Eten en drinken!

Er is een groot verschil tussen wat wij Thomas aanbieden en wat hij er dan ook werkelijk van eet.
Sommige dagen gaat alles op, sommige dagen interesseert eten hem niets.

7.00 uur 1 boterham en een beker melk (melk gaat bijna nooit op)
9.30 uur 1 a 2 stuks fruit en een beker roosvicee
11.30-12.00 uur 2 boterhammen en een beker melk (melk blijft meestal weer staan, soms ook nog een halve tot een hele boterham)
15.00 uur (als hij al uit bed is...)roosvicee en een koekje
17.00 uur een tomaatje in stukjes (vind hij zo lekker
18.00 uur een bord eten (vlees gaat altij op, alles wat groen is blijft liggen, tenzij er appelmoes overheen zit)

Er is een groot verschil tussen wat wij Thomas aanbieden en wat hij er dan ook werkelijk van eet.
Sommige dagen gaat alles op, sommige dagen interesseert eten hem niets.

7.00 uur 1 boterham en een beker melk (melk gaat bijna nooit op)
9.30 uur 1 a 2 stuks fruit en een beker roosvicee
11.30-12.00 uur 2 boterhammen en een beker melk (melk blijft meestal weer staan, soms ook nog een halve tot een hele boterham)
15.00 uur (als hij al uit bed is...)roosvicee en een koekje
17.00 uur een tomaatje in stukjes (vind hij zo lekker
18.00 uur een bord eten (vlees gaat altij op, alles wat groen is blijft liggen, tenzij er appelmoes overheen zit)

Hoi meiden,

Ik bedoel dit totaal niet als aanval; maar ik ben wel gewoon benieuwd waarom een aantal van jullie geen suiker / zoete dingen aan jullie kindjes willen geven. Eten jullie dit bijvoorbeeld zelf ook nooit?
Persoonlijk moet ik zeggen dat ik er niet zoveel problemen mee heb. We poetsen goed zijn tandjes 's-avonds en ik gun het Noah gewoon van harte om lekker met ons mee te mogen smikkelen als wij op een feestje een gebakje eten o.i.d (en smikkelen doet hij er dan ook zeker van!)
We hebben er ook eigenlijk nooit bij stil gestaan als zijnde iets wat we hem (nog) niet willen geven... voor mijn gevoel hoort het gewoon een beetje bij het leven en is het iets waar hij/wij gedoseerd mee om moeten (leren) gaan.

Nogmaals; geen aanval, iedere moeder wil het beste voor haar kindje, maar ik ben gewoon benieuwd naar de reden dat jullie deze beslissing hebben genomen.

Groetjes, 10e

Hey 10e,

Ik ben het met je eens. Als het met mate is mag het... Loïs krijgt bij ons wel eens zoetigheid, ze mag altijd een hapje mee van ons. Maar ik probeer het niet teveel te wennen. Suiker wordt ook wel de witte dood genoemd, omdat het echt heel slecht is voor je lichaam. Het is een aanslag op de darmflora en kan die zelfs uit balans brengen als de weerstand laag is na bijv een antibioticakuur. Zoet is goed, maar dan wel gezond. Ik geef haar liever aardbeitjes met stevia (gezonde zoetstof zonder calorieën) dan een snoepje. Niet dat een snoepje nooit mag, maar wel heel gematigd. Daarom baal ik er ook zo van als anderen mijn kind willen overladen met zoetigheid... ik vind het gewoon niet verantwoord. Ze is bovengemiddeld (wel in balans gelukkig) en ik wil gewoon niet dat ze teveel snoep krijgt.
Wel weet ze dat snoep heerlijk is en ik vind het daarom ook echt niet leuk als ik lekker een taartje zit te eten en zij mag niks. Dat vind ik echt zielig (of ze moeten het niet door hebben), Loïs is echt een lekkerbek en kan zich helemaal lam eten in chips en andere lekkere dingen. Daarom hou ik er graag een rem op.

Snoep gezond of snoep met mate is mijn motto!

Hoi 10e,
ook hier ermee eens. Met mate kan geen kwaad. Aan de andere kant heb ik persoonlijk de mening dat Tijn nog lang genoeg ongezonde zaken kan eten en we ook nog genoeg tijd hebben om hem daarmee om te leren gaan. Maar zoet is inderdaad ook fruit, en das naar mijn mening gezonder dan zaken die niet natuurlijk gezoet zijn. Wij geven echter ook geen chips en zo. Weer hetzelfde: hij kan het nog lang genoeg snoepen en als hij nog tevreden is met iets anders waarom zou je hem dan aanbieden? Maar goed, das mijn persoonlijke mening en ieder mag doen wat hij of zij goed acht en als je snoep / snacks maar met mate geeft denk ik echt niet dat het kwaad kan...

liefs Natasja

Ha meiden,

Ik moet toegeven dat ik niet alle stukjes helemaal heb gelzen, maar over het algemeen merkte ik dat er weinig zoetigheid wordt gegeven. Nu wil ik niet zeggen dat ik mn kids de hele dag door laat snoepen, maar ze krijgen van mij alles wat ik zelf ook eet. (.... ik ben door de regelmaat en minder zoetigheid wel 16 kg afgevallen!!!) Maar wij eten dus 's morgens 2 boterhammen (eentje hartig: smeerworst/smeerkaas/ham / cervelaat/...) en eentje zoet (hagelslag/pindakaas/jam/appelstroop) met een beker melk. Rond 9.30u drinken we een kop thee met.... (kaaje/spuculaasje/bitterkoekje/mini-stroopwafeltje/...) Vaak als we onderweg zijn nog wel een kaakje oid
Tussen de middag weer 2 boterhammen. (Of een boterham en een eierkoek/ontbijtkoek/krentenbol)
Elise slaapt dan nog 2 uur en na het slaapje krijgt ze fruit. (ze lust echt alle fruitsoorten!!) en een half uur later drinken we limonade/thee.
Meestal tegen het einde van de middag nog wel iets "te snoepen", ontbijtkoek,kaakje,soepstengel, oid.
Avondeten: soep (2 opscheplepels, 2 aardappelen, 2 opscheplepels groente en Elise eet veel vlees... daar is ze echt heel gek op.) Dan nog een vla/yoghurt oid als toetje. Maar als wij een bekertje chocoladeroom hebben gaat er gewoon zo'n heel bekertje in!!!
Zoals ik al zei, ze eet eigenlijk gewoon wat wij ook eten. En volgens mij valt het met de zoetigheid wel mee, maar niet dat ik er erg bewust mee bezig ben. Komt waarschijnlijk ook omdat het de tweede is. Was daar bij de eerste volgens mij ook veel moelijker in!!
Elise is trouwens lekker gemiddeld volgens het CB en volgt haar eigen lijn. Zo'n 10,3kg en 83 cm.

Wilde jullie dit toch even meegeven... Hoop niet dat ik een aantal erg laat schrikken....
Gr Antoi

Terug
Bovenaan