eten jullie kindjes al zelf?

A

Anoniem

Guest
Nou het onderwerp zegt het al; eten jullie kindjes al zelf?
Als ik Jayden een koekje geef, dan probeert ie het in 1 x in zn mond te proppen en gaat ie dus kokhalzen en stikt ie bijna. Ook een krentenbolletje moet ik vast houden en hij neemt dan steeds een hap. Ook een doosje met rozijntjes kan ik niet geven want alles doet ie achter elkaar in zn mondje.
Ook als we bv patatjes eten, dan leg ik er een paar op zn bordje maar das helemaal eng want die hele patatjes duwt ie weg.
Dus ik hou alles in mn hand en blijf dan bij hem zitten en geef hem steeds een hap, maar ik moet over 2 weken naar het cb en ik kreeg een vragenlijst die ik in moest vullen en deze vraag stond erbij.
Ben benieuwd naar jullie reacties

xxxjes

Hier precies het tegenovergestelde.
Joyce eet alles zelf en als dat niet mag (bv met tomatensoep) dan eet ze niet.
Jammer genoeg eet ze niet netjes,want alles gaat met haar handen naar binnen.
Gelukkig hebben we een stofzuiger van het merk hond..Deze is tijdens het eten dan ook niet bij Joyce weg te slaan.

Groetjes Jessica

hoi

hier ook precies zo,
ik hou het vast en Bram hapt eraf
alleen een koekje eet hij wel zelf maar volgens mij vind Bram het vies om zacht spul in de handen te hebben......... en ee koekje is hard en die houdt hij wel vast
op het cb hebben ze er de vorige keer niets van gezegt en ik maak me er ook niet al te druk om

liefs ilona

Hai,

Hier eet Veerle alles zelf. Het heeft even wat tijd gekost maar ze eet haar brood netjes met een vorkje en het avondeten ook. Bij het avondeten wordt nog wel geknoeid hoor, maar het valt allemaal erg mee. Koekjes etc eet ze ook zelf uit het handje.

Alleen haar yoghurt na het eten geven wij nog.

Groetjes, Floor

Hoi,

Tara eet het liefst zelf, maar omdat het met sommige voedsel best een hele kliederboel wordt, hou ik haar soms toch de lepel voor.
Koekjes mag ze wel zelf vasthouden, maar een ijsje bijv. weer niet.
Sinds kort doet ze iets nieuws, als ze iets niet meer wil eten of iets niet lekker vindt. dan blaast ze alles er heel hard uit -_-

Groetjes,
Shivana

hoi hoi

Ryan is bijna 18 maanden en eet zijn koekjes / peperkoek/ spekjes enz. zelf
brood tussen de middag eet hij zelf
ik maak wel hapklare stukjes en die eet hij met zijn handen
een broodje of krentenbol houdt hij zelf vast en hapt er stukjes vanaf.

's avonds wilt hij vaak zelf eten met de lepen of vork maar veel gaat met de handjes
als het te lang duurt, soep geef ik wel zelf
toetje lepelt hij ook zelf naar binnen
ook Ryan heeft het motto : mag ik het niet zelf doen dan eet ik NIET.

koek en liga enzo eet hij eigenlijk al lang zelf uit het handje.

groetjes moekje

Hey,

Vera eet ook bijna alles zelf. Haar brood, koekjes, apppeltje, rozijntjes.
Alleen haar warme eten geef ik haar nog met een vork of lepel en haar toetje.
Ze wil nu wel zelf graag haar vork vasthouden, dus ik prik het aan de vork (als het te prikken valt) of leg het op haar lepel en die doet ze dan zelf in haar mond.
Van de week ging het haar niet snel genoeg omdat Mama tenslotte ook moet eten en begon ze haar warme eten met haar handen te eten. Mag normaal niet hoor, maar ze heeft er veel meer van gegeten dan als ik haar help.

Groetjes Karin

quote: moekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-01-2009 12:49:08'));

hoi hoi

Ryan is bijna 18 maanden en eet zijn koekjes / peperkoek/ spekjes enz. zelf
brood tussen de middag eet hij zelf
ik maak wel hapklare stukjes en die eet hij met zijn handen
een broodje of krentenbol houdt hij zelf vast en hapt er stukjes vanaf.

's avonds wilt hij vaak zelf eten met de lepen of vork maar veel gaat met de handjes
als het te lang duurt, soep geef ik wel zelf
toetje lepelt hij ook zelf naar binnen
ook Ryan heeft het motto : mag ik het niet zelf doen dan eet ik NIET.

koek en liga enzo eet hij eigenlijk al lang zelf uit het handje.

groetjes moekje

o ja het fruit maak ik in blokjes/schijfjes en die eet hij ook zelf

Terug
Bovenaan