eten met de pot mee

Goedemorgen! Onze dochter, inmiddels 1 jaar, heeft over het algemeen altijd potjes gekregen als avondeten. Nu ze 1 jaar zijn we overgestapt naar "gewoon" eten, met ons mee. Ze lust het wel, tot nu toe eet ze gewoon alles. Ik vind het alleen lastig om in te schaten hoeveel ze op moet krijgen. Met het potje was het makkelijk, dan wist ik precies wat ze op had. Hoe doen jullie het? Is er een hoeveelheid van wat ze op moeten krijgen? is het zo dat vers eten meer vult of zo dan eten uit de potjes? Alvast bedankt voor julie tips. Groetjes, Gingie
 
Hallo,

Mij zoontje eet al met de pot mee vanaf 8 maanden. Natuurlijk wel dingetjes die hij mag, maar hij at altijd todat hij genoeg had. Dat doet hij met potjes ook. Hij geeft het zelf wel aan. Hij is nu 10 maanden en eet bijna alles met ons mee. En nu nog steeds, de ene keer wat minder en de andere keer wat meer.

Succes ermee
 
ik zal gewoon wat in zijn bordje doen en dan kijken hoeveel zij opkan. voor mijn gevoel is het wel minder dat de potjes, maar de potjes zijn wel meer gepureerd dan het gewone eten.
ook onze dochter (14 maanden) eet gewoon met de pot mee.
 
Potjes bevatten veel water. Zelf gekookt eten is veel zwaarder, daar zal je dochter minder van eten.
Gewoon een beetje opscheppen, niet te veel, dat kan afschrikken. En kijken hoeveel ze wil.
 
Ik geef al vanaf het begin (maand of 5) vers eten. Soms ook potjes natuurlijk. Maar nu (ze is nu 17 maanden) heb ik wel het idee, dat ze veeel meer eet dan een potje, terwijl die potjes tot 3 jaar zijn.
Heeeeel soms (1 keer per 3 maanden ofzo) geef ik nog wel eens een potje, maar dat lijkt altijd zo weinig.

Verder maak ik me eigenlijk niet druk om hoeveel ze eet. Ze krijgt gewoon wat op haar bordje en als ze het niet opeet, is het goed en als het op is, krijgt ze nog meer. Ik vind het niet zo belangrijk, hoeveel ze eet. Wij hebben ook niet elke dag evenveel trek.
 
Tip: Doe de inhoud van een potje eens in haar bordje en probeer dan die hoeveelheid op haar bordje te scheppen als ze met de pot mee eet..Dan heeft ze nooit te weinig of te veel.

Succes!
 
Onze dochter eet ook al een poosje met de pot mee en inderdaad iets minder dan uit een potje. Ik wist niet dat er zoveel water in zat? Dat verklaard natuurlijk dan ze de gewone pot iets minder eten.

Wat is veel en wat is weinig. Fabienne eet gewoon de hoeveelheid die ze wilt eten en daar doen wij niet moeilijk in. Ze lust bijna alles, voornamelijk vlees vindt ze heel erg lekker en ik vind dat ze goed eet.

Ik wil r zeker niet allerlei maatstaven aan hangen hoeveel ze wel/niet zou moeten eten, lijkt me niet ok en ook heel erg ongezellig voor iedereen aan tafel.
 
Terug
Bovenaan