eten vanaf 12 maanden

Hallo
Er zijn altijd dingen waarmee je nog moet oppassen. Scherpe en sterke groentes bijvoorbeeld kunnen op deze leeftijd nog zorgen voor darmkrampjes. Honing bijvoorbeeld kun je beter niet geven tot aan 2 jaar omdat er een stof inzit waar je kindje allergisch voor kan zijn. Iemand schreef al dat je op www.borstvoeding.com een lijst kunt vinden met produkten waar je mischien beter nog even mee kunt wachten.  
Wb lekkernijen dat is voor iedereen persoonlijk. Mijn zoontje, nu 2 jaar en 8 maanden kent het snoepen niet echt. Pas sinds een maand krijgt hij bij opa en oma een snoepje, thuis hebben we nauwelijks wat. En als  we het al hebben dan  is het vrnl suikervrij. Rozijntjes vindt hij lekker en een koekje (biscuitje). Het is maar net waar je je kindje mee groot brengt.
Succes er mee.
Groetjes Jeanette  

Honing kan prima vanaf 1 jaar. En scherpe groentes kunnen veel kinderen prima hebben vanaf 1 jaar! Zoals ik al zei: uitproberen. Niet té voorzichtig worden, dan kunnen ze straks nergens tegen!

Hallo  Sjana,
Dan ben ik maar te voorzichting geweest. Wij zijn gaan bijvoeden met 6 maanden. Ivm een koemelkallergie zijn we hierbij begeleid door een dietiste. Ik neem toch aan dat zij er voldoende ervaring mee heeft.
Mijn zoontje, nu 2 jaar en 8 maanden,  kan prima overal tegen. Hij lust alles en eet alles.  Wb honing, dit is doktersadvies.  Er zijn kinderen die  er echt nog niet tegen kunnen op die leeftijd.
En wat is er   mis met wachten van bepaalde voeding/snoep en lekkers  tot je kindje wat ouder is?  Het argument dat ze nergens tegen zouden kunnen op latere leeftijd vind ik  wat zwak.

Maar ieder  doet het op zijn manier en er werd gevraagd wat de ervaringen waren. Hierbij dus de mijne.

Groetjes Jeanette  

ik geef mijn dochter van 15 maanden in principe alles, maar kook wel zoutloos, maar dat is eigenlijk   meer uit gewoonte. Voor mij en mijn man voeg ik later wel zout toe, voor Anne niet. Als we (heel) scherp eten laat ik haar proeven, vind ze het lekker eet ze mee, zoniet, krijgt ze wat anders. Ik laat haar wel alles proeven.

Met snoepen ben ik ook nog voorzichtig, ik vind het gewoon niet nodig. Tussendoor krijgt ze soepstengels, rozijntjes, ontbijtkoek, dat soort dingen. Af en toe een klein stukje (Kinder)chocola, daar is ze aan verslingerd, maar is natuurlijk niet goed.

groetjes, Ellen

quote: mamaatje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2007 12:07:05'));

Hallo  Sjana,
Dan ben ik maar te voorzichting geweest. Wij zijn gaan bijvoeden met 6 maanden. Ivm een koemelkallergie zijn we hierbij begeleid door een dietiste. Ik neem toch aan dat zij er voldoende ervaring mee heeft.
Mijn zoontje, nu 2 jaar en 8 maanden,  kan prima overal tegen. Hij lust alles en eet alles.  Wb honing, dit is doktersadvies.  Er zijn kinderen die  er echt nog niet tegen kunnen op die leeftijd.
En wat is er   mis met wachten van bepaalde voeding/snoep en lekkers  tot je kindje wat ouder is?  Het argument dat ze nergens tegen zouden kunnen op latere leeftijd vind ik  wat zwak.

Maar ieder  doet het op zijn manier en er werd gevraagd wat de ervaringen waren. Hierbij dus de mijne.

Groetjes Jeanette  

Ja hoor, ieder op zijn eigen manier, tuurlijk. En zeker als er bepaalde allergien in de familie zijn, dan zou ik ook voorzichtiger zijn.
Is ook niks ''mis' mee om met sommige dingen te wachten, maar het is zo makkelijk als je kind alles eet.

Terug
Bovenaan