eten met de pot mee

Thijmen is 8,5 maanden en eet soms potjes en soms gewoon wat wij eten. Hij eet iderdaad bij eigen gemaakt eten iets minder (lijkt het, want ik weeg het niet) hij krijgt gewoon zoveel als hij zin heeft.
 
Hoi!


Wij hebben onze dochter met 8 maanden met de pot mee laten eten. Een beetje voorzichtig met vlees en jus maar verder hebben we niets gelaten. Daarvoor pureerden we aardappels en groente. Nu is ze 14 maanden en eet werkelijk waar alles. Soms een flink bord vol, soms heel weinig. Ze geeft zelf goed aan hoeveel ze op kan. Wij hebben meestal een joghurtschaaltje vol. Maar ja, die verschillen ook nog wel eens in omvang natuurlijk :)

 
We hebben overigens nooit een potje gegeven. Ik vind het zo vies ruiken en smaken dat ik het mijn dochter liever niet wil geven. Ik heb eenmaal een potje geprobeerd maar mevrouw spuugde het direct uit. Daarbij is het nogal eenheidssmaak heb ik het idee en leren kinderen niet goed smaken onderscheiden. Wij zijn vrij vroeg begonnen met de rapley-methode en dat is ons zeer goed bevallen!
 
v@Sjaan en Sabrina: ik vind die potjes ook wel lekker ;-) Behalve de vis versie, die stinkt wel enorm!

Maar ik vroeg me wat af: ze eten met de pot mee, maar houd dit in:
- dat je ze gewoon spaghetti mag geven, met saus uit een pot (bertolli o.i.d.)
- we koken veel dingen van wereld gerechten, hollands pannetje (knorr), stoofpotje, overschotel enzo, eten jullie dat ook en eet je kind dat ook?? (als het niet pittig is?)
- En we gebruiken lang niet altijd vers, zoals sperciebonen uit blik, mogen ze dat ook hebben?

Ik kan niet echt vinden wat wel en niet mag, en hoor zoveel tegenstrijdigheden. Onze dochter is 8 maand.
 
@Sjaan en Sabrina: ik vind die potjes ook wel lekker ;-) Behalve de vis versie, die stinkt wel enorm!

Maar ik vroeg me wat af: ze eten met de pot mee, maar houd dit in:
- dat je ze gewoon spaghetti mag geven, met saus uit een pot (bertolli o.i.d.)
- we koken veel dingen van wereld gerechten, hollands pannetje (knorr), stoofpotje, overschotel enzo, eten jullie dat ook en eet je kind dat ook?? (als het niet pittig is?)
- En we gebruiken lang niet altijd vers, zoals sperciebonen uit blik, mogen ze dat ook hebben?

Ik kan niet echt vinden wat wel en niet mag, en hoor zoveel tegenstrijdigheden. Onze dochter is 8 maand.
 
hoi Vlinder,

onze meiden schelen niet veel. Kirsten is van 11 april dus ook net 8 maanden.
Ze eet nasi, spaghetti ed gewoon mee. Ik kijk wel uit met kruiden. Er gaat wel sausje doorheen maar pas op met de sambal, knoflook ed wat ik er normaal wel in doe en haal voor haar en dan alvast uit voordat ik dat erin doe.
De knorrpakketten krijgt ze niet van mij dat vind ik teveel kruiden in zitten. maar voor de rest gewoon proberen. Oh ja met blik en pot spoel ik de groenten eerst af in een vergiet en doe dan kraanwater in de pan en warm dan de groenten op.

Gisteren heeft ze toevallig spruiten gegeten en ze vond het lekker hihi. Gewoon proberen en kijken hoe ze erop reageert. Ze eten wel minder dan een potje groenten hoor want hier zit veel water in.

Ik roerbak ook regelmatig en doe er dan altijd kruiden ed in, voor haar haal ik dan de roerbakgroenten eruit voordat die kruiden erin gaan. En dan wat gekookte penne pasta erbij een klein stukje vis of vlees erbij en ze vind het heerlijk.
 
Terug
Bovenaan