even een tegenvaller

Hey,
Wat lellebel zei zat ik ook aan te denken toen ik je verhaal las!
Ik ben ook 2x in het ziekenhuis bevallen de middelste kon er niet uit en is met de vacuumpomp gehaald en bij de jongste woonde we al in belgie dus zowiezo ziekenhuis!
Wel jammer, maar voordeel is dat je er al bent dus alles bij de hand!
Veel succes/plezier met echo.

Gr MJ

hoi hoi...ik ben ook 2x op medische redenen bevallen in het ziekenhuis vanwege mn bloeddruk en bij kay kwam er ook nog eens bij dat hij in een stuit lag,en het een ks werd.tuurlijk is het niet leuk om van huis te zijn,maar het kan heel gezellig zijn.En je hebt alles bij de hand.succes bij de echo.liefs,karin

hey meiden

bedankt voor jullie reactie.

mijn woonkamer is op 2 hoog, mn slaapkamer op 3 hoog.
dus mn bed in de woonkamer neerzetten is ook geen optie. (zou ik ook niet willen, aangezien alles hier heel erg gehorig is, en ik een onderbuurman heb)

ik had gister de verzekering al gelijk gebeld.
zodoende weet ik dus t bedrag van 480 euro.
(tarieven van 2009, dus kan omhoog gegaan zijn, maar dat wist die mevrouw me nog niet te vertellen)
er gaat wel een bedrag vanaf, 170 euro,
maar daarin tegen komt je eigen risico er weer bij van 165 euro, dus al met al komen we dan uit op 475 euro wat ik moet betalen.
maar ach, als dat t ergste is.

t was gewoon even balen dat ik niet thuis mocht bevallen, maar heb nu wel weer zoiets van:
we bekijken het aan de positieve kant.

ik kan zo lang mogenlijk thuis blijven en in bad gaan liggen enzo, bij 7 a 8 cm naar t ziekenhuis (nog geen 5 min van mn huis vandaan)
daar ff bevallen en dan hopelijk heel snel weer naar huis :D

komt helemaal goed :D

nogmaals bedankt voor jullie reacties.

liefs, do

Sorry, beet je nieuwsgierig en bemoeierig van mij....maar hoezo komt je 'eigen risico' ERBIJ?Dat is toch gewoon het bedrag wat jij sowieso als eerste moet betalen per kalenderjaar aan ziektekosten, en de rest wordt of vergoed of betaal je ook zelf...Weet je zeker dat dat ERBIJ moet?Je eigen risico is een deel waar jij verantwoordelijk voor bent, dat betaald je verzekeraar niet, of je nou verder verzekert bent voor een ziekenhuisbevalling of niet.
Kijk, ik slik medicijnen voor mijn darmen.Kost ruim 300 euro per 2 maanden.Maar mijn 1e 'bestelling bij de apotheek van dit jaar betaal ik zelf.165 euro ervan dus, je eigen risico en de rest word bij mij vergoed.Het komt er niet bij hoor, het is gewoon een eerste deel van zorgkosten van dit kanlenderjaar wat jij moet betalen.Dus dat het totaalplaatje 480 euro min die 170 euro is, dus 310 euro is...
Eigen risico is niet iets wat erbij komt, het is een begrag wat jij sowieso moet betalen...Scheelt toch weer...
Gr.Roos.

Hoi do,

allereerst; fijn voor je dat alles goed was bij de vk!
Hoorde je het hartje goed?
Het eigen risico is iets idd wat je maar 1 x in het jaar hoeft te betalen.
Stel dat je allerlei medicijnen, of andere dingen vergoed krijgt dan zijn de eerste 165 euro voor jezelf en alles daarna (na die 165) word vergoed.

Maar heeft die vrouw bij de zorgverzekering die 165 euro er al vanaf getrokken toen ze op dat bedrag van 480 euro kwam?

Liefs Marina

Ja, inderdaad, dat vroeg ik me ook nog af nadat ik mijn vorige berichtje had geplaatst.Misschien is die 480 het totale bedrag wat de ziekenhuisbevalling kost...
Vind het wel raar dat die vrouw die jij aan de lijn had het zo raar heeft uitgelegd...
Gr.Roos.

denk dat jullie mij dan verkeerd begrijpen :)
ik begreep die mevrouw gelijk.
ik ga er niet vanuit dat ik nu medicijnen ofzo nodig zal hebben. mijn eigen risico ben ik kwijt bij mn bevalling. vorig jaar heb ik die 160 euro in mn zak gestoken, want heb een heel jaar niks gehad qua medicijnen of wat dan ook)
das dus al 165 euro, die ik neer moet tellen.

het 2e sommetje is dat mn bevalling 480 euro is.
dat zou ik moeten betalen.
maar er gaat nog een appart bedrag vanaf (waar ik extra voor ben verzekerd)
dit bedrag is 170 euro.

480-170= 310 euro.
310 euro+ 165 euro (eigen risico)= 475 euro.

dit ben ik dus kwijt aan mn bevalling.

liefs, do

Terug
Bovenaan