even alleen spelen (peuter 2,5)

Hallo Anoniem.

Pas wel op met dat videootje. Het is de bedoeling dat de kinderen zich op dat moment ZELF gaan vermaken. Met een video WORDEN ze weer vermaakt (net zoals met mama spelen)Ik heb deze "fout" ook bij mijn dochter gemaakt met als gevolg dat ze voor de televisie ging hangen en dus niet leerde hoe ze zich zelf moest vermaken.
Het duurde best wel lang voordat ze uit zichzelf wat ging doen.

Hallo anoniem,

Ik ben diegene die mijn dochter af en toe een video laat zien, maar zie gelukkig ook dat ze zichzelf zonder video ook erg goed kan vermaken. Ik merk wel dat er soms panisch wordt gedaan over het feit dat je je kind tv laat kijken, maar ik merk dat ik het soms gewoon doe en ik wil me dan ook niet schuldig voelen, want ik doe het niet iedere dag en niet lang. Het is wel goed dat je zegt dat ik op moet passen, maar ik merk ook dat ze er veel van geleerd heeft : meedansen met de teletubbies en kleuren en vormen leren met Nijntje, bijv. Waar ik wel van schrik is de programma's die er voor kleine kinderen op de tv zijn : ik vind ze erg agressief en druk, of ligt dat aan mij ?

Hoi Pieke,

Vroeg me af of je al succes boekt, met het even alleen laten spelen van je kleintje.
Ik weet niet of je nog deelneemt aan het forum met alle veranderingen, maar hoop dat je reageert.

Liefs Lin, mama van 3 meiden en nu ook 1 zoon(3wkn)!!

Terug
Bovenaan