Even een dip...

Hallo,

Ik moet even weer mijn hartje luchten , ik heb het even helemaal gehad!!
Ik heb de laatste 2 weken toenemend last van rugpijn en bekkenpijn, waarvoor ik nu bij de fysio ben. Maar het wordt alleen maar erger lijkt het en nu begint bijna alles pijn te doen! Mijn hoofd, nek, schouders, rug, bekken, bovenbenen, zelfs mijn bovenarmen, overal spierpijn alsof ik een of andere waanzinnige workout heb verricht. Ik kan niet lekker meer liggen, zitten, staan of wat dan ook! En ik moet 3 keer per dag 20 minuten lang oefeningen doen van de fysio, maar de pijn wordt er alleen maar erger van...

En dan ook nog 6 keer per dag kolven, 6 keer per dag voeden/verschonen, wassen, strijken, opruimen, boodschappen doen, het is alsof ik alleen nog maar dingen aan het doen ben die moeten...Dan denk ik, nog even dit en dan ga ik even lekker zitten, maar dan begint Christian weer te huilen en ontdek ik tot mijn ontsteltenis dat het alweer etenstijd is voor hem en het allemaal weer opnieuw begint, voeden, verschonen, kolven en dan ben ik weer 1-1,5 uur verder! En dan bedenk ik me dat het alweer tijd is voor de oefeningen van de fysio, AAAHHH!!

En vandaag komt er alleen nog maar meer bij, een pijnlijke rode vlek op mijn linkerborst waarvan ik bang ben dat het misschien een ontsteking wordt, zoveel pijn in mijn rug/liezen dat ik nu toch echt een paracetamol heb genomen en me daar weer druk over maak, want ik slik liever niets gezien de BV, en dan de hele dag proberen te denken aan de leefregels van de fysio: niet te veel tillen, goede buktechnieken, buikspieren aanspannen bij alles wat ik doe...
Dit allemaal bij elkaar opgeteld: een gigantische huilbui!!! Terwijl Christian vandaag juist zo'n engeltje is en nauwelijks huilt...

Manlief suggeert dan dat ik misschien toch maar moet stoppen met BV/kolven, maar daarom ga ik alleen maar harder huilen. Ik wil niet opgeven! Het voelt al een beetje als falen omdat Christian niet aan de borst drinkt, als ik stop met kolven voelt het alsof ik helemaal gefaald heb als moeder. Na alle energie die ik er al in gestoken heb!

Sorry, het is een heel verhaal geworden, niet allemaal even logisch vrees ik, maar ik moest het even kwijt!

Karin
Mama van Christian (5,5 weken)

hohoho...rustig meissie!laat die was en strijk de hik krijgen.of vraag eens iemand uit de familie om t even weg te werken.vinden ze vast niet erg.jij en kleine christian zijn even het belangrijkst nu.dat kolven en voeden is idd reuzezwaar.ik heb dat 3 weken volgehouden,maar toen liep de bv ook terug als een trein.het was niet te doen.
dat je meer pijn krijgt van de oefeningen ken ik!heb ik ook gehad,ben er ook mee gekapt.met heel veel rusten is mn rugpijn over gegaan(is jaren geleden).ik ben toen ook lichter werk gaan doen(kindertjes ipv gehandicapte volwassenen)en sindsdien ben ik er pas echt vanaf.mijn lijf was gewoon door en door overbelast.dat heeft erg veel tijd en rust nodig.ik kreeg toen ook stress van alles wat wel door moest gaan.
ik begrijp dat het frustrerend is dat je je huis niet aan kant krijgt en dat je voor je gevoel alleen maar vliegt.wat bij mij hielp was een schema;vandaag doe ik alleen dit,maar maak dat dan ook helemaal af.morgen dat,dan dat dan dat.toen had ik rust.dan lag er nog wel huishoudelijk werk,maar ik wist wanneer ik dat ging dien.ik heb toen ook een tijdje elke 14 dagen een werkster gehad.die zette in 3 uurtjes tijd het hele huis op zn kop.heerlijk.als het dan na een dag of 10 weer smotzig werd kreeg ik daar geen stress van omdat donderdag ellie kwam.die verschoonde zelfs mn bed.dat is al heel wat waard.
sterkte en beterschap.en kom maar lekker klagen hier,dat lucht op.maar probeer er ook echt wat aan te doen he.je moet wel blijven genieten van je zoon.hij is zo groot.
groetjes kari

Hee Karin,
Ik ben het helemaal eens met Kari, wat vandaag niet afkomt is pech morgen weer een dag!!! Het is nu alleen belangrijk dat jij lekker in je vel zit en je kleine mannetje. Die kleintjes voelen dat ook en het komt je BV ook niet ten goede.  Het is  misschien makkelijk praten, maar probeer je rust te nemen, geeft wat werk uit handen als dat kan maar vooral geniet van Christian! Het komt best goed, je moet vooral niet denken dat je faalt!
Hou je taai en schrijf hier lekker van je af!

groetjes Sonja mama van Evi

Hee Karin,
Ik ben het helemaal eens met Kari, wat vandaag niet afkomt is pech morgen weer een dag!!! Het is nu alleen belangrijk dat jij lekker in je vel zit en je kleine mannetje. Die kleintjes voelen dat ook en het komt je BV ook niet ten goede.  Het is  misschien makkelijk praten, maar probeer je rust te nemen, geeft wat werk uit handen als dat kan maar vooral geniet van Christian! Het komt best goed, je moet vooral niet denken dat je faalt!
Hou je taai en schrijf hier lekker van je af!

groetjes Sonja mama van Evi

Hoi Karin,

Wat jij nu schrijft is heel herkenbaar! Rond de 4e week  na de bevalling zat ik er ook heel erg doorheen. Onze prachtige zoon is dmv een geplande keizersnee ter wereld gekomen. Helaas,maar het lukte hem niet om aan de borst te drinken. Toen ben ik maar gaan kolven net als jij...........
Gelukkig had ik hulp van mij ouders en schoonouders, maar dan nog...!
Ik had het idee dat ik niet van mijn kraamtijd kon genieten en alleen maar bezig was met voeden en verschonen. Ik kwam zelfs niet aan een middagslaapje toe!!!!! En dit is juist zo belangrijk voor het herstel na een keizersnee! Uiteindelijk met CB gesproken. Ik ben toen minder gaan kolven; 07.00 uur, 11.00 uur, 16.00 uur en 23.00 uur. Ik had toen natuurlijk niet genoeg BV, dus een combi met flesvoeding. Ook had ik voor mijzelf het gevoel dat ik had gefaald met de BV. Maar ik realiseerde mij wel dat mijn zoon ook niets had aan een moeder die helemaal uitgeblust is en niet meer van de kraamtijd kon genieten.........
Hij krijgt nu BV en flesvoeding, ik heb meer tijd voor mijzelf en sindsdien voel ik mij stukken beter. Let wel goed op het plekje op je borst. Ik kreeg ook nog eens een huidinfectie op mijn borst. Na antibiotica was het binnen een dag over en daarna had ik elke dag weer meer energie voor 10!!!! Ik geniet nu met volle teugen, ga lekker wandelen, kan mijn benen bv. weer eens scheren, lekker naar de kapper. etc etc. Zorg ook goed voor jezelf dan voel je je een stuk zekerder en daar heeft je kindje ook veel meer aan!
Maak het jezelf niet moeilijk meid, en ga combi voeding geven!! Het is zeker geen falen en op die manier krijgt je baby toch nog het nodige aan BV binnnen!
Sterkte met alles!

Hoi. Voor mij klinkt het ook herkenbaar. Ik heb er ook doorheen gezeten,ik werd ook gek van het huishouden en dan ook nog je kleintje erbij,ik heb ook alle voedingen gekolft dus weet precies wat je bedoeld. Ik heb nu na 14 weken kolven bijna niks meer en ben nu aan het bijvoeden met kv en voelde me ook wel schuldig dat het bijna over is. Maar ik denk dat het niet uitmaakt wanneer je ermee stopt maar dat het toch even moeilijk is. Maar je moet trots zijn dat je het al zo lang hebt volgehouden!! Het is een hele opgaven.
Ik doe elke dag een half uur iets in het huishouden (als ik echt zin heb een uurtje) dan gooi ik alles aan de kant en ga ik genieten (daar is ons verlof toch ook voor) Als ik echt achter loop dan heeft mijn vriend gewoon een avondje de kleine onder zijn hoede en kan ik in een uur veel meer doen als dat ik elke keer moet troosten of gaan kijken. Als ik weet dat Teun in goede handen is is het zelfs wel eens fijn om te strijken,even nergens aan hoeven denken. Probeer anders als de kleine slaapt om ook even te gaan liggen.
Je moet goed luisteren naar je lichaam en er proberen aan toe te geven. Je moet nu even een stapje terug denk ik!! Eerst jij dan pas het huishouden!! Ga dit weekend iets leuks doen en geef aan dat je er doorheen zit,zeker weten dat iedereen graag wil bijspringen!! Heel veel succes!! En nu een beetje gaan genieten hè!!
Groetjes Mikkie.

Hey karin,
Mijn dochter drinkt nog steeds met een tepelhoedje; voelt ook als falen hoor...   alsof ik het nietm op de natuurlijke weg kan. Echt belachelijk dat we onszelf zulke eisen opleggen.
Als je niet met de bv wil stoppen, vraag ens advies aan een lactatiedeskundige, misschien dat er tips zijn om je zoontje alsnog aan de borst te laten drinken. Er zijn mensen die na weken flessen weer overstappen op de borst, er komt dan weer opnieuw melk, dus misschien kan je zoontje nu hij wat ouder is nog leren drinken? Ik wen mijn dichter nu aan drinken zonder hoedje en gaat soms al best goed.  Ik weet het niet hoor.... misschien even advies inwinnen bij bv natuurlijk of lactatiedeskundige. Superknap dat je zo lang al alle voedingen kolft, dat getuigd toch wel van doorzettingsvermogen!  
idd, wat vandaag niet afkomt komt morgen af maar nu lieg ik mezelf het hardst voor want ik kan niks laten liggen, dus heel herkenbaar....
Toch proberen goed voor jezelf te zijn, als een vriendin van je in dezelfde situatie zou zitten zou je waarschijnlijk vinden dat ze te streng was voor zichzelf. Ik vind het ontzettend klnap dat je het al zo lang vol houdt alle voedingen te kolven dus je mag best trots zijn op jezelf.
groetjes Irene

Terug
Bovenaan