eten maken voor Juliaan!

Hola Dames,
Juliaan vind mijn eten niet lekker.
Omdat ik nu thuis ben wil ik zelf maken,Hij eet olvatir potjes.maar toch wil ik zelf doen.
wat doe ik niet goed?
Ik kok aardapel met groenten dan maak ik klein in de mixer zonder zout boter nietsssssssssss.
moet anders?

Volgens mij doe je het niet fout. Maar je zou een beetje suiker toe kunnen voegen. Als hij het dan wel eet, doe je steeds wat minder suiker tot hij het eet zonder suiker. (met een beetje bedoel ik een heel klein puntje van een theelepel)

Wat voor groente geef je? Worteltjes zijn lekker zoet en lusten de meesten, erwten hebben een zachte smaak en zo ook bloemkool en spercibonen.
Wat ik hier wel eens doe is wat appelmoes erdoor gewoon een beetje(een theelepel en de keer erop de helft minder en zo verder)

Misschien moet je eerst alleen de groenten doen en pas na een tijdje de aardappel toevoegen. Die maakt het geheel nogal droog.... Je kan ook een beetje fv/bv toevoegen om het geheel wat smeuiiger te maken.
Verder heb je waarschijnlijk gewoon veel geduld met 'm nodig. Hou in gedachten dat ie het nog niet 'nodig' heeft. In principe heeft ie nog voldoende aan de fv/bv totdat ie 6 mnd is. Het is nu alleen nog een extraatje.
Succes!

Liefz Esz

Zou idd geen suiker oid toevoegen, ook eigengemaakt eten heeft tijd nodig als je al potjes hebt gegeven, baby´s hebben ook vaak tijd nodig om aan smaken te wennen, gewoon een tijdje geen potjes meer geven en alleen je eigen eten, dan eet hij het met een paar dagen!
Verder de aardappel niet teveel toevoegen, daar wordt het idd droger en zwaarder van, dus veel groente beetje aardappel en verdunnen met kookvocht/fv
Ze hebben deze maanden om eraan te wennen zoals esz al zegt, dus niet te snel opgeven of zoetigheid toevoegen, ze hebben de tijd!

Je kunt in plaats van aardappel ook rijst nemen met veel kookvocht. Ik doe dan ong 90gr gepureerde groente met kookvocht en dan ong 30gr rijst met kookvocht. In de potjes olvarit zit ook rijst.
Verder is het bij olvarit gezeefd zodat er echt geen stukjes meer inzitten en het nog gladder van structuur is.
Moet je zelf het verschil maar eens proven.

Ik zou zelf ook niet snel iets zoets er in doen, hij heeft het immers nog niet nodig.
Wij hebben hier het omgekeerde; Ivo eet wel fruit maar kijkt er heel moeilijk bij maar wil wel graag zijn groente s'avonds!

Terug
Bovenaan