Eten

Binnen niet al te lange tijd (een week of 2) gaan we waarschijnlijk over op volledig aan de borst. Hij groeit heel erg hard, hij is vandaag gewogen en weegt al 3010 gram! Hij hoeft de BMF-toevoeging maar tot 3500 gram, dus dat zal snel gaan.
We hebben van de lactatiekundige (die vandaag ineens heel vriendelijk was...) en ook van de wijkverpleegkundige (die kwam voor intake vant consultatiebureau) wat tips gehad mbt voeding en ook slapen. Ik hoop alleen dat Gabriël niet elke 1-2 uur om voeding gaat vragen, dat lijkt me een beetje overdreven, maar 's nachts schijnt dat er dan meer tijd tussen zit omdat je schijnbaar meer melk aanmaakt dan en je kindje dan eigenlijk het beste drinkt. Ik ben benieuwd :p

Liefs, Marieke & Gabriël
 
Spannend Marieke :) Het klopt dat je 's nachts meer aanmaakt. Ik merk dat heel duidelijk tijdens het kolven en Lise is ook altijd heel alert als ze 's nachts voor een voeding komt. (Ik vind het altijd net een happend hijgend hondje, zo gretig is ze dan.)

Fijn dat de lactatiekundige haar gedrag heeft verbeterd. Die mensen horen ook aardig te zijn! En top dat Gabriël zo gegroeid is. Jullie doen het goed!

Liefs,
Arwen
 
Namens andere mama Marieke ook bedankt voor alle tips. Bij ons zal het wel wat anders gaan dan bij jullie, omdat Jasmijn sowieso met sonde naar huis gaat. We gaan voorlopig ook niet naar het consultatiebureau, maar blijven de komende maanden in het ziekenhuis voor alle normale controles en vaccinaties.
Ga zo even een nieuw topic openen met volledige update!
En Marieke... succes!

XXX Marieke & Jasmijn!
 
Laten ze Jasmijn wel proberen de fles te nemen en boertjes te laten? of laten ze haar ook over het algemeen slapen?
Bij Gabriël was de sonde pas 3 dagen voor zijn thuiskomst eruit en toen die er nog in zat lieten ze hem vaak slapen en gebruikten de sonde voor het voeden en lucht uit zijn maagje halen. Hij heeft nu veel moeite met goed happen en goed boeren, ik weet niet of dit echt aan de sonde ligt maar ik geef het wel een beetje de schuld (misschien onterecht maar ik moet toch wat he...)

Verder gaat het borstvoeden nu wel goed, ik leg hem toch echt wel 5 tot 6 keer per dag aan en dat gaat goed. Ik hoef maar zelden bij te voeden met de fles. Ook het teruggeven is heel erg verminderd en is eigenlijk sinds gisteren niet meer gebeurd. Nu hopen dat de krampjes met behulp van de infacol zo verminderen dat hij niet de hele nacht ligt te krijsen van de pijn.

Liefs, Marieke
 
Jasmijn krijgt in principe elke voeding of een flesje of borstvoeding, tenzij echt heel duidelijk is dat ze heel moe is. In eerste instantie kreeg ze vaak alleen maar sondevoeding, maar omdat ze vaak heel graag wil is in overleg met de logopediste besloten dat ze elke voeding dus de fles of borst krijgt.
Ze heeft vaak alleen nog niet de kracht om een heel flesje leeg te drinken. Hoewel het bij papa wel vaak lukt ;-) Uit de borst drinkt ze nu maximaal 20 cc, 1/3 van de voeding. We hebben afgesproken om na borstvoeding de rest via de sonde te geven, omdat ze een flesje dan niet meer aankan.
Boertjes laten gaat ook al steeds beter!

Fijn dat bij jou de borstvoeding goed gaat! En nu hopen dat de krampjes snel minder worden!

Succes!

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan