Even een oppepper nodig!

<p>Hoi lieve dames, </p><p>Ik hoop dat jullie me even weer wat moed en positiviteit in kunnen praten want ik zit er momenteel helemaal doorheen. </p><p>Op dit moment ben ik 29 weken zwanger van ons eerste kindje en heb nog geen moment genoten. Ik heb echt het gevoel dat alles tegenzit deze zwangerschap. </p><p>Van extreme misselijkheid met medicijnen (die ik tot nu toe nog steeds gebruik) tot al die bloedonderzoeken ivm resusfactor. Vanaf ong 9 weken heb ik niet meer kunnen sporten vanwege al het overgeven. Terwijl dit echt mijn uitlaatklep was ook al voor de zwangerschap. Ik sportte 4x in de week. Wel een paar keer weer geprobeerd maar het gaat gewoon niet. Zal ook 1 van de redenen zijn waardoor ik nu al, met 29 weken, 15 kilo ben aangekomen. En dit is nu het punt waardoor ik er echt doorheen zit. Ik voel me dik, onaantrekkelijk, bewegen wordt moeilijker. En ik kan er niets tegen doen!  Ik moet nog 5 weken werken en ik vraag me af of ik het ga redden ook al werk ik maar 2 dagen.. </p><p>ik weet niet op wat voor manier jullie me weer kunnen motiveren maar ik hoop van harte dat jullie het kunnen!! ❤️</p><p>X </p>

Kom op!  Al voel je je een doodvermoeide walrus, je hebt een moeders-lichaam gekregen en daar kan je heel trots op zijn en dit maakt zelfs zo'n walruslichaam mooi!
Een kindje dragen is topsport. 
Hou vol! Juist je werk kan je misschien even afleiding geven nog. Misschien zwangerschapsyoga ipv sporten? Daar krijg je ook beweegoefeningen en kan je samen lekker klagen.
Heel veel succes met je zwangerschap verder en hopelijk is het dat alles waardoor!daar gaan we maar vanuit!
Wees trots op wat je lichaam allemaal doet !

Wees inderdaad super trots op jezelf.. het gaat dan niet vanzelf voor je gevoel, maar voor je het weet ontmoet jij je kleintje. Probeer er wel van te genieten nu je ukkepuk nog lekker warm en veilig bij jou in je buik zit. Luister naar je lichaam en doe wat je aankan. Lukt het om te blijven werken, helemaal prima, lukt het niet, lekker eerder stoppen. Probeer iedere dag wat positiefs uit je zwangerschap te halen.. je kan het!!!!!  

Je lichaam verricht nu een wonder! Miss kan je zwemmen of wandelen of fietsen of yoga.. en hoe vrouwelijk is een zwangere buik? Die wordt nu steeds mooier rond. Dat gewicht kan er wel weer af als je zo weer lekker kunt sporten! Uiteindelijk is het t allemaal waard!

Hoi, 
bedankt voor jullie reacties! Ik lees veel berichten over bepaalde sporten. Ik zou het heel graag willen doen alleen gaat intensief bewegen niet. Na een paar keer achter elkaar traplopen of een stuk fietsen begin ik over te geven. 
Ik moet het huishouden al steeds meer uit handen geven wat ik ook moeilijk vind. 
Jullie hebben gelijk, zwangerschap is niet niks. Maar ik had het me denk ik toch wat mooier voorgesteld. Ik heb ook niet echt voorbeelden in mijn omgeving van een heftige zwangerschap om het maar zo te noemen.. ik voel me dan ook heel erg rot als er weer eens aan me gevraagd word hoe het gaat. Ik wil dan eigenlijk gewoon huilen en weglopen. Dus antwoord ik altijd met: het gaat wel oke! 
Ik vind het ook erg vervelend als ik hier dan zoveel berichten tegen kom van meiden waarbij zwanger worden uberhaupt niet lukt of heel moeizaam. Deze meiden willen zo graag en ons lukt het gelijk en ik kan er gewoon niet van genieten! 
Ik ben echt aan het aftellen, dat houd me nog een beetje op de been. Maandag komen de meubeltjes voor de babykamer. Iets waar ik toch wel erg naar uit kijk nu het dichterbij komt. 

Hoihoi,
wat is het soms zwaar he, zo’n zwangerschap? Je mag best even klagen. Heb ik ook gedaan. Ik heb de verloskundige gebeld, een afspraak gemaakt, mijn vriend meegesleept en mijn hart gelucht. En toen kreeg ik van haar een hele dikke knuffel. ? 
Je lijf blijft voorlopig nog veranderen. En dat is mentaal soms best lastig. Net voordat ik een positieve test had, had ik besloten dat ik wilde afvallen. Maar toen ik zwanger bleek mocht dat absoluut niet van de verloskundige. In 38 weken kwam ik 30 kilo aan!? ik was doodongelukkig, waggelde en voelde me een aangespoelde walvis. Muurvast in mijn eigen vel en Striae van navel tot knieholtes. Sociaal was ik de laatste weken helemaal niet meer. 
Maar eenmaal bevallen ging het hard. 5 kilo placenta, baby en vruchtwater was zo weg. In de week na de bevalling ben ik 20 kilo vocht kwijtgeraakt. Eindelijk kon ik weer normale hoeveelheden plassen. En eindelijk werden mijn gewrichten weer buigzaam!?
Mijn dochter is 5 weken oud en kerngezond. Ik heb nog 5 kilo knuffelvet overgehouden. En daarnaast is mijn vel losjes. Niet alleen mijn buik, maar overal is het losjes. En dat is dan maar even zo.
Het lichaam heeft een topprestatie geleverd! Ik bleek achteraf doodziek te zijn, een zware zwangerschapsvergiftiging. Als die eerder ontdekt was, was mijn huid niet zo beschadigd. Maar ergens ben ik er trots op. Dit lichaam heeft een kindje gedragen en op de wereld gezet. En mijn vriend vind me prachtig. Door de bevalling zag hij de kracht die ik heb.
wees niet te hard voor jezelf! De weegschaal geeft slechts getallen weer. Hoe moeilijk ook, je moet wat aankomen voor de gezondheid van je kindje. Even tussen jou en mij, ik woog met 38 weken 120 kilo op 1,74m... nu nog 95. Je lijf kan dit allemaal hebben en je zult verbaast zijn van hoe snel het veranderd na de bevalling. 
Je bent een krachtige vrouw met een mooie babybuik. Verwen jezelf een beetje, geniet nog even van het mooie weer en drink een kop koffie op het terras. Je word mama!?

Ik kan je zwangerschapszwemmen echt aanraden. Ik had ook veel fysieke klachten tijdens mij zwangerschap en ik het water voelde je het gewicht van je buik even niet en een heel vrij gevoel met bewegen. Erg fijn. 
Zoals al is gezegd zwanger zijn is top sport vor je lichaam☺️
komt helemaal goed!

Terug
Bovenaan