Eten op kdv

Wat eten jullie kindjes op kdv??

Pepijn is sinds deze week over. Op vorige was het fruit, lunch max 2 boterhammen en namiddag nog koekje of rijstewafel oid.
Sinds deze week op nieuwe kdv, vandaag voor t eerst een hele dag.
Hij kreeg:
-fruit én een koekje
- 2 boterhammen én 2 rijstewafels
-kaaschips én koekje

en dan gek vinden dat hij zijn melk niet opheeft. Ik vind het belachelijk veel. Of ben ik daar een zeur in??

Wat eten jullie kids op een kdv??
 
dat is best wel veel inderdaad!

Stijn krijgt 's morgens fruit (twee stuks dacht ik - geprakt) en een flesje diksap,
's middags brood naar behoefte (1 of 2) en zijn melk
daarna rond 15uur een koekje of een soepstengel en een flesje diksap.

sowieso vind ik chips niet echt voor een kdv als ik heel eerlijk ben!

 
idd wel erg veel. Wat voor soort groep zit hij?
alleen baby of ook peuters enz.?
Bij mij krijgen ze sochtends fruit gepureerd met een 2 liga's voor alle fruithapjes (dus zal een halve liga zijn per bakje denk ik) en dan diksap. dan 1 bh (vaak zonder korstjes terwijl ik altijd zeg hij eet ook korst hoor) en dan uurtje later zijn melk. smiddags geven ze vaak 2 liga's met water zodat het een papje is en een flesje diksap. Kindjes die laat worden gehaald krijgen nog een soepstengel rond 5en geloof ik.
 
Hij zit in een groep van 0-2 jaar...
Afgelopen donderdag heb ik wel wat gezegd over het eten, en ze houden er rekening mee.
Hij huilde dit keer niet toen we weg gingen, maar ja hij mocht gelijk aan tafel om fruit te eten dus hij was goed afgeleidt.
Ook heeft hij goed geslapen en de boel flink op stelten gezet (lekker alles van tafel trekken hihi)
Gaf wel fijn gevoel....

Liefs
 
Terug
Bovenaan