even een update: hoe is het met iedereen?

Hoi allemaal!
Iedereen is nu zo'n beetje op of rond de helft van de zwangerschap. Hoe gaat het met iedereen? Bij de meesten zal er nu ook wel een echt buikje zichtbaar zijn?

Hier gaat het goed. Ik zit inmiddels op 21 wkn en 1 dag. Zelfs als dit kindje 42 weken blijft zitten, ben ik nu toch echt op de helft! De 20 weken echo was goed (gehad met 19 wkn en 2 dgn). Ben wel heel benieuwd hoe lang dit kiendje er over gaat doen. De eerste spruit kwam met 37.2 en de tweede spruit met 41.4. Bij mij kwam de tweede dus niet bepaald eerder dan de eerste.

Een flinke buik heb ik ook al. Nou had ik dat de vorige keren ook (altijd ruim in het vruchtwater en aardig grote kinderen). Daarnaast ben ik niet zo lang, en in de lengte kan het dus ook niet gaan zitten ;-).

Slapen kan ik nog steeds 12 uur per dag, al is dat wat lastig te regelen als je ook werkt en twee kinderen hebt. Ik loop sinds een paar weken bij een bekkentherapeut, want het rammelt wat. Ach, goed blijven oefenen en geen gekke dingen doen, dan hoop ik dat het meevalt.

Inmiddels ben ik ook 4 kilo aangekomen. Hoe gaat dat bij jullie?

Ben benieuwd naar hoe het bij jullie is!

hallo,

Hier gaat alles goed. Ben afgelopen maandag naar de verloskundige geweest en de kleine kreeg een dikke krul. Hartje klopte mooi, baarmoeder goed gegroeit en mijn bloeddruk perfect, wat wil je nog meer. Moet nu nog wel lang wachten op de 20 weken echo, krijg die pas als ik ruim 23 weken ben. Maar het moet in het ziekenhuis omdat ik een paar erfelijke afwijkingen heb (ben onder andere geboren met extra vingers en tenen, niks ernstigs maar wel handig om te weten). Mijn uitgerekende datum is nu ook gewijzigd naar 20 september ipv 22 september( krijg het alleen niet gewijzigd in de lijst ben een hele poos aan het prutsen geweest maar het lukt niet). Heb wel last van een pijnlijke onderkant maar moest goed mijn bekkenbodemoefeningen doen.Krijg ook al een hele buik, ben nu 3 kilo aangekomen , ben zelf 1.58   dus hoop niet dat die 3 kilo aan het eind er 30 zijn. Voor de rest zijn we in wat rustiger vaarwater gekomen, ivm het overlijden van mijn vader. Moeten alleen nog naar de notaris maar dat komt wel.

Groetjes Lis

HoiHoi,

Hier gaat ook alles goed. Ben nu 21 weken en 3 dagen. Afgelopen maandag naar de verloskundige geweest en daar te horen gekregen dat ik bij de gyn mag bevallen omdat de oudste mogelijke streptokock infectie had toen hij werd geboren. Baalde daar wel een beetje van, want had er eigenlijk helemaal geen rekening mee gehouden en gyn voelt toch anders als verloskundige.. Bij de oudste is er aan het einde ook een gyn bij geweest en dat was helemaal niet erg (behalve dan dat hij met z'n vingers even van 6 naar 10 cm trok omdat het niet op schoot) maar ben nu wel bang dat het een inleiding wordt en daar hoor je niet zoveel positiefs over... Moet nl. voor de bevalling (of tijdens) minimaal 2 uur aan het infuus met antibiotica en omdat ze niet weten hoelang de bevalling gaat duren ben ik benieuwd wat voor keuze ze gaan maken.

Zou ook idd nog wel 12 uur per dag kunnen slapen, maar volgens mij komt dat ook omdat er nog een ventje van 21 maanden rond huppelt. Want als ik op het werk ben dan kan ik rustig in de avond rond 10en naar bed, maar als ik thuis ben dan zit ik om 9 uur al te slapen op de bank. Ben dus niet echt gezellig voor m'n man...

Zit nu ook op m'n werk te wachten op m'n afspraak, en aan het kijken of ik na m'n vakantie nog uren overhoud om aan m'n verlof vast te plakken. Het is nl. nog niet bekend of de kleine in december op het kdv terecht kan dus misschien dat we nog een maand moeten overbruggen en ouderschapsverlof krijg ik niet omdat ik een jaarcontract heb.

Iedereen veel succes met alles en geniet er van!

Groetjes
Jo

Hallo allemaal,

Hier gaat alles heel goed!
Ben nu 20 weken en 2 dagen zwanger en 6 kilo aangekomen, alhoewel je daar weinig van ziet, behalve een klein buikje en grotere borsten.
Volgende week woensdag de 20-weken-echo. Heel spannend!

Gelukkig tot op heden weinig last gehad van kwaaltjes. Weinig misselijk geweest, wel heel moe, maar dat is nu over. Wel sinds zondag last van brandend maagzuur en sinds een aantal weken oprispingen. Maar daar valt goed mee te leven.
Ohja en af en toe bij een verkeerde beweging onwijze bandenpijn en al weken opgezwollen slijmvliezen in mijn neus/ al weken af en aan verkouden.

Maar dat zijn allemaal geen vervelende dingen.

Ben benieuwd hoe het met de anderen gaat!

Laura

Hoi hoi, met mij gaat ook alles goed. Ben nu 22wk+1dg. Vorige week maandag de 20wk echo gehad en die was helemaal goed. We krijgen overigens een meid!!!
Had sinds enkele weken wel veel last van mijn heupen en onderrug, maar nu ik wekelijks bij de fysio kom gaat dat een stuk beter(krijg massage van de aanhechtingspieren van het bekken en de heupen).
Moe ben ik nog wel, ga ook zo lekker mijn bed in. Het komt ook wel door de hooikoorts dat ik zo moe ben.
Nog 4 weken en dan gaan we op vakantie, daar heb ik echt veel zin in.

Nou fijn om te lezen dat het met anderen ook goed gaat....

Groetjes, Yvette

Hoi allemaal,

Fijn om weer even te lezen hoe het met iedereen gaat.
Met de baby is alles goed. Zelf voel ik me minder prettig.
Ik dacht dat de misselijkheid zo goed als over was.
Dit was van week 20 tot 22. Helaas is het weer in alle hevigheid teruggekomen.
Ik sta weer `s ochtends een paar keer over te geven en van de week zelfs ook `s avonds helaas. Nou ik je vertellen dat het heel van me vraagt.
Ik vind het nog steeds fijn om zwanger te wezen maar dit vraagt heel veel, daarnaast heb ik ook nog last van hooikoorts en ben dus extra moe.

Gezellig voor mijn man is het niet maar het is niet anders. Gelukkig kan ik de meeste middagen naar bed omdat dochter en zoonlief nog naar bed gaan.
En die rust pak ik ook en dan soms toch nog om 21.00 naar bed.

Tot nu toe was ik van de 6 kilo die ik was afgevallen, door de misselijkheid, 1,5 kilo aangekomen. Maar na van de week ben ik weer afgevallen.

Maar................ik heb al wel een behoorlijke buik (vergeleken bij de andere 2 zwangerschappen) dus voel me wel helemaal op en top zwanger.
Met alles er op en aan....

Verder probeer ik mijn gedachten te verzetten door te klussen, spulletjes aan te schaffen voor de baby en op zoek naar geboortekaartjes.
Dat zijn de leuke dingen ervan en die blijf ik opzoeken.

Onze oudste geeft me steeds kusjes op de buik en roept dat ze een zusje wil.
(ruim 3 jaar en dan al wensen.....)
De tweede is ruim 1 en merkt er niet veel van. Wel dat er wat gaat gebeuren omdat opa steeds komt helpen met klussen.

Succes allemaal en geniet ervan!
gr. Blije Mama van 2
23 weken zwanger

Hoi,

Ben nu 20 weken en gaat echt super. Het enigste waar ik af en toe last van heb is de bandenpijn en als ik 's ochtends opsta dan heb ik een doof gevoel in m'n rechterbeen. Waarschijnlijk komt dat vanuit m'n rug daar zit een zwakke plek naar een paardrijongeluk. Verder gaat het echt lekker, kleine groeit goed beweegt goed. Heerlijk gewoon.

Groetjes maybebaby3

He allemaal!

Ik ben ondertussen alweer 23+3 weken zwanger, en voel me redelijk goed.
Ben tot nu toe 1 kilo afgevallen, dus dat is ook lekker! haha
Paar weken terug de 20 weken echo gehad, en ons meisje doet het goed.
woensdag begonnen met zw. yoga, maar heb best veel last van mijn bekken, en kwam niet meer zo goed overeind na de les! haha dus even kijken hoe dat verder gaat.

sinds een week ook wat last van maagzuur maar daar valt nog goed mee te leven!
De kleine meid is lekker druk in mijn buik aanwezig, echt super gezellig.

Hoop alleen dat mijn bekken niet erger worden. Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet....

leuk om weer van iedereen te lezen hoe het gaat!

gr. Jacqy

Terug
Bovenaan