Even duidelijkheid van mijn kant!

Weet je als je kindje iets kan, dan is dat natuurlijk prachtig en heel erg logisch dat je dat dan hier op het forum wilt vertellen, en dat moet ook kunnen he! (zegt dus een moeder van een jongen die overal de tijd voor neemt).
Ben er van overtuigt dat niemand het opschepperig bedoeld, maar dat het gewoon 100% trots is!
Dus het moet nu niet zo zijn dat de mama's met nogal vooruitstrevende kinderen nu ook maar weer niks gaan vertellen omdat ze een ander niet voor het hoofd wil stoten!
Leuk als je kindje, weet ik het, het al zo goed doet dat ie nou al naar kleuterschool mag (ja ik weet het overdreven....), maar ook dikke prima als je net zo'n mannetje als ik heb die gewoon liggen op z'n rug in de box al genoeg activiteit op een dag vind.
Het ene kindje is nou eenmaal sneller met iets dan een ander. Zo is het leven! Ik heb een MBO opleiding, mijn zus een HBO. Maar ik ben niets minder dan haar!
Moraal van dit verhaal: Niemand moet schromen om te vertellen wat haar kindje al kan. En ik weet zeker dat als Andries 1 is ofzo en eindelijk z'n eerste tandje gaat krijgen, dat iedereen hier nog even enthousiast gaat reageren. Leef en laat leven!!

Zo dat wilde ik even kwijt, maar dat hadden jullie vast al door.

Liefs,

Margreet
Mem van Andries (je weet wel dat tandloze mannetje wat niet van fruit en groentehapjes houdt hahha)

Hoi Margreet,

Je hebt helemaal gelijk.
Je kunt kinderen niet met kinderen vergelijken. De een is snel, de ander iets langzamer, maar als ze straks allemaal 4 zijn kunnen ze precies hetzelfde.
Het belangrijkste is dat ze lekker in hun vel zitten en gezond zijn.
Nienke

Ben het helemaal met je eens.
Maar hopelijk doel je niet persé op mijn topic wat ik had geopend. Het was bij mij ook meer een veronderstelling dan dat ik er een vergelijking mee wilde doen.
Ik vind indd ook ieder kind in zijn eigen tempo en als ze zich maar gelukkig voelen en tevreden zijn. En ieder is trots op zijn of haar kind en dat hoort ook zo.

Liefs marielle

Dat had ik wel door hoor Margreet, maar fijn dat je het nog even zegt.
Als ik zo'n berichtje plaats, is het inderdaad niet om op te scheppen, maar echt omdat ik zo supertrots ben!
En ik vind het heel normaal als niet alle kindjes even snel zijn. Mijn oudste zat bij de meeste dingen rond het gemiddelde dus dat Olivia nu zo snel is, vind ik zo superleuk om te zien!

x Martha

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel opgelucht ben als ik de ervaringen lees van kinderen die minder ver zijn dan die van een ander. Het bevestigt voor mij dat niet ieder kind alles even snel ontwikkelt.
Sowieso is het leuk om te lezen wat ieder kind al kan! Ik zie het dan ook absoluut niet als opscheppen, maar ik snap je punt helemaal, dat het zo wellicht over kan komen.

hier vanuit mij worden mn berichtjes ook niet gepost om op te scheppen maar gewoon omdat ik super trots ben op mijn meisje...

durfde bijna niet meer na de topic voelde me "best aangesproken" omdat ik geregeld iets post over wat Amy alweer kan maar goed is puur uit het trotse mama gevoel ik dacht er niet eens over na dat iemand het als vervelend zou kunnen ervaren....

maar ik weet nu dat het niet zo en kinderen zijn gewoon niet te vergelijken...

liefs danielle

Terug
Bovenaan