even een heel ander (geen leuk) onderwerp

Hoi,

Wij hebben hier geen verzekering voor, geen van allen, ik weet wel dat je ook uitvaartverzekeringen hebt die geld uitbetalen, zodat je bij overlijden dat bepaalde geldbedrag krijgt uitgekeerd en zelf dus de rekeningen betaald, ´spaar´ je dus eigenlijk voor dat specifieke doel en bepaal jij of je partner zelf hoeveel daarvan echt word uitgegeven! Maar goed je kan het eigenlijk net zo goed wegzetten op een speciale rekening, levert uiteindelijk meer op denk ik, al weet je nooit hoeveel tijd je hebt,, hopelijk heel lang!!

Succes Gr MJ

@ Danielle. Wat grappig, mijn vriend Bart ( wordt 30 ) wil ook absoluut niet naar de Dela! Ook hele slechte ervaring met gehad toen zijn moeder stierf...

Wij hebben ook een verzekering die geld uitkeerd, hebben die al 6 jaar terug afgesloten en we betalen er maar 10 jaar aan. Heb ik ook voor de kids afgesloten. Nu krijgen we een bepaald bedrag uitgekeerd en dat loopt na die 10 jaar elk jaar op.
Dit is trouwens bij klaverblad verzekeringen, heeft onze verzekeringsman nagezocht voor ons. Dat was toen iets nieuws om je zo te verzekeren, kun je nagaan hoe snel ook dat veranderd.

@ MJ, klopt maar dat geld ga je vaak ook voor iets anders gebruiken. Tja als je net je auto stuk hebt ofzo en er moet iets nieuws komen..... Ik ken mezelf en spaar zo 'veiliger'.( Of in elk geval zeker voor mijn begrafenis.....)
Mijn vriend heeft nl de begrafenis van zijn moeder kunnen betalen ( Lang leve Dela ) en ik heb gezworen dat mijn kinderen dit nooit hoeven te doen.

Groetjes Wen

Ook hier hebben we geen uitvaartverzekering. Helaas weten we wel ongeveer wat het kost als je kind komt te overlijden (ons eerste kind, een dochter, werd uiteindelijk dood geboren). We hadden een eigen auto (dat mocht voor een doodgeboren baby wel, maar normaal gesproken niet), wel een echte steen, en maar weinig mensen bij ons thuis uitgenodigd. Erg klein, maar wel prettig voor ons. De kosten die je hebt komen van de leges voor begraven, de steen, kaartjes sturen en bestellen en de/het bloemstuk(ken). Of wat ieder er nog bij kan verzinnen.

We hopen natuurlijk de volgende begrafenis binnen ons gezin nog een jaar of 50 uit te stellen (we zijn 31 en 35) en hopen ook tegen die tijd genoeg geld te hebben om dat evt. zo neer te kunnen leggen.
Bovendien kan je het inderdaad bijna zo goedkoop maken als je het zelf wilt.

Van de week is het voor ons alweer 4 jr geleden dat wij onze dochter hebben gekregen en begraven. Best een mijlpaal eigenlijk. Anders zou ze nu naar de kleuterschool zijn gegaan.

Ieder succes bij zijn keuze.

Terug
Bovenaan