Even een heel aparte vraag.

quote: Aicha schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-03-2006 10:17:05'));

Heeft iemand hier halfbloed kinderen? Of is  zwanger van een halfbloed kind net als ik?)

Ben namelijk enorm nieuwschierig want mijn man is van origine Indiaas (Hindoestaans) en ikzelf ben marokkaans. Ik ben dus enorm benieuwd hoe licht of donker ons kindje gaat worden. Ik heb zelf nog nooit van deze combi gehoord dus ik ben gewoon enorm nieuwschierig wat voor kleurtje het krijgt. jaja, ik weet het ik ben een mafkeesje, het zullen de zwangerschapshormonen wel zijn haha.

Groetjes Aicha.

Hoi Aicha,

Leuk om te lezen dat er nog meer "halfbloed" baby's onderweg zijn. Ik ben namelijk ook erg benieuwd naar het kleurtje van onze baby. Mijn man is West-Afrikaans (behoorlijk donker..) en ik zelf ben heel erg blank. In onze vriendenkring zijn ook meerdere halfbloed kindjes, maar het is toch elke keer weer anders. Op de 3-4D echo konden we al wel duidelijk zien dat ons kindje de gelaatstrekken van mijn man heeft (donker is toch altijd dominant...).
Hebben jullie ook een echo laten maken?

Groetjes,
Lucy (32w5d)

Hoi allemaal,

Ik ben zelf van Surinaamse afkomst, maar omdat mijn ouders ook allerlei culturen in zich hebben ben ik redelijk licht ( uhm, cafe au lait eigenlijk ). Mijn man is blank en wij hebben al twee halfbloedjes op de wereld gezet.
Mijn dochter heeft donkerblond haar, blauw/grijze ogen en een blanke huidskleur. Mijn zoontje heeft daarentegen donkerbruin haar, pikzwarte ogen en een lekker tintje.
Ik ben nu zwanger van de derde (weer een meisje) en ik ben dus erg benieuwd hoe zij er straks over 5 weekjes uit zal zien!!!.

Kan niet wachten in ieder geval.

Groetjes Cheyenne

Hoi hoi,

Mijn moeder is nederlandse en mijn vader was hindoestaans,ik heb dan ook donker bruine ogen en zwart haar en een lekker kleurtje.
Toen ik zwanger werd van mijn dochter (mijn man is nederlands)(zo kaas als t maar zijn kan hihihi)
was ik ook heel mijn zwangerschap super nieuwschierig hoe onze dochter eruit ging zien (ik dacht van nou donker zal wel overheersen) Met de geboorte was ze spierwit met zwarte haartjes en donkere ogen,ze is nu 7 maanden en haar nieuwe haartjes zijn donkerblond en haar ogen lijken wel met de dag lichter te worden en te veranderen, ze zijn ze groen/grijs...
Dus ja je weet het niet he? Maar dit had ik niet verwacht van onze dochter....

Liefs, Jennifer

Hoi Aicha,
Je hebt inderdaad gelijk, wij krijgen zowiezo een halfbloedje, ik bedoelde meer dat we het qua kleur maar af moeten wachten. Nou ja we zien wel.
Liefs Rene

hoi!
Nou zo'n aparte vraag is het niet hoor!
Mijn prachtige dochter is ook een halfbloedje. Ik ben helemaal hollands (maar niet blond, heb donker haar en groene ogen) en mijn man komt uit Israel. Maar zijn opa kotm uit Griekenland en zijn oma uit Bulgarije, en zijn moeder is weer 100% uit Jemen! Dus mijn dochter is 50% Hollands, 25% Jamanitisch, 12,5% Israelisch, 6% Grieks en 6% Bulgaars  Ingewikkeld, maar een prachtig resultaat, haha! Ze heeft, net als mijn man, de Jamanitische genen geërft en heeft grote bruine ogen en een lekker bruin huidje. En dat terwijl ze bij de geboorte helemaal wit was met grote donkerblauwe ogen!! Ze is langzamerhand bruin geworden. Nu ben ik zwanger van de 2e en mijn man heeft het voorgevoel dat dit een "europees kindje" gaat worden.... tja, wie weet, bij mijn dochter had hij het goed! Maar dat is het leuke, het kan alle kanten op
Spannend he!!!
Groetjes, Stephanie

Salem Aleikum  Aisha,

Ik begrijp heel goed dat je benieuwd bent naar het kleurtje dat je kindje zal krijgen. Mijn man is net als jij van Arabische afkomst. Hij is echter  vrij blank qua huidskleur, heeft  wel  heel donker haar en ogen  en ik ben  een Hollandse  blondine met blauw/groene ogen, dus ook ik ben erg nieuwsgierig welke combinatie hier uit voortvloeit. Ik moet  officeel nog 3 weken en 5 dagen tot de uitgerekende datum,  nog ff geduld hebben dus.Ik moet er wel bij  zeggen dat allebei mijn ouders bruine ogen hebben en dat ik mijn blauwe  kijkers  "geerfd" heb van mijn oma, dus je ziet maar dat  het  alle kanten op kan gaan.

Bislama,

Yasmina 36w2d

het is inderdaad altijd afwachten

ikzelf ben blond met blauwe ogen terwijl mijn ouders allebei donker zijn, de een middelbruine ogen en de ander grijs.
wel schijnen er dus weer grootouders te zijn met blond haar en blauwe ogen.

mijn dochtertje vragen ze altijd of ze een halfbloedje is. terwijl ze dat officieel niet is.
zij had zwart haar en bijna zwarte ogen. (vader zwart haar en licht bruine ogen )
wat er ver vroeger weg in de genen is geberud kan ik natuurlijk ook niet zeggen, vooral in nederland een probleem. omdat je maar beter gewoon nl kon zijn of je werd uitgemoord.

ik vind het heel jammer dat we niet meer weten wat er bij ons allemaal in zit. juist omdat ik dit zo leuk vind.

groetjes Renske

Terug
Bovenaan