even ander soort vraag...

Hey maagd.

Wij wonen in Middelburg, Zeeland.
Ik zou hier nooit meer weg willen. Het is hier echt heerlijk, het strand lekker dichtbij, kleine gezellig dorpjes. Mijn man is opgegroeid in Veere en hij heeft het daar als kind echt heerlijk gehad! Wij willen over 3 jaar ongeveer een huisje kopen en dan willen we het liefst ook in een dorp hier in Zeeland gaan wonen.

Maar je kan toch ondertussen gewoon door blijven proberen? Je bent er dan niet zo mee bezig en dan is het zometeen misschien wel een leuke verassing. En dan ben je de eerste weken zo voorbij. Als je dan je buikje krijgt zit je gesetteld en kun je lekker gaan genieten en keutelen. Dus ja waarom zou je gewoon niet verder vrijen zonder bescherming?

En waar ga je precies wonen in Zeeland?

Groetjes Ger.

Hey

Ook wij wonen in Zeeland ik zou hier echt nooit meer weg willen. Mijn man komt oorspronkelijk uit Utrecht maar ook hij woont hier al meer als tien jaar en wil hier nooit meer weg. Zo lekker rustig althans in de zomer kan het wel eens druk zijn met alle toeristen maar dat heeft ook zijn charmes wel.

Kom nou maar lekker naar Zeeland misschien ga je het juist wel heerlijk vinde de rust en de ruimte die je hier vindt.

Gr Tamaar

nou als jullie de knoop hebben doorgehakt zou ik eerst de volgende dingen gaan regelen (wij krijgen volgende week vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis zit er dus ook middenin)

- energieleveranciers (gas electra en water)
- telefoonabbonementen + internet
- kabel
- eventuele verenigingen in huidige woonplaats opzeggen
- andere overbodige dingen opzeggen (doe ik altijd ruimt lekker op)
- overige abonementen (tv gids goede doelen)
als het goed is kun je alles in 1 keer regelen via tpg post. dan kun je het ook een aantal maanden laten doorsturen

- nieuwe scholen zoeken voor de kinderen en oude school afzeggen.
- verhuisberichten bestellen
- spul wat je niet meer gebruikt alvast in dozen
- vrachtwagen uitzoeken
- dozen regelen (check marktplaats)
- niet vergeten banken te informeren
- inschrijven nieuwe gemeente uitschrijven oude gemeente
- spullen die weg kunnen weg doen

hoop dat je er wat aan hebt. iedereen verhuisd natuurlijk op zn eigen manier. maar zou als ik jullie was niet wachten tot de herfst zeker niet voor de kinderen.
kinderen hebben heel snel door dat er wat gaat gebeuren dan kan het maar beter zo snel mogelijk voorbij zijn.
nu hebben ze misschien 2 a 3 weken door dat er iets is maar anders zullen ze dat veel langer hebben. en als ze op school zitten kunnen ze mooi het nieuwe schooljaar beginnen. (is makkelijker voor hun omdat scholen verschillend het lesmateriaal geven)

heel veel succes het even een paar weken stress maar dan ben je er wel vanaf anders zit je tot de herfst in de stress want het blijft door je hoofd heenmalen.

hi,

Nou nou zoveel   reakties had ik echt niet   verwacht!fijn dat jullie meedenken metme..

En dank je voor de adviessen om /en wat je moet   regelen rond een verhuizen..alle tips zijn van harte welkom.

En jam.. waar woon je in zeeland?

Thanx en tips blijven welkom hoor..
liefs maagd

Hoi ,wij zitten ongeveer in het zelfde schuitje en zijn naar zeeuws vlaanderen verhuisd en het is heier heerlijk, vrienden maken gaat langzaam maar komt vanzelf en kids die zijn zo flexibel die vinden overal weer nieuwe vriendjes !!!

Maak je niet druk en gewoon doen, en als ik mag vragen waar ga je   heen ,   word je mijn nieuwe buurvrouw!!!???

daan

hi,

daan2 je vroeg waar ik heen ging,klein plaatsje bij goes,met ongeveer 15.000 inwoners!!
en ik kom nu uit zoetermeer.

Maar jou bevalt het goed?en wanneer ben jij daarheen verhuist dan,en heb je ook kids?

liefs maagd

hey,

Dank je wel voor jullie reakties!!
We zijn er helemaal uit...we gaan verhuizen!!

Nu alleen nog de   vraag wat gaat ons dat kosten..5 kamers behangen/verven..laminaat en weet ik veel allemaal..pfff

nou we zien wel,iemand nog tips??

liefs maagd

Hoi , wij wonen op het andere eiland vlak bij hulst...

Wij zijn ook van een grort stad naar een echt dorp gegaan met 3000 inwoners en het bevalt goed!!

Wij hebben ook kids van 2 en 4 jaar en die hebben via school en peuterzaal al weer veel vriendjes hoor!!

Tip: ga wel op een sport of bij een plaaselijke vereniging , leer je veel mensen kennen , en doe je nieuwe vrienden op!!

veel plezier met inpakken!!!

hoeveel het kost behangen enz , tja zo duur of goedkoop je het zelf wilt natuurlijk!!

Maar reken maar op zeker 2500 euro   minimaal!

daan

Terug
Bovenaan