even een vraag

Heej,

Onze kindjes volgen ons ook inderdaad. Als je alleen heel erg dichtbij komt, draaien ze ook hun oogjes weg. Logisch toch? Als iemand met zijn gezicht 10cm voor jou gezicht gaat staan kun jij ook niet goed scherp zien en je concentreren op dat hele gezicht? Maar als ik jou was zou ik het sowieso even na vragen bij het CB of de dokter!

De vorige keer dat ik bij het CB was wilde de arts testen of Seth al kon volgen, hij draaide steeds zijn ogen weg als de arts hem aan wilde kijken. Volgens de arts is dat heel normaal, dan is hij moe (was ook hij ook!) Ze zei dat kindjes dat vaak doen, ze hebben het idee dat als ze je aankijken je iets van ze wilt....ze moeten lachen, spelen, iets pakken of wat dan ook, daar hebben ze geen zin in, dus draaien ze hun hoofdje/ogen weg. Sinds dien let ik er op en inderdaad, als ze moe zijn kijken ze ons niet aan. Na een slaapje is er niks meer aan de hand.

Nou ja, als ik moe ben heb ik ook geen zin in 'opdrachten'!

Hoi,

Inderdaad is de belangrijkste vraag: kijkt ze soms wel en soms niet of helemaal nooit? Als ze maar dingen met haar oogjes volgt, is het goed. En: als een baby moe is draait het inderdaad zijn/haar hoofdje weg omdat ze genoeg prikkels heeft gehad. Daarmee zegt het: laat me nu maar met rust, of zelfs: leg me maar lekker in bed! Succes!

Hier twee baby's met verschillende kijk-gewoontes: Maes kijkt je ook niet echt aan, is vooral erg bezig met zijn omgeving en wat daar allemaal gebeurd. Alleen als je op hem focust en tegen hem praat, richt hij zich tot jou (soms kort, soms langer en kan hij zijn ogen niet van je af houden, haha). Terwijl Isa vooral erg gefocust is op ons (of anderen), ze kijkt je echt aan, onderzoekt je met haar ogen en is veel minder geïnteresseerd in wat er om haar heen gebeurd...
Ieder kind is anders!

Terug
Bovenaan