Even een dip...

Nou meid, allemaal goede tips van de meiden hier. Neem ze vooral ter harte.
Ook ik wil zeggen: probeer je niet zoveel eisen op te leggen. Het is nogal wat zo'n kleintje krijgen en alles wat erbij komt. Geef jezelf de tijd om dat allemaal onder de knie en op een rijtje te krijgen. Pak eens op een moment de tijd om alles op een rijtje te zetten en te kijken wat echt moet en wat ook echt wel kan wachten of waar je hulp voor kunt inschakelen. Je man zal toch ook wel iets in het huishouden kunnen doen en er zijn vast meer mensen die even willen bijspringen. Je hoeft het echt niet allemaal alleen te doen.
Groetjes Veerle

Tjonge meid, ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Inderdaad goede tips van de andere mama's! Laat die was de was, er is vast iemand die dit meet alle plezier van je overneemt. Neem ook goed de tijd voor jezelf hoor! En neem rustig af en toe een paracetamolletje, de kleine kan hier best tegen, dit heeft mijn vk gezegd toen ik baarmoederontsteking had. Neem als het kan dan ook eventjes rust! Heel veel succes met alles! gr Ruth

HoiHoi,

Als eerste wil ik even zeggen. Dat jeje moet ontspannen, het is inderdaad zo dat alles in 1 keer op je af komt, hoe jij dit alles ervaart met het huishouden, kleren wassen, je kleine eten geven voordat je denkt is het weer tijd voor de volgende voeding, zo ervaar ik dat ook. Je moet zo denken wat niet vandaag is, komt morgen wel!

Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Zorg er bijvoobeeld voor dat de was zich niet opstapeld, zodra je ziet dat je  kleren hebt die gewassen moeten worden, doe het dan gelijk! en stapel het niet op. Als alles gedroogd is begin dat dan te strijken alvorens de volgende wasbeurt volgt.

Als de kleine slaapt begin dan met het huishouden, stofzuigen en stoffen, het afwas kan je liever doen voordat je naar bed gaat, zo heb je minder voor de volgende dag!

Over het borstvoeden kan ik maar 1 dingen zeggen. Wat niet gaat, gaat niet. Het moet niet zo zijn dat jij eronderdoor gaat, want je kleine heeft jou vreugde en energie  ook nodig, en niets is zo erg om je kindje te voeden, terwijl jezelf bekaf bent.
Ik begon ook met borstvoeding, en ben na 4 weken gestopt. Ten eerste omdat de kleine niet echt aangaf wanner het genoeg had en ten tweede omdat het best slopend voor mij was. Ik ben toen eerst overgegaan op deels borst (afgekolft!)  en deels flesvoeding. en daarna volledig op de fles. Ik gebruik Hypo-Alergene Nutrilon voeding dat kan tot 6 maanden en dan is er nog een opvolger.

Het helpt net zo goed. Want het is niet zo dat borstvoeding  allergieen wegneemt. Het kan het deels helpen te voorkomen.

Alles wat je zegt over bekkenpijn, pijn in de schouders de rug benen enz. Heb ik ook allemaal, wat je kan doen is goed rusten elke dag, en de plekken waar je pijn hebt bewegen, laat je masseren, dat neemt een beetje spanning uit je lichaam weg.
En de pijnen hebben ook te maken met de ontzwangering en dat je te weinig rust neemt en teveel wilt doen  (heeft mij huisarts onlangs verteld). De 1 heeft niets en de ander heeft alles tegelijk!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Sharon

Lieve dames, bedankt voor jullie reacties!
Ik wilde nog even iets toevoegen. Nadat ik dit berichtje had getypt, ging ik me alleen maar slechter voelen, kreeg ik nog meer pijn en wat denk je? Ik heb de hele avond hondsberoerd in bed gelegen met 39 graden koorts... Ik was dus gewoon ziek aan het worden! Dat maakt wel dat je de wereld een stuk somberder ziet dan hij is... neem ik aan. De koorts is nu weer gezakt, gelukkig geen borstontsteking, dus ik ben nu dit griepje aan het uitzieken. Ik laat me even verwennen door manlief en dan zie ik over een paar dagen wel weer hoe de wereld er uit ziet en of ik er iets in moet veranderen...

Groetjes Karin
Mama van Christian (6 weken)

Terug
Bovenaan