Hoi,
Ja, Bas eet alles zelf. Dat doet hij eigenlijk al heel lang. Hij wil anders gewoon niet eten. Ik vind het eerlijk gezegd wel makkelijk. Tijdens het avondeten eet hij in principe met zijn vork of lepel. Als dat niet lukt of hem niet snel genoeg gaat, dan gebruikt hij zijn handjes. Ik vind dit nooit zo erg, want op die manier leert hij ook. Soms geef ik hem tussendoor ook wel eens een hap , maar dat lukt niet altijd en het is ook niet altijd nodig.
Brood snij is als we thuis zijn gewoon in kleine stukjes, maar als we onderweg zijn, dan krijgt hij gewoon een halve dubbele boterham die dan op peuzelt.
Bas is heel erg gek op fruit. Dat gaat er dan ook altijd razendsnel en makkelijk in. Hij is dol op appels. Die eet hij geschild of ongeschild (als we bv op de markt zijn). Tot op de laatste kruimel gaan ze dan op! Als we thuis zijn maak ik vaak een bakje vol met verschillend fruit. Die prikt hij dan aan met een vorkje.
Ach, mijn kleine smulpaap eet alles!
Groetjes, Karin
PS: Grappig trouwens om te lezen dat veel van jullie soep eten. Wij eten ieder zaterdag soep met brood, maar wij aten vroeger nooit soep.....