Even een minder leuk onderwerp

heyhey

idd een belangrijk onderwerp.
wij hebben het er ook al een aantal keer over gehad hier.
voordat nathalia geboren werd, hebben we mijn ouders als voogd gevraagd.
moet eerlijk zeggen, dat wij nog geen testament hebben, die moeten we nog op laten stellen (zodra we het geld hebben)
maar een briefje, met handtekeningen schijnt ook rechtsgeldig te zijn.
wij hebben een map, met al onze wensen voor als we dood zijn.
(hoe je begraven wilt worden, of je bloemen wilt enz enz)
daar hebben wij bijde onze brief in gedaan.
(en ook een brief voor nathalia, mochten wij komen te overlijden, kan ze altijd terug lezen hoeveel wij van haar hielden)

als alleen ik kom te overlijden, weet erwin ook precies wat hij moet doen.
nl zo dicht mogenlijk bij mn ouiders gaan wonen, zodat hun op nathalia kunnen passen als hij gaat werken en ze zo dus niet 5 dgn per week naar het kdv moet.
en het is voor hem ook makkelijker.

ik ben een hele tijd bang geweest, dat ik zou komen te overlijden, en dat alles niet goed geregeld was.
ook heb ik toen (veel te veel) gezegd tegen erwin dat hij nooit die map moet vergeten, die bij onze belangrijke papieren ligt.
gelukkig weet hij het nu wel en ben ik eindelijk gerustgesteld.
nathalia komt goed terecht, bij erwin en als hij ook komt te overlijden voordat ze 12 is, gaat ze naar mn ouders.
*(na  der 12e mag ze kiezen bij wie ze wilt wonen en aan de hand daarvan gaat de rechter kijken of dat reeel is)

nu we het toch over dit onderwerp hebben (de dood bedoel ik)

stel dat je kindje komt te overlijden............ je kindje als donor beschikbaar stellen of niet?
sorry, weet dat dit natuurlijk een heel gevoelig onderwerp is, en je gunt het echt helemaal niemand.
maar ook dit vond ik een onderwerp om over na te denken, en te bespreken met mn vriend.
ik wil nathalia als donor beschikbaar stellen, zodat andere kindjes nog geholpen kunnen worden, als dat mogenlijk is..
hoe denken jullie hierover?

liefs, do

Ook bij ons is het duidelijk wat we naar ons overlijdenmet onze kleine man  willen. Maar ook hier nog niet officieel op papier gezet. eigenlijk best wel tijd om te doen, want je weet maar nooit! Hij gaat naar mijn ouders. En als ik alleen kom te overlijden, worden mijn ouders toeziend voogd. Het is zeker niet leuk om aan te denken, maar het is wel de realiteit. Ik ga vandaag nog tegen mijn man zeggen, dat we een afspraak moeten maken, bij de notaris!

Groetjes

@ noor/bloemno

Ik zag staan dat jullie overwaarden/erfenis naar de verzorgers van jullie kind zou gaan mochten jullie te overlijden komen, omdat je ook financieel nogal wat vraagt!
Heb je er daarin ook rekening gehouden dat de verzorgers voor je kind een nabestaande uitkering krijgen, deze is afhankeliijk van de leeftijd van je kind maar bedraagt zo ongeveer tusen de 300 en 700 euro per kind!
Dit is buiten de kinderbijslag en evt kinderkorting om, het geldt  geloof ik  niet als de verzorgers je kind/kinderen adopteren!
Ook als maar 1 van de ouders overlijd heeft de ander zolang hij/zij geen nieuwe partner heeft recht op halfwezen geld voor de kinderen!
Het zou toch fijn zijn als je het geld voor de kinderen kon laten bewaren, je kunt ook iemand aanwijzen die kijkt of de personen die voor je kind zorgen het geld echt nodig hebben, bijv voor een groter huis ofzo!

Gr MJ

@do

Om nog even op jou vraag te reageren, ik vind het heel knap dat jij dat wilt doen, maar ik denk niet dat ik dat zou kunnen, ik vind dat zoiets een eigen keus moet zijn en aangezien ze die keus dus nog niet kunnen maken zou ik daarop nee zeggen!
Voor mijzelf maakt het me niet zoveel uit, maar mijn kindjes, nee!

Gr MJ

Wij hebben voor onszelf idd op papier staan met onze handtekeningen eronder dat ons kleintje of in de toekomst kinderen naar onze zwager en schoonzus gaan met idd ons geld, geld wat er van ons koophuis overblijft etc.
Er zal misschien namelijk ook in huis om ze een eigen plekje te geven het een en ander verbouwd moeten worden, je weet het maar nooit in de toekomst, hier hebben mn zwager en schoonzus dan wel de middelen voor.

Deze brief met beide handtekeningen zit net als bij do (geloof ik) in een map met alle papieren hoe wij het willen hebben als een van ons komt te overlijden.
Op dat moment heb je genoeg aan je verdriet, dus hoef je daar niet meer zo over na te denken.
Mijn zwager en schoonzus hebben trouwens hun handtekening er ook onder gezet, en mijn vader en schoonmoeder weten er ook van.

Ik heb liever dat alles duidelijk is, dan dat ze naar een zwager en schoonzus gaan waar ik echt niet van wil dat ze er heen gaan.

wat betreft donor, daar hebben wij met betrekking tot Daniël nog niet over gedacht... zullen dat eens mee nemen, alhoewel ik het wel een heel moeilijk idee vind dat er gesneden word in mijn kleine mannetje!
Maar jah.. als mijn kleine mannetje 'iets' nodig zou hebben zou ik hopen en bidden dat er ergens een moeder is die dit toestemt om mijn kleine mannetjes leven te redden, dus het is heel dubbel!

liefs marina

@mary jane

Het gaat er dan inderdaad om dat ze een groter huis zouden kunnen kopen. Zij hebben namelijk zelf ook 3 kinderen en met onze kinderen erbij komt dat dan dus op 6.
Ik heb me eerlijk gezegd niet verdiept in de uitkeringen die zij dan zouden krijgen. Het geld gaat in eerste instantie naar de kinderen, maar mocht er geld tekort zijn, dan mag dit gebruikt worden voor het opvoeden van de kinderen.
Groetjes,
Noor

Hoi mariska,

je kan gewoon naar een dichtsbijzijnde notaris bellen, die hebben vaak vaste bedragen voor zoiets en weet je wat zoiets kost.
Ikzelf zou het niet weten,

succes ermee,
liefs marina

Terug
Bovenaan