even een teken van leven!

A

Anoniem

Guest
Haai mede mama's van het forum..

Ik ben niet zo erg actief meer de laatste tijd, Birgit laat t echt niet toe als ik achter de pc ga zitten... ik ben er de laatste tijd met mijn hoofd ook niet zo bij, loop over vanalles te malen enzo en te twijfelen... ik vertel t op een rustiger moment wel als ik er zin in heb. Ik heb net even bij gelezen en super gaaf dat er zoveel dames zwanger zijn: gefeliciteerd!!!!

Nou ik wou toch even wat laten horen, en iedereen alvast het beste wensen voor 2009!!!

Tot snel, ik probeer zo af en toe wel mee te lezen hoor, en als Birgit rustig is zal ik ook wat meer reageren denk ik :)

toedeloe!!

Evelien

Hoi Evelien,
Klinkt nogal serieus wat je schrijft..
Hopelijk gaat het een beetje, en iid als je wilt kun je het hier delen....
We hebben allemaal wel eens zo'n periode toch?
Doe rustig aan...
Wens je toch een fijne avond vanavond en tot later..Rina

Uit je berichtje maak ik op dat je het "echte probleem" nu niet met ons wilt delen. Fijn dat je toch iets van je laat horen! En er zijn meer moeder die alleen soms even wat meelezen en minder reageren.
Je weet dat je hier altijd welkom bent! Ik had je al een tijdje gemist hier. Hoop dat het snel iets beter met je situatie gaat.

Groetjes Babybelle

Toch lief dat je even wat van je laat horen. En als je erover wilt praten, dan kan dat. Maar lekker wanneer je er zelf aantoe bent!!!!!

Bedankt voor de lieve berichtjes. Het is voor het eerst deze vakantie dat ik even lekker alleen rustig achter de pc kan, dus ik maak er dan ook graag even gebruik van!
Nou ik even op mijn gemakje zit zal ik even wat van me af schrijven, ik hoop dat ik het in een duidelijk verhaal (niet te lang ..) kan neerzetten.

Ik ben de laatste tijd erg aan het twijfelen over dat ik wel zo gelukkig ben met het leventje wat ik nu heb.. Ik vind het erg moeilijk te omschrijven, maar in de 4 jaar dat ik en mijn vriend samen zijn heb ik het grootste deel vd tijd het gevoel dat ik op eieren loop. Het klinkt nu allemaal er zwart, maar omdat ik er nu zo mee bezig ben zie je op de een of andere manier alleen de slechte dingen..
Degene die ik was voordat we samen kwamen ben ik niet meer, natuurlijk verandert je leven en een kindje verandert het nog meer( waren we dol blij mee!!), maar de laatste tijd heb ik echt heeeel erg het gevoel dat ik "vast" zit. Het is niet voor het eerst, deze gevoelens heb ik al vaker gehad, maar door er dan toch over te praten luchte het erg op en had ik weer energie om door te gaan.
Ik moet jullie ook zeggen dat mijn vriend niet echt standaard is, het is een schat, maar hij heeft dingen meegemaakt waardoor hij erg gesloten is (heeft me wel 1,5 jaar gekost er door te breken) Hij komt uit een heel ander nest waar ze tegen ingewikkelde situaties erg makkelijk aankijken. Ik heb hem geleerd om problemen aan te gaan en niet weg te lopen.. (dit was echt een probleem, als ik wou vertellen wat me dwars zat kon hij ineens overschakelen naar wat anders of gaan zappen op de tv)
Na de eerste 6 mnd van onze relatie was ik overspannen omdat ik mijn ei niet kwijt kon. Ik ben nogal een trouw en geduldig beestje en er was iets speciaals waarvoor ik bleef vechten. Ook zijn er zaken voorgevallen waardoor mijn vertrouwen een erg diepe deuk heeft opgelopen. We zijn er allemaal wel uitgekomen, maar het heeft me zoveel energie gekost en zoveel van mezelf dat ik nu het gevoel krijg dat het ten koste gaat van mijn eigen geluk.. Ik denk de laatste tijd ook zo: als ik zelf niet gelukkig ben, dat is Birgit dat ook niet.
Mijn vriend is ook erg vaak weg voor zijn werk, we zijn verhuisd naar Almere omdat ons dat het makkelijkst leek en ik niet in zijn dorp wou wonen (buurt van breda) en hij niet in Nijmegen. We hebben een heerlijk huis, maar ik mis wel mijn familie en vrienden. Ik leer wel mensen kennen maar dat is nog zo oppervlakkig dat ik me best alleen voel.
Wat me ook erg stoort is dat hij op iedereen comentaar kan hebben, in de auto op alle weggebruikers, op tv.. weet ik wat en ook op buitenlanders.. hij kan echt lompe dingen zeggen. Ik heb al gezegd dat ik niet wil dat Birgit dat gaat overnemen omdat ze er problemen mee gaat krijgen en ik gewoon wil dat ze iedereen als gelijk ziet.
Ook is hij door zijn geslotenheid soms erg lastig op visites. Ik heb nu bijv leuk contact met een buurvrouwtje, maar ik durf haar en haar man niet zomaar op de koffie te vragen omdat ik bang ben dat t niet klikt of hij niets zegt.. dat is nml wel eens gebeurd bij vrienden van me, maar het kan ook de andere kant op gaan, dat iedereen hem geweldig vind. Zo vind 1 vriendin me me hem maar niets en een andere was helemaal weg van m toen ze m leerde kennen..

Ik zie dat het een heel verhaal wordt, ik kan zo nog meer voorbeelden geven.. waar het op neer komt is dat ik me afvraag of ik niet gelukkiger ben als ik met Birgit samen in nijmegen ga wonen en daar een leventje opbouw met mensen om me heen en familie, natuurlijk met een fijne regeling!! Want ik wil natuurlijk mijn schoonfamilie hun kleinkind niet onzeggen! Ik blijf maar twijfelen er zijn ook dagen dat ik het hier heerlijk heb, en geniet van hoe mijn vriend met zijn kindje omgaat.. het is gewoon zo moeilijk.. Maar nu in de vakantie (net als andere vakanties) merk ik dat ik niet te lang samen met m kan zijn en ik me ga storen aan vanalles..

Sorry ik moet nog wat meer opschrijven.. Ik heb t met hem besproken, hij was echt kalm, ook dat ik soms niet kon genieten van zijn aanraking enz.. het luchte erg op, maar t is nu wel een beetje raar. Hij gaat in maart weg voor 5 mnd en ik heb m gezegd dat ik die periode ook aangrijp om te kijken hoe het me afgaat zonder hem, maar dat ik 100% achter hem sta en hem steun en ik zeker van hem hou en dat ik gewoon in de war ben.. Ik vind het ook erg eng een beslissing te nemen omdat we dan echt door een hoop ellende heen moeten, huis verkopen etc etc..
Ik wacht zijn uitzending af en probeer nu zo normaal mogelijk te doen, maarja het blijft de hele tijd door mijn hoofd spoken. Misschien dat dit van me afschrijven ook wat oplucht.

Sorry voor t lange verhaal, ik hoop dat jullie er wat van snappen, het is een verhaal wat ik heel lang voor me zelf heb gehouden... Ik geloof niet dat 1 van jullie echt mensen kensen niet mij kennen, maar ik hoop wel dat dit binnen het forum blijft..

Evelien

Wow, het klinkt allemaal heel heftig!! Zoals ik het lees is er eigenlijk ook een hele hoop gebeurd in een relatief korte tijd. En dat valt niet mee!!

Ik hoop dat je snel weer beter in je vel zit, met of zonder man!

Sterkte!!

Beste Evelien,
Allereerst de beste wensen. Ik wens voor jou dat het nieuwe jaar je meer duidelijkheid en rust kan geven.

Je hebt er niks aan, maar ik herken veel van je verhaal. (onze beginperiode) Mijn vriend komt ook uit een heel ander gezin dan ik, hij kwam net terug uit Kosovo en is een gesloten ventje. We hebben het heel erg zwaar gehad en zijn uit een diep dal gekomen samen.
Maar het "onbereikbare" herken ik zo uit jouw verhaal. Dat jij je meest diepe gevoel uit en dat meneer toch met 1 oog naar de tv kijkt.

Ik dacht altijd dat het een combi was tussen zijn persoonlijkheid, gezin waar ie uit komt en het feit dat hij beroeps was.

Na vele bezoeken aan de psycholoog en het terug keren in de burgermaatschappij kan ik zeggen dat het hier heel goed gaat. Maar ik wil je laten weten dat ik je twijfel herken.

Wat je doet is goed...alles op een rij zetten. Maar probeer ook stil te staan bij de positieve kanten van hem. Waarom ben je verliefd op hem geworden? Wat zijn z'n mooiste kanten? Lieve papa voor je meisje? Kunnen jullie samen lachen? Vertrouw je hem? Dan heb je een mooi lijstje en kun je zelf een juiste afweging maken.

Neem alsjeblieft de tijd. Weet dat ik meeleef. Heb je geen hol aan, maar ik weet hoe moeilijk hetkan zijn,

Wij hebben gevochten samen, best moeilijk en ik dacht een poos hetzelfde als jij. Maar hier is het vechten echt de moeite waard geweest

Hou je taai!
Liefs Anouk

Hoi Evelien,

Sjonge wat een verhaal. Ik kan goed begrijpen dat je er aardig van in de war bent.

Wat jij omschrijft herken ik wel. Mijn man is ook geen makkelijke vent en ook hij heeft vele kanten. Hij kan superlief zijn maar als hij bijv. boos is kan hij ineens gaan schelden en tieren. Ook hij zegt wel eens lompe dingen en over problemen of gevoelens praten is niet zijn ding.

Afgelopen jaar is voor ons ook niet makkelijk geweest en ik heb wel eens gedacht om mijn koffers te pakken, net als jij.
Toch heb ik dat niet gedaan. Nu we samen een kindje hebben (en een tweede op komst) wil ik wel vechten voor de relatie. Het is niet makkelijk maar het is het wel waard.

Met kerstmis heb ik een goed gesprek gehad met mijn vader. Richard zat er ook bij. Mijn vader kan heel direct zijn maar tegelijkertijd is hij wel heel aardig. Zo heeft hij tegen Richard gezegd dat hij zich meer moet richten op Sven en mij en niet meer zo op zijn werk. En dat je niet altijd excuses moet verzinnen als iets niet lukt wat je eigenlijk zou willen. Toen Sven op komst was hadden we bijv. afgesproken dat Richard op vrijdag thuis zou gaan werken en dan op Sven zou passen. Na een paar weken gaf hij het al op en is Sven op vrijdag ook naar het kdv gegaan. Mijn vader vond dat Richard er niet hard genoeg voor gevochten had om het voor elkaar te krijgen. Richard komt dan weer meteen met een waslijst aan excuses. En dat doet hij dus altijd. Hij zal niet snel toegeven dat het aan hem ligt.

Maar goed, nu ga ik weer teveel over mezelf praten. Wat me wel goed is bijgebleven wat mijn vader zei is dat je de tekortkomingen van de ander moet accepteren. Als je dat niet kan, moet je niet bij elkaar blijven. En eigenlijk is dat wel zo. Je hebt gekozen voor je vriend om hoe hij is. Je kunt hem niet veranderen. Als je niet kunt accepteren hoe hij doet, dan zul je inderdaad een conclusie moeten trekken.

En wat je zelf zegt: je moet kiezen voor jouw geluk. Dan pas kun je Birgit gelukkig maken. Het is inderdaad een grote beslissing en ik zou zeker de tijd dat je vriend weg is gebruiken om te overwegen wat je gaat doen. Maar zoals ik uit je verhaal lees, heb je al een hoop geprobeerd. Als je voor je relatie wilt gaan, zou ik ervoor kiezen om iemand in te schakelen die jullie kan helpen omdat jullie er zelf niet meer uitkomen.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan