Even een vraagje hier...

Lieve meiden,

Kunnen jullie mij misschien helpen? Mijn man heeft 7 Febr een afspraak voor een sperma-proef-opwerking en daarna hebben we weer een afspraak bij de fertiliteitsarts (datum moet helaas nog komen)

Alle voorgaande onderzoeken al gehad en nou ga ik er eigenlijk vanuit dat we daarna een behandelplan gaan samenstellen maar dat weet ik dus nog niet zeker. We zitten inmiddels in ronde 17 en 18 gaat ook komen (namelijk weinig kans op een natuurlijke zwangerschap)

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het doorlopen van deze stappen en dat met mij wil delen of het klopt dat we daarna gaan startten....Ik hoop het zooooo!!

Dank jullie wel!! Liefs Lynn.

Hey Lynn!

Wij kregen de opzwemtest als laatste stap voor de iui. De kijkoperatie zat er ook tussen, maar die stond al gepland.
De opzwemtest hebben wij twee keer gehad, omdat de eerste keer niet zo goed was. Dit kwam ws doordat mijn vriend in het mannenkamertje niet zo goed kon presteren. Alle prestaties vanuit huis zijn goed tot zeer goed!

Gezien de kans op een natuurlijke zwangerschap bij jullie zeer klein is, denk ik ook dat ze met een behandelplan gaan komen. Of dat al direct is, weet ik natuurlijk niet. Het kan ook zijn dat er net als bij ons nog een tweede opzwemtest nodig is.

Soms wordt je weer voor een paar maanden naar huis gestuurd, maar dat lijkt me bij jullie niet het geval. Dat zou geen enkele meerwaarde hebben.

Ik denk dat de echte actie voor jullie om de hoek klaar staat!

Succes!

Liefs Daisy

Dikke kans dat na alle uitslagen straks de behandelingen direct gaan beginnen. Het ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van het zaad van de komende test. Blijf wel aandringen met telefoontjes. Zag net op het andere forum dat ze je maar een beetje laten bungelen. En dat is natuurlijk niet wenselijk. Heel veel succes meid.

@supertje: Hoe bedoel je "het ligt aan de kwaliteit van het zaad?" Moet het juist goed zijn of niet? Bij mijn man was het de laatste keer helemaal niet goed dus hebben wij eerlijk gezegd niet veel goede hoop dat het nu veel beter zal zijn......

@Daisy: domme vraag misschien maar een opzwemtest is toch hetzelfde als de proef-opwerking? Ik neem aan dat ze niet gaan kijken of het bruikbaar is voor inseminatie als ze niet van start willen gaan???

Ben wel toe aan wat meer actie! ;-)

Dat is idd hetzelfde, maar bij ons noemen ze het opzwemtest. Het zaad moet aan bepaalde voorwaarden voldoen qua aantal en beweeglijkheid ná de bewerking om voor iui in aanmerking te komen. Dat testen ze met zo'n test.
Als de kwaliteit niet voldoende is, zul je zeer waarschijnlijk nog een keer de test moeten laten doen. Als deze wel beter is, gaan jullie door naar iui en als deze ook niet aan de eisen voldoet, zullen jullie naar ivf doorstromen.
Dit is zoals ze het ons hebben uitgelegd toendertijd. Elk ziekenhuis is natuurlijk weer anders, maar deze grote lijnen zullen wel hetzelfde zijn.

Een heel ander vraagje aan jou, Lynn. Heb je al eens rondgekeken naar een ziekenhuis met goede referenties bij jullie in de buurt? Ik hoor jou steeds klagen, geheel terecht, maar moet je echt bij dit ziekenhuis blijven? Ik weet niet in welk deel van Nederland je woont, maar in Voorburg werken ze erg prettig en van Nijmegen hoor ik ook goede verhalen. Daar zit een vriend van mij met zijn vriendin.

Liefs Daisy

Bedankt voor je uitleg Daisy!! Ik ben indd tot op heden niet zo tevreden over dit ziekenhuis, ook al staan ze goed aangeschreven....misschien is het wel een ongelukkige samenloop van omstandigheden maar echt blij ben ik indd niet, ook was die fertiliteitsarts een enorme chaotische vrouw!

Ik woon toevallig om de hoek bij Voorburg (Leidschenveen Den Haag) en Voorburg is links en ons ziekenhuis rechts....dus op een steenworp afstand. Ik zal eens kijken op internet bij Voorburg, misschien kunnen we overstappen. Weet niet of dat zomaar kan maar ik zal iig even een kijkje nemen.

Ik voel me gewoon een beetje een nummer bij dit ziekenhuis en heb niet echt het gevoel dat ze ons serieus nemen en dat is nou net zooooo belangrijk!!

Thanks again! Liefs Lynn.

Hey! Dan wonen we vlakbij elkaar! Ik zit in Nootdorp en dus ook vlakbij Voorburg. Ik heb daar erg goede ervaringen mee. De afdeling gynaecologie is vrij zakelijk, maar als je eenmaal een deur verder komt, zijn ze echt heel aardig. Ik vind ze erg meelevend en geduldig en zijn oprecht in je geïnteresseerd. Ook in je leven buiten het ziekenhuis om.

Ik zou gewoon een belletje wagen! Bovendien staat Voorburg in de top 3 van beste fertiliteitsklinieken van Nederland.

Grappig, dat we zo dicht bij elkaar zitten!

Liefs Daisy

Hey!! Wat grappig zeg!! Nou, dan begrijp je dat ik met dat andere ziekenhuis het MCH Leidschendam (Antoniushove) bedoel.....Weet niet of jij daar ook ervaring mee hebt?

Ik wacht nog even 7 Febr af en daarna zal ik er zeker eens een belletje aan wagen. Wie weet leven ze daar indd wat meer mee....Hopelijk gaan hun dat in het MCH ook doen als we een deurtje verder gaan want ik voel me hier niet oke bij (op dit moment)

Spannende weken ook voor jou Daisy! Hopelijk is IUI 2 voor jullie de laatste!! Ik ga iig heel hard voor je duimen!!

Liefs!!

Terug
Bovenaan