even dipje

hoi meiden,

op het moment heb ik even een dipje. Ik ga het even met jullie delen in de hoop dat ik me er wat beter door voel...beetje egoïstisch maar ach...
We hebben hier thuis een lastige situatie. Marc heeft al vanaf februari ontzettende last van zijn rug en inmiddels weten we dat het een dubbele hernia is. Hij kon al vanaf februari weinig meer, maar sinds vorig weekend (niet afgelopen zaterdag maar de zaterdag ervoor) is het helemaal mis. Hij kan nu echt niets meer en heeft erg veel pijn. Hij kan niet zitten, nauwelijks lopen en ligt dus bijna de hele dag plat op bed of op zolder op de harde slaapbank.
Vorige week was hij bij de neuroloog en die wou dus nog 6 weken afwachten! Maar na het vorige weekend heb ik het ziekenhuis gebeld omdat het echt zo niet gaat en gelukkig kunnen we deze vrijdag al terecht om te kijken wat er operatief mogelijk is.
Het hele huishouden en Sarah komt dus nu al een tijdje op mij neer en dat breekt zich nu dus een beetje op. Ik kan er hier thuis weinig over kwijt want Marc heeft het al zwaar genoeg en voelt zich ook al schuldig genoeg dat hij nu niets kan. Maar ik zit er ook wel doorheen eerlijk gezegd. Doordat ik nu weer zwanger ben heb ik helaas ook last gekregen van bekkeninstabiliteit en kan dus zelf ook niet te veel. En al die hormonen maken het er hier ook niet gezelliger door...

Ik weet dat er ergere dingen zijn en dat we het over het algemeen super goed hebben, maar moest het wel even kwijt. Bedankt voor het 'aanhoren'.

Tamar

Hoi Tamar,

Ik weet wat je bedoeld hoor! Ik heb ook regelmatig erg last van mijn bekken (vandaag bijvoorbeeld!) en ik moet dan heel rustig aan doen. Voor Lotte is dat natuurlijk erg vervelend.

Ik heb iemand die op maandag mijn huishouden komt doen. Dat is echt een enorme steun, ik hoef eigenlijk de rest van de week amper iets te doen, hooguit nog even stofzuigen tussendoor. Ik merk zelf dat de zwangerschap, Lotte en de overige dingen (zoals de boodschappen en was en zo) al voldoende energie vergen. Als het echt niet gaat laat ik mijn boodschappen thuisbezorgen door Albert.

Verder heb ik hier veel steun van mijn ouders en schoonouders die Lotte een beetje opvangen. Ze gaat nu net twee ochtendjes naar de peuterspeelzaal, op vrijdagmiddag komt mijn schoonvader haar ophalen en neemt haar de hele middag mee. Tussendoor komt mijn moeder ook een of twee middagen hier om mij wat te ontlasten. En zo houden wij het heel goed vol.

Misschien heb je iets aan mijn tips, ik weet niet of het voor jullie haalbaar is allemaal. Maar ik weet in ieder geval wel waar je precies tegenaan loopt! En dit forum is er ten slotte om even lekker je verhaal kwijt te kunnen, dus gewoon doen! Volgens mij heeft iedereen sinds de zwangerschap van onze kinderen wel in een dip gezeten en ik merk dat het echt oplucht!

Groetjes, Marisa

Hoi Tamar,

Ik weet wat je bedoeld hoor! Ik heb ook regelmatig erg last van mijn bekken (vandaag bijvoorbeeld!) en ik moet dan heel rustig aan doen. Voor Lotte is dat natuurlijk erg vervelend.

Ik heb iemand die op maandag mijn huishouden komt doen. Dat is echt een enorme steun, ik hoef eigenlijk de rest van de week amper iets te doen, hooguit nog even stofzuigen tussendoor. Ik merk zelf dat de zwangerschap, Lotte en de overige dingen (zoals de boodschappen en was en zo) al voldoende energie vergen. Als het echt niet gaat laat ik mijn boodschappen thuisbezorgen door Albert.

Verder heb ik hier veel steun van mijn ouders en schoonouders die Lotte een beetje opvangen. Ze gaat nu net twee ochtendjes naar de peuterspeelzaal, op vrijdagmiddag komt mijn schoonvader haar ophalen en neemt haar de hele middag mee. Tussendoor komt mijn moeder ook een of twee middagen hier om mij wat te ontlasten. En zo houden wij het heel goed vol.

Misschien heb je iets aan mijn tips, ik weet niet of het voor jullie haalbaar is allemaal. Maar ik weet in ieder geval wel waar je precies tegenaan loopt! En dit forum is er ten slotte om even lekker je verhaal kwijt te kunnen, dus gewoon doen! Volgens mij heeft iedereen sinds de zwangerschap van onze kinderen wel in een dip gezeten en ik merk dat het echt oplucht!

Groetjes, Marisa

Hoi,

Wat een vervelende situatie, zit je zeg! Ik kan me voorstellen dat je er ff helemaal door heen zit.
Hopelijk komt er vrijdag wat goed nieuws, dat ze misschien iets er aan kunnen doen.
Verder wens ik je heel veel sterkte,
En een tip, probeer toch wat tijd vrij te maken om wat voor jezelf te doen.

Groetjes Linda

Hoi,

Mijn man heeft hetzelfde gehad en in het reguliere ziekenhuis duurde het ook allemaal veel te lang en na maanden van het kastje naar de muur te worden gestuurd kon hij niks meer. Hij is uiteindelijk met de ambulance afgevoerd omdat hij niet meer overeind kon komen en ook niet meer kon plassen. Hij heeft een second opinion aangevraagd via de verzekeraar en is zo bij Kliniek klein rosendael in Roosendaal bij Arnhem terecht gekomen. WAT EEN VERADEMING! Binnen een week hebben ze endoscopisch (dus geen grote ingrijpende operatie met lang herstel) middels een buisje zijn hernia weggehaald en de volgende dag liep hij weer. (en hij kon echt niks meer he!). Kortom als je het echt zat bent is deze kliniek een aanrader. Het is onderdeel van medinova en wordt door de meeste verzekeraars vergoed. Wij hadden spijt dat we niet veel eerder deze stap hadden genomen want je hele gezinsleven staat op zijn kop.

Sterkte en misschien heb je hier iets aan.

gr.Ing

Hoi Tamar,
Wat ontzettend rot zeg! Zwanger zijn met een peuter is zwaar, als dan ook je man nog eens niks kan doen is dat helemaal rottig.
Ik hoop dat je voldoende hulp in je omgeving hebt, gewoon inschakelen en je niet schuldig voelen! En hopelijk heb je iets aan de tip van Ing.
Dikke knuffel voor jullie!
liefs Maris

Hoi,

Wat een vervelende situatie. Ik ben momenteel ook (hoog)zwanger en heb de hulp van mijn man hard nodig. Al is het maar dat hij mijn zoon af en toe bezig houdt zodat ik even iets in het huishouden kan doen.
Ik zou dit wel bespreekbaar maken in je omgeving. Heb je familie of vrienden in de buurt die je kunnen helpen. Misschien is thuiszorg een mogelijkheid, maak het ook eens bespreekbaar bij de verloskundige.

Veel succes en sterkte

Schrijf maar lekker van je af hoor, daar is het forum ook voor vind ik!!!

Ik kan me zo goed voorstellen dat je het goed zat bent... Maar probeer het niet allemaal op te kroppen. Natuurlijk heeft je man het zwaar en voelt hij zich schuldig, maar er is nu eenmaal een probleem wat opgelost moet worden uiteindelijk.

Heb je misschien familie / vrienden in de buurt die je  kunnen helpen met klusjes?

Terug
Bovenaan