eten...

Hoi dames!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie kleintjes te eten krijgen? Geven jullie vers of potjes? en hoe gaat het met brood?
Ik krijg namelijk veel hele verbaasde (en dan overdrijf ik niet!) reacties dat onze dame nog nooit een potje heeft gehad. Is het echt zo bijzonder dat ik alles zelf kook, dat ze gewoon een stuk fruit en een boterham met korstjes eet? Dat kan ik me haast niet voorstellen dus ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Hier ook een mama die alles zelf maakt. Joost heeft ook nog nooit een potje gekregen. Ik maak vaak wat grotere hoeveelheden die ik dan invries. In de meeste potjes zit ook vlees, wat ik hem liever nog niet geef. daarnaast is het duur en ik houd zelf ook niet van eten uit een potje / kant en klaar.

En als ik voor mezelf en mijn andere kinderen fruit maak, dan kan ik net zo goed voor hem ook even schillen.

Wij doen hier een combinatie van gemalen eten en stukjes eten (Rapley). Joost eet ook gewoon volkoren brood met korst. Ik zeg altijd maar, ook de korst hebben we betaald ;-) En ik wil niet zon kind die straks alle korstjes laat liggen.

Dus raar ben je zeker niet hoor! Maar ik krijg ook altijd verbaasde blikken.

Daar ben ik ook benieuwd naar, vooral hoe anderen dit combineren met het werk.
Ik heb het een tijdje volgehouden om haar alles vers te geven maar ze krijgt nu, vooral op de dagen dat ik werk ook potjes. Fruit wel altijd vers.
Ik vries ook eten in voor haar zodat ze niet altijd potjesvoer krijgt maar tot mijn spijt lukt het me niet om naast m'n werk haar altijd vers te geven. Op de dagen dat ik werk zijn wij sowieso te laat thuis om haar eten te geven. Dan eet ze tussen de middag warm bij de oppas en krijgt ze savonds brood.
Soms kan de oppas haar wat vers geven maar vaak gebeurt dat niet.
Brood eet ze natuurlijk wel gewoon. Met kortsjes en al hoor.
Daarbij zijn wij gewend om vaak Indisch (dus te kruidig en heet) te eten. Dit kan ik nooya nog niet geven. Het kost me moeite om tegen mijn eigen smaak in Hollandse pot op tafel te zetten.
Nooya is tot nu een zeer goede eter. Ze lust werkelijk alles dus hoop dat ze zodra ze wat pittiger kan verdragen meer mee kan eten.
Maar ik voel me dus weleens schuldig dat dat verse eten geven vaak toch niet lukt. Met als hoofdreden mijn werkdagen.
Werken jullie?
Groetjes,
M
( dit topic had ik ff nodig om m'n hart te luchten hoor)

Daar ben ik ook benieuwd naar, vooral hoe anderen dit combineren met het werk.
Ik heb het een tijdje volgehouden om haar alles vers te geven maar ze krijgt nu, vooral op de dagen dat ik werk ook potjes. Fruit wel altijd vers.
Ik vries ook eten in voor haar zodat ze niet altijd potjesvoer krijgt maar tot mijn spijt lukt het me niet om naast m'n werk haar altijd vers te geven. Op de dagen dat ik werk zijn wij sowieso te laat thuis om haar eten te geven. Dan eet ze tussen de middag warm bij de oppas en krijgt ze savonds brood.
Soms kan de oppas haar wat vers geven maar vaak gebeurt dat niet.
Brood eet ze natuurlijk wel gewoon. Met kortsjes en al hoor.
Daarbij zijn wij gewend om vaak Indisch (dus te kruidig en heet) te eten. Dit kan ik nooya nog niet geven. Het kost me moeite om tegen mijn eigen smaak in Hollandse pot op tafel te zetten.
Nooya is tot nu een zeer goede eter. Ze lust werkelijk alles dus hoop dat ze zodra ze wat pittiger kan verdragen meer mee kan eten.
Maar ik voel me dus weleens schuldig dat dat verse eten geven vaak toch niet lukt. Met als hoofdreden mijn werkdagen.
Werken jullie?
Groetjes,
M
( dit topic had ik ff nodig om m'n hart te luchten hoor)

Ik heb een baan, onregelmatig, vaak nachtdiensten en late diensten. De kunst is gewoon om echt veel voorraad in de vriezer te hebben. Eens in de twee weken sta ik 2 uurtjes in de keuken en maak ik verschillende soorten groenten, rijst, aardappels. Dit vries ik in ijsblokjes houders in, en als het ingevroren is doe ik het in diepvrieszakjes die ik label. Op de dag zelf haal ik er dan uit wat ik nodig heb. Zo hoef ik maar weinig weg te gooien (Joost eet zeker weten nog echt geen heel potje op) Als wij zelf hollandse pot eten dan eet hij gewoon gelijk mee.

Maar met Joost moeten we ook rekening houden met zijn allergieen en wat ik al eerder noemde dat ik hem nog geen vlees wil geven.

Zo doet ieder het op zijn eigen manier denk ik dan. Als ze het goed doet op potjes is het toch ook prima?

Bij Roosmarijn ben ik begonnen met vers, alles vers aanbieden, omdat ze nog niet tegen rijstebloem kon, wat in ieder potje zit. Maar dan kon ze bij de oppas nog niks eten. (dat is sowieso een probleem). Nu kan ze tegen rijstebloem en nu eet ze eigenlijk voornamelijk potjes, omdat ze dat LEKKERDER vindt. Daar kom je aan met je goede gedrag. Fruithapjes maak ik wel vers. Maar als ze bij de oppas is, krijgt ze ook dat uit een potje.
Vanochtend heb ik haar voor het eerst een bordje pap aangeboden en dat was ook nog niet helemaal je van het. Ze is niet zo'n makkelijke eter. Ze vindt eten wel erg leuk, maar vooral van de warme maaltijd krijgt ze nog lang niet voldoende binnen om een fles te minderen.

hey!

mijn kleine mannetje eet een mix.. thuis eet ie vaak mee met ons.. en de restjes vries ik in.. kan ik later nog weer eens pakken.. maar bij opa en oma krijgt ie vaak een potje (al moet ik zeggen dat ie daar steeds minder trek in heeft..)

boterham durf ik nog niet met korst.. en fruit ook nog nie in stukken (behalve banaan..) want meneer propt alles in 1 keer dr in.. met regelmatig kokhalzen en de rest.. ben wel langzaam bezig de stukjes wat groter te maken..

hij eet trouwens wel echt alles met ons mee! ook de dingen die aangeraden worden pas na 1 jaar te doen enz (ui, kool enz..) hij vind het heerlijk! en heeft er helemaal geen last van!

Hoi,

Leuk onderwerp!

Onze Wout eet helemaal met de pot mee. Gekruid, kool, maakt allemaal niet uit. We bieden ook alles in grotere stukken aan (volgens de Rapley-methode) Brood ook helemaal, hij eet er 3 tot 4 per dag! Avondeten gaat er wisselend in en fruit vindt hij heerlijk. Krijgt daarnaast nog 3 tot 4 maal borstvoeding op een dag (als ik werk 2 flessen van 180) en een beker yoghurt. Voordeel vind ik dat hij supergevarieerd eet en het is ook wel erg makkelijk. Als we een keertje niet zo gezond eten (1 tot 2 maal per maand, goed he?!) halen we een restje uit de vriezer voor de heren.
Tijn hebben we trouwens ook altijd met de pot mee laten eten met als gevolg dat hij toen hij een maand of 7-8 was geen potje bliefde. Met geen mogelijkheid...
Met Wout nog niet geprobeerd aangezien hij vanaf het begin alleen maar hetzelfde wil als ons en dat wel laat merken (met als gevolg dat hij op dag 2 al aan de erwtensoep zat...)

groetjes Natasja

ps grote stukjes komen er idd soms uit door te kokhalzen. Dat is een heel natuurlijk iets en leren ze steeds beter. Stukjes in een papje moeten veel moeilijker zijn voor kids wordt gezegd.

Terug
Bovenaan