eten maken voor Juliaan!

ik zou zeker geen suiker toevoegen. Persoonlijk ben ik dan bang dat je er een zoetekauw van maakt. is mijn mening. Mijn neef luste vroeger niks en overal werd suiker over gegooit. dat doet ie nu nog. (frikandel eerst in mayo en daarna in de suikerpot dippen, brood met boterhamworst en daar weer suiker over heen) Ik denk dat Juliaan gewoon moet wennen aan het eten. de structuur en de smaak van zelfgemaakte eten is anders dan in een potje.

Momenteel maak ik alleen nog maar de fruithapjes zelf. de groente geef ik nog gewoon uit een potje. dit omdat ik zelf dus geen groente lust en ik altijd groente uit pot heb voor alex. dit word afgeraden om te produceren tot een prakje voor de baby.

Ik zou als ik jou was. eerst alleen groente doen. bloemkool, wortels, doperwtjes, sperziebonen.. Als hij dat goed eet. kun je een aardappel of rijst toevoegen. dan wel met wat kookvocht anders word het te droog. (droge aardappelen zijn immers sowieso niet lekker)
Vandaag heeft jorn zijn eerste aardappel gehad :D kant en klaar potje van olvarit met wortels en aardappel... hij vond het heerlijk. vanaf volgende week als jorn echt 4 maanden is, ga ik zo nu en dan ook echt groente zelf maken. wil straks eerst een rijst proberen met tomaat.... ben benieuwd! :D

@anna lovely: o, we zijn dus niet de enige! Ach ja, beter zo dan dat t zo'n zoetekauw wordt als je neef!!! Ik heb het zo gek nog nooit gezien, wel dat iemand overal appelmoes bij at.
Toch ben ik al met 13 weken begonnen met verdunde roosvicee dus dacht dat ie fruit wel makkelijk zou eten. In roosvicee zit immers ook vruchtensap.

Het is ook de bedoeling dat je er geen suiker in blijft gooien. Beetje en dan steeds minder. Nou heb ik makkelijk praten omdat ook mijn ventje liever de groente heeft dan de fruithap. Maar was een tip van mijn moeder en wij zijn geen van allen zoetekauwen geworden. Maar het haalt even de scherpte eraf.

Ik heb ook zo'n neefje die niks anders lust dan friet en frikandellen. (is ook wel goed te zien)

Terug
Bovenaan