Even een minder leuk onderwerp

Hallo meiden,

Het is niet echt een fijn onderwerp misschien, maar ik wilde het toch graag in de groep gooien.

Wij zijn op dit moment aan het nadenken over hoe we de voogdij willen regelen als er iets met ons zou gebeuren. We zoeken eigenlijk een oplossing binnen de familie.

Hebben jullie al iets hier over geregeld ??

Liefs, Sophie

Hee Sophie,

Misschien minder leuk, maar wel belangrijk! Wij hebben het hier al wel over gehad, maar nog niet geregeld. Na m'n miskraam ook nog niet weer mee bezig geweest, komt wel weer.
Wij willen het ook binnen de familie regelen.

Liefs Lientje

Hoi,

Ik vind het juist heel belangrijk, wij hebben wel een voorloppig plan op papier staan, maar bij ons is het wat ingewikkelder doordat de oudste niet mijn biologische zoon is, maar hij woont bij ons en wij willen dat hij in zo ´n geval toch in ieder geval om het weekend de kans krijgt om zijn broers te zien!

Ik heb wel een tip voor jou en andere die hierover nadenken: zorg dat je minimaal 2 mogelijke partijen hebt die je wel in volgorde zet die jullie willen, het kan natuurlijk gebeuren dat de personen die je hiervoor vraagt op het moment dat het gebeurd niet kunnen zorgen voor je kind/kinderen door een scheiding/ziekte/financiele problemen of het gewoon toch niet willen!
Dat komt nogal eens voor namelijk, laat ook mensen er echt goed over nadenken, want het is nogal wat als jezelf bijv al kinderen hebt en er komen er dan in 1x een paar bij!

Succes in ieder geval, hopelijk is het nooit echt nodig!!

Gr MJ

Hey Sophie!

Wij zijn hier ook al over aan het nadenken geweest hoor! Maar meer omdat ik niemand in mijn familie (over) heb aan wie ik ze vertrouw. En we geen getouwtrek willen om de kinderen later, mócht er iets met ons beiden gebeuren!
Wij zijn er inmiddels over uit hoor. De kinderen gaan naar mijn schoonzusje. Die is nu nog vrijgezel en ik hoop echt dat ze ooit een leuke vent vind om haar eigen gezin mee te starten. Gelukkig was en is ze erg stellig om in geval van.... voor onze 3 kids te zorgen en te blijven zorgen. Zij zegt: Als die man mij niet moet vanwege 3 lieve kindjes waar ik voor zorg, hoef ik die hele man niet!
En wij hebben er ook alle vertrouwen in dat de opvoeding zo goed als mogelijk volgens onze "normen en waarden" zal gaan.
Wel wachten wij met alles vastleggen tot de geboorte van de derde in augustus. Puur financieel gezien hoor, schijnt gruwelijk duur te zijn om later nog een kind aan toe te voegen. Ook willen wij daar in vast laten zetten dat ál het geld dat waar dan ook vrij komt naar haar gaat, om zover mogelijk te ondersteunen.
Laat je goed informeren over het één en ander!

Liefs, marieke mv Thomas & Nina   & "joep" 20-08-09

Hoi,
Wij hebben dit al vast laten leggen in het testament. Bij ons is het overigens zo dat dit geldt voor alle kinderen geboren uit onze relatie, dus ook de kinderen die zijn geboren na het vastleggen van dit testament.
Wij hebben hiervoor mijn schoonzusje en zwager gekozen. Het is overigens niet zo dat het (bij het afschuwelijke geval dat het ooit nodig is) in werkelijkheid persé door hen moét worden 'gedaan'. Zij kunnen ook toezien op alles en in de lijn van onze wensen keuzes maken voor/over de kinderen.
Ook wij hebben laten vastleggen dat al het geld (uit woning, erfenis e.d.) naar de opvoeders van onze kinderen zal gaan. Je vraagt natuurlijk nogal wat, ook financieel.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

hoi,
wij hebben ook een testament op laten stellen waarin dit geregeld is.
het was voor mij heel belangrijk dat onze zoon niet naar mijn vader gestuurd zou worden, die wil nl met mij geen contact en heeft aan Jurgen ook nog nooit iets laten horen.
doordat we het via een testament hebben laten doen hebben we ook meteen wat andere dingen kunnen regelen.
succes suzan

Hoi,

Wij hebben het gevraagd aan mijn zwager en schoonzus, die allebei gelijk ja riepen. We hebben het nog niet vast laten leggen, maar iedereen in de familie weet het.
Ik weet dat we het zwart op wit moeten zetten. We moeten het nog doen.
Verder hadden wij ook niemand in de familie hoor, anders werd het een goeie vriend van ons.
Toch moeilijk zo'n keus. Hopelijk heeft niemand dit nodig.

Liefs Reneke

Hey ha,

Wij zijn niet getrouwd en daarom moet je al van te voren een testament opmaken. ( Teminste dat hebben ze ons wijs gemaakt ) We moesten toch naar de notaris omdat we de hypotheek hebben overgesloten en hebben daar gelijk vast laten leggen wat er met onze eventuele kinderen zou gebeuren. We vonden dat toen ook wel een moeilijke keuze want ik was niet eens zwanger..... Toch hebben we er voor gekozen om ze in eerste instantie naar mijn moeder te laten gaan. Ze is met 47 jaar oma geworden dus is nog best jong. ( Je kan er maar 1 als eerste opgeven mijn vader staat 2de ) Wel hebben we ook mijn zusjes op de lijst gezet. Ook het zusje dat toen pas 15 jaar was. Klinkt gek, maar als ons over 10 jaar wat gebeurd dan is ze wel oud genoeg om voogd te zijn. ( Oma misschien al te oud...)

Er is ons uitgelegd dat het altijd de kanton rechter is die bepaald waar het kind naar toe gaat, ze zullen meestal proberen om het kind in de familie te laten. Als er wat op papier staat proberen ze er ook rekening mee te houden. Helaas weet je nu niet wat iemand anders situatie is dan. Kan zijn dat ze zelf kinderen hebben, ziek zijn of je ruzie hebt met je lievelings zus..... Blijft moeilijk dan maar hopen dat ons niets gebeurd.....

Groetjes en succes ermee

Terug
Bovenaan