Eten en drinken!

Ik ben benieuwd wat jullie rakkers zoal eten en drinken op een dag! Loïs is groot en stevig, maar krijgt bijna niets tussendoor. Maar ze eet wel veel.

8. 00 200 cc pap
10.00 100 cc waterige diksap en 100 gr fruit
12.00 1 of 2 boterhammen met hartigheid en 120 cc karnemelk (ongezoet)
16.00 100 cc waterige diksap en stukje ontbijtkoek (niet altijd)
17.00 flink bord warm eten en 100 cc yoghurt
19.00 water als ze dit nog wil

Het lijkt me niet overdreven veel en veel zoetigheid. Af en toe mag ze wel een hapje van mijn koekje als ik dat eens neem, en als we bij anderen zijn krijgt ze meestal ook ee koekje... maar ik probeer het snoepen zoveel mogelijk te beperken! HOe doen jullie dit?

Mijn zoontje krijgt ongeveer hetzelfde:

7.00 fles sojamelk
7.30 1 broodje en beker roosvicee
10.00 drinken en iets erbij fruit of koekje
12.00 1 broodje en soja melk
15.30 drinken en weer iets erbij meestal fruit
18.00 warm eten, drinken en een klein toetje(soja vla)

Ik kijk niet precies naar de hoeveelheden, gewoon een beker/fles vol of half vol... Mijn zoontje heeft s ochtends erge dorst dus krijgt nogsteeds een fles soja melk zodra hij wakker is.
Hij is nu 82 cm en 10,4kg.
Mijn zoontje krijgt ook af en toe iets lekkers (ijsje, pannenkoek zoiets..) Meestal als wij iets nemen dan eet hij dat mee, ongeveer 1 keer in de week. Als kindjes nooit zoiets krijgen zijn ze vaak niet te houden als ze het een keer wel krijgen.

Groetjes

Hoihoi

Hm, Noah eet wel weinig als ik dit zo lees, maar ja, dat wisten we eigenlijk al. Volgens het cb eet hij wel genoeg voor zijn leeftijd en - ondanks dat hij vrij licht is - zit hij netjes op de curve voor zijn eigen lichaamsbouw.
Om die reden zijn we ook gestopt met de 3e papfles (deze gaven we hem nog altijd voor wij naar bed gingen met het idee "baat het niet dan schaad het niet", maar dat is dus niet meer nodig volgens het cb.
Noah is 19 maanden (precies vandaag) 83 cm, en weegt 9,5 kilo.

Zijn eten en drinken ziet er als volgt uit:

- 's-ochtends vroeg (tussen 6 en 8) een papfles
- Tussen 9 en 10: fruit, sap en soms een liga
- Tussen 12 en 1: 1 boterham en een beker melk
- In de middag nog één of twee keer een tussendoortje zoals een soepstengel, fruit, een liga en soms een snoepje of een lekkere koek
- 's-avonds eet hij gewoon met ons mee, en tja, we zijn nogal lekkerbekken, dus dat kan alles zijn. Van pannenkoeken tot pasta, salade tot MC donalds, of pizza tot stampot ;-) Hij eet dan niet zo veel , vaak moeten we alles uit de kast trekken (applaus, liedjes zingen enz) om hem een paar happen te laten eten. Na het eten krijgt hij een Danoontje als toetje. Dit gaat er altijd goed in.
Tussen half 8 en 8, als hij naar bed gaat krijgt hij nog een papfles (pyamapapje)

Qua drinken staat er gewoon altijd een fles water voor hem klaar die hij vaak zelf overal mee naar toe sleept om af en toe een paar slokken uit te nemen. Ik zou niet weten hoeveel dat precies is, maar volgens mij drinkt hij prima :)

Groetjes, 10e

Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft bijna het zelfde schema.

7.30 ongeveer 200cc pap.
11.00 fruit met sap
12.00 1 boterham met boter en kaas of vlees + melk
14.00 beker sap
16.00 beker sap met tussendoortje
18.00 warm eten + toetje
19.30 200cc nutrilon goede nacht.

Hij krijgt geen zoetigheid bij ons thuis. Soepstengel, rozijntjes, ontbijtkoek, komkommer of kaas zijn zijn tussen doortjes.

Ergens anders krijgt hij wel een een koekje of hapje taart. Echt snoep doen wij niet aan. Nergens niet. Dat is wel eens lastig, want andere begrijpen dat maar moeilijk.

De avondfles krijgt hij omdat hij anders snachts nog altijd komt. Kan ook nog wel ivm lengte/gewicht.

Op het moment weigerd hij groente. behalve komkommer als tussendoortje. Ik laat het maar zo. Komt vanzelf wel weer.

Groetjes Liff

Fijn dat ik dus goed zit qua eten. Loïs is vrij groot en stevig! Ik snoep zelf eigenlijk bijna niet, alleen 's avonds als ze op bed ligt. Ik wil haar ook niet troosten met snoep of haar wennen. Bij ons krijgt ze dan gewoon een boterham tussendoor of een ontbijtkoek, cracker...
Op verjaardagen mag ze dan wel lekker mee snoepen. Ook bij oma (mijn schoonmoeder) krijgt ze altijd veel. Soms ben ik daar echt niet op gesteld. Loïs lust heel veel en eet echt alles wat ze voorgeschoteld krijgt. als ze iets lekker ziet, wil ze het zo graag hebben... mijn schoonmoeder kan daar niet mee om gaan! Ze geeft dan heel snel toe! Daar baal ik wel eens van!

xx

Ja lastig is dat he! Wij lopen er ook wel eens tegenaan. Sommige mensen begrijpen gewoon het woord genoeg niet. Ik heb ook niet echt een goede manier gevonden om daar mee om te gaan. Ben bij mijn schoonmoeder een keer erg boos geworden. Mijn emmertje was vol gedruppeld! hahaha. Daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Maar nu vraagt ze altijd heel neerbuigend... Mag hij een snoepje? of heb je dat liever niet? Nou liever zo, dan ik met een volgepropt kind thuis. Heb de balans nog niet gevonden.

Succes ermee.

Groetjes Liff

Hoi,

Tijn is klein en fijn. Hij weegt nu 10 kilo. Dit ligt niet aan wat hij eet. Het is (gelukkig) wat minder maar dan nog eet hij:

Tussen 8 en 9.30:
1 tot 2 (soms ook 3) boterhammen met een beker melk (3-4 dagen per week ook borstvoeding)
11.00
cracker, soepstengel of rijstwafel en een beker water
12.30
2 tot 4 (!) boterhammen met een beker melk, vaak ook nog 1 stuk fruit
1500 - 16.00
1 stuk fruit (niet altijd), sopestengel of rijstwafel en een beker water
18.00
avondeten met de pot mee. Hij eet bijna altijd een groot (onze maat) bord vol. Das een heel stuk vlees, wat aardappels en 2 scheppen groente en als we iets lekkers eten (eigenlijk alleen wat niet aardappels / groente / vlees is) eet hij 2 tot 3 volle borden. Ik krijg die niet weg...
Soms nog wat yoghurt of fruit na. Weer met een beker water.
19.00-1930 borstvoeding

Verder meldt hij zich door de dag heen wel als hij dorst heeft. Hij drinkt dan wat slokjes water.

Wij hebben ervoor gekozen Tijn nog geen zoetigheid te geven. Hij kan dit nog lang genoeg eten. Voor het kinderdagverblijf (1 dag per week) maken we een uitzondering. Hij krijgt daar in principe ook iets dat niet zoet is maar bij bijvoorbeeld traktaties willen we liever dat hij met de groep mee kan doen. Op verjaardagen en zo zorgen we dat we zelf een alternatief bij ons hebben en kan hij wel meesnoepen van bijvoorbeeld blokjes kaas of komkommers / paprika die op tafel staan. Tot nu toe is dit eigenlijk prima vol te houden, moeten we alleen goed eraan denken dat we een alternatief voor hem bij ons hebben.

Tijn eet eigenlijk alles, tuurlijk heeft hij ook wel zijn dagen dat hij het ineens niet lust. Nou ja, jammer dan. Als hij echt heel erg weinig gegeten heeft geven we hem nog wat yoghurt of fruit na (om te voorkomen dat ie 's nachts wakker wordt van de honger)
We vinden broodbeleg alleen wel eens saai worden voor hem omdat we geen zoet willen geven. Smeerkaas (maar das eigenlijk veels te zout), roomkaas, pate of vlees, daar blijft het eigenlijk bij (ook wel eens vis als wij dat ook hebben). Wat doen jullie op brood?

groetjes Natasja

Silvy weegt nu 10,8 kilo en ze is 82 cm.
Silvy krijgt ook van ook niet vaak zoetigheid..het liefst gewoon gezond.
Wat ik hier zo lees krijgt Silvy zo'n beetje hetzelfde als jullie kindje.
Wij doen vaak ham of kaas of gekookte worst op broodje het liefst geen zoetigheid..een keertje kan geen kwaad maar vind het belangrijk dat ze een gezond gewicht blijft houden en dat ze heeft een gezond gewicht voor een kindje voor 1,5 jaar.
10,8 kilo weegt ze nu.

Groetjes

Terug
Bovenaan