eten vanaf 12 maanden

Hoi Esther,

Kinderdiëtist Stefan  Kleintjes (bekend van het boek "Eten voor de kleintjes-Van borst tot boterham"), beheerder van www.borstvoeding.com en winnaar van de Borstvoedingsprijs 2006)  heeft een allergievriendelijk voedselintroductieschema samengesteld, waar je vast mee uit de voeten kunt. Kijk maar eens op Bv.com-Voedselintroductieschema.

Succes!

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

Ja, alles. Ik zou zo niet weten wat niet eigenlijk.
Met mijn zoontje (nu bijna 3) kreeg ik dat op het CB te horen. En hij at toen ook echt alles. Ze mogen zelfs pittig eten, maar de meeste kinderen houden daar niet van natuurlijk.
Weet je, het is ook een kwestie van uit proberen. Je merkt het wel als iets niet goed valt. Eigenlijk at mijn zoontje met 8 maanden al met de pot mee, dan dachten we er wel om wat we aten natuurlijk, maar ook toen kreeg hij wel eens iets wat officieel nog niet mocht. Zo met 10 maanden al met alles mee, ook gewone halfvolle melk kreeg hij vanaf toen.(advies CB)  NIks niet afgebouwd, gewoon van de één op andere dag gewone melk.
Een of 2 maanden jonger dan een jaar, ach dat maakt niet zoveel uit.
Succes!

Hoi Esther,

Mijn zoontje eet vanaf 1 jaar  'echt' met de pot mee. Ik kookte eerst aardappels en groente voor hem apart zonder zout en nu krijgt hij met. Maar gekruide dingen heb ik nog niet gedaan. Over het algemeen krijgt hij ook gewoon nog steeds gekookte kip en geen spannend vlees. Ook dingen als prei nog niet, maar dat ligt allemaal aan mijn voorzichtigheid. Ik ga het langszaam opbouwen en zie dan wel of hij het lekker vindt en of zijn darmen er erg op reageren.
V.w.b. die melk. Het cb zei mij dat kinderen vanaf 6 maanden al gewone melk mogen drinken, maar dan wel volle melk. Ik gebruik gewoon nog poedermelk, dat kan natuurlijk ook.

Groetjes,
Marianne

Wat bedoel je met onze lekkernijen?
Een koekje, chips, drop, spekkies, chocola?

Ik zelf probeer dit soort dingen zo lang mogelijk uit te stellen. Wat mijn zoontje niet weet, mist hij ook niet. Bij zijn zussen heb ik dat tot ca. 1,5/2  jaar kunnen volhouden. Maar ja, hij ziet het natuurlijk van zijn zussen dus bij hem zal dat wel niet lukken.

Groetjes,
Marianne

Terug
Bovenaan