakt bij hem.

Ja, we hebben al veel meegemaakt, ik hoopte dat het omtrent dat alles nu weer rustiger was door het invoeren van meer regelmaat, maar goed hij kan heel goed gewoon een rommelig dagje hebben, dat heeft iedereen ten slotte wel eens :)

Ik hoop ook dat je draagdoek snel binnenkomt! Het is echt fijn voor jullie beiden (als het net zo goed gaat als bij ons). Lekker dicht tegen elkaar aan :)

Liefs, Marieke

Hey,

Hier weer aan de nachtvoeding:)
En aangezien Finn net alles eruit gooide over hemzelf mijn bed en mij is dit een laaaaange nachtvoeding:-(

Amsterdam (daar woon je toch?) is een beetje ver vanaf Deventer voor mijn vader haha.
Of voor jou naar Deventer want hij werkt vanuit huis:)
Hij heeft wel "patiënten" die van ver komen maar niet uit Amsterdam:)

Hoop dat het na Gabriel zijn slaapje en eten beter ging!
Ben heel benieuwd wat de kv doet bij Gabriel. Geef je dat de laatste voeding?

Iedereen heeft wel eens zijn dag niet. Hopen dat het vandaag idd beter gaat.
Ik vergeet bij Finn ook nog wel eens hoe klein hij is, het gaat allemaal zo snel:-(

Mijn man wordt helemaal gek van mijn gezeur over de draagdoek haha. Heb wel 20 x op de mail gekeken of hij al onderweg is. De gebruiksaanwijzing is helemaal doorgenomen, dus kom maar op, wij zijn er klaar voor haha!

Welterusten:)

Liefs Danielle

Haihai!
Jammer van het vele spugen :-(
Ja, Amsterdam-Deventer is wel een eindje, dus helaas ;-)

Sinds een week deed ik KV de laatste voeding (of als ik het overdag niet kon bijbenen met kolven), zonder enig effect. Nu heb ik gisteren alleen maar KV gegeven (mijn melk dus ingevroren), maar merk nog steeds geen verschil. Ik denk dat ik hem misschien wat veel geef, maar hij vraagt ook vaak om best veel, misschien is het dan toch beter als ik weer gewoon over ga op weer BV geven.
Ook heeft hij de laatste 2 dagen weer met kracht gespuugd, echt een halve fles eruit, wij beiden helemaal onder en dan nog een plas op de grond... Zou die medicatie dat doen? Dan geef ik het liever niet, want nu vraagt hij weer elke 2-3 uur voeding ipv elke 4, en erg rustiger is hij er echt niet op geworden.

Ben benieuwd of je vandaag je draagdoek binnen krijgt, dan kan je heerlijk gaan knuffelen terwijl je je handen vrij hebt! :-D

Liefs, Marieke

Terug
Bovenaan