Eten/repley

Hoi, nog even een vraagje, hoe eten de kindjes nu? Met name de repley eters, maar de andere kindjes ben ik ook wel benieuwd. Ik doe nu in de ochtend pap rond 10 uur fruit in de middag brood en smiddags fruit en dan avondeten maar ik zit even te kijken hoe ik de flessen daar op aanpas? Doen jullie eerst een fles uit het gewonen schema (of bv) en daarna het vaste eten aanbieden. Of hebben jullie al een voeding eraf? Is het vaste voedsel een succes? Ik heb het idee dat ze nog niet zoveel eet. Smeren jullie ook iets op het brood of bied je het gewoon droog aan?
 
Hallo, ik ben nu 2 weken om op de rapley manier eten aan te bieden. Weet niet of wij het helemaal op de juiste manier doen maar bij ons gaat het nu ongeveer zo,

Eerste voeding BV is gemiddeld rond half 8 en dan tussen 9 en 10 fruit tot nu toe heeft hij peer, banaan, pruim, en de lievelings stuk fruit mango. Dan meestal tussen 11 en 11.30 voeding en om 15.00 ongeveer een voeding.

En nu sinds een paar dagen groente en dat geven we tegelijk met ons avond eten en dat is tot nu toe komkommer, broccoli en boontjes maar daarvan is er nog niet zoveel ingegaan.

Brood gaan we over 2 weken mee beginnen. Moet wel zeggen dat ik het allemaal nog lastig vind, gewone fles, ochtend fles, avond fles, pap...
En dan de laatste voeding en de tijd ligt een beetje aan, aan hoe laat we gegeten hebben.
 
Zoals je weet zijn wij met I nu al 1,5 maand bezig. En het is een groot succes, en ze eet echt alles wat we haar aanbieden. We hebben wel een kleine aanpassing gemaakt aan de methode omdat er anders te veel verloren gaat. I heeft namelijk nog geen tanden en kan dus sommige dingen niet goed eens tuk afbeiten, dus zorgen we ervoor dat we het zelf klein genoeg maken en dan bieden we het in onze vingers aan. Ze trekt dan met haar handjes onze vingers naar haar mond en dan stoppen wij het erin. Ze heeft dus nogsteeds zelf de controle.

Het Schema:
8:30 - 9:30 Fles 180+6 en 3 schepjes Bambix Zonnige Ontbijtpap Licht Volkoren
10:30 -11:00 kort slaapje van half uur.
11:30 - 12:00 Boterham met roomboter en kaas of boterham met appelstroop. Die gaat bijna helemaal op
12:30-1:30 120+4 en dan gelijk naar bed
16:00-16:30 90 + 3
17:30 - 18:00 wat de pot schaft, of anders fruit als we iets eten wat ze nog niet mag. Meestal krijg ze ook nog wat water uit een tuidbeker met dat zuig ding eruit. Wel een waterbalet maar ze vind het geweldig.
18:45-19:00 fles 180+ 6 en naar bed.

Tot nu toe eet ze.
Brood met roomboter en kaas
Brood met appelstroop.
Aardappel
Peultjes
Broccolie
Bloemkool
Mango
Druif
Meloen
Champignons
Wortels
Peer
Perzik
 
Maar wat doen jullie als ze bv een wortel eet en dan bijt ze een hard stukje af en dan blijft dat in de mond maar (lijkt) het te groot om door te slikken? Dat soort dingen en dan denk ik oe als ze zich er maar niet in verslikt. Best wel stres hebben jullie dat ook?
 
Bij ons werkt hij het er zelf uit als het te groot is, en dat gebeurt meestal met een heerlijk gezicht ;) maar het gebeurt niet zo vaak dat hij iets te groot in z'n mond heeft. Sil heeft ook nog geen tanden, alles wat gekookt is, is wel zacht genoeg om er soort van af te sabbelen.
 
Als het te groot is om door te slikken gaat het er vanzelf uit. Anders slikt ze het gewoon door. Heel soms vinden we de dag erop stukjes terug maar dat valt over het algemeen wel mee.

Verslikken heeft ze maar een keer een beetje gedaan. En kokhalzen doet ze ook bijna nooit.
 
Maar geef je ze dan ook bv een reepje appel of paprika wat hard is? Want dat maak je toch niet zacht? Of doe ik dat verkeerd want daar kauwt ze dan een stuk van af en ben ik bang dat ze zich daar in verslikt. Of kun je gewoon aannemen dat ze dat doorslikken of uitspugen?
 
Appel krijgt die van ons niet omdat ze daar niks mee kan, is echt veel te hard.
Worteltjes(gekookt) krijgt ze wel in reepjes en die zijn ook nog te stug om een stuk aftekrijgen. Maar ze slikt dat gewoon door of spuugt het uit. Als ze het doorslikt vind je stukjes terug:p
 
Terug
Bovenaan