eten en drinken met 6,5 maand

Hoi hoi,

Nou, heb het van me afgeschreven en het cb gebeld en je raadt al wat er gebeurd? Juist... Madam gaat weer eten!!
Gelukkig maar. Ook kregen we van het cb te horen dat ze idd  vrij veel drinkt (ong 750 cc opvolgmelk), ze hoeft maar 600cc op een dag. Kan dus ook zijn dat ze dat ze daardoor geen honger heeft, maar haar tand is ook goed door. Denk toch dat ze daar ook last van gehad heeft. Nu geven we haar ook iets minder drinken.
Vond het erg grappig en vreemd, omdat Doreen altijd onder de standaard zat met drinken, ging een tijd erg moeizaam, en nu zit ze erboven! Daar hadden we dus nooit aan gedacht.
Bedankt voor jullie reacties, tips en adviezen.
Liefs,
Karlien

Welke fles is het meest ideaal voor een papfles? Zelf lijkt mij de eerste, omdat je dan misschien de darmpjes goed op gang brengt. Tenminste dat zeggen ze bij volwassenen. En is de laatste als papfles niet erg zwaar?

En weten jullie hoeveel melk je met 6 mnd moet geven als je eerst je afgekolfde melk op wilt maken?

Papflessen kun je beter helemaal niet geven.

Als ze oud genoeg zijn kun je in de ochtend een bordje pap geven, en vanaf 7 maanden geef je gewoon een boterham.

Wat je andere vraag betreft: met 6 maanden moeten ze 500cc zuivel krijgen. Dat haal je meestal wel als je gewoon drie a vier keer borst geeft, afgekolfde melk kun je dan voor noodgevallen bewaren.
Als je kind geen verhoogd allergierisico heeft kun je vanaf 6 maanden ook een deel van de zuivel in de vorm van aangezuurde melkproducten geven, zoals yoghurt, biogarde, kwark of karnemelk (niet  soorten met een smaakje!).
Met een ochtendborst, een avondborst en naar behoefte nachtborst en tussen de middag een lekker bord yoghurt hoef je verder geen flessen te geven.

waar ik even benieuwd naar  ben : vanaf wanneer at jullie kleintje de groente mee aan tafel?

Hier eigenlijk vanaf het begin. Ik kookte in die periode gewoon wat ze eten konden, en dat aten we dan allemaal. Ze kregen wel 3 dagen hetzelfde aangeboden, dus bewaarde ik ook wat groente voor de dag erop (zodat wij niet 3 dagen broccoli aten, maar de baby wel).
Puree wilden ze geen van beiden, dus het was gewoon een kwestie van broccolistronk of wortel voor baby uit de pan vissen en dan voor de rest van de familie beetje boter en beetje zout er over.

Hoi,

Ik zag dat je om 10.00 alleen fruit gaf, nou kan dat natuurlijk, maar ik heb altijd als advies gehad om fruit niet als een volledige maaltijd te geven om dit heel snel verteerd, ik geef fruit altijd tussen 2 voedingen door als extra!
Mijn jongste eet nu al veel met de pot mee, wat hij mag hebben kook ik in een apart pannetje zonder zout en vul dat aan met potjes voeding (apart wel)
Op de dagen dat wij bijv macaroni eten kook ik voor hem dan alleen wat losse macaroni en geef hem van nutricia ook de macaroni, zo leert hij toch al met de pot mee eten, ik vind het lastig om hem nu al helemaal mee te laten eten omdat ze nog zoveel niet mogen, maar op deze manier komt hij niks tekort!

Gr MJ

Terug
Bovenaan