Even een vraagje over de MANNEN

Denk dat mijn verhaal redelijk goed aansluit op die van Nessie. Mijn man doet zoveel mogelijk met Jasper en dat is erg leuk om te zien! De eerste 12 weken gaf ik borstvoeding dus was een flesje geven niet aan de orde, maar na 4,5 week gaven we hem de laatste voeding met de fles (met afgekolfde melk). Deze gaf mijn man altijd. Nu heeft hij volledige flesvoeding en gaat het een beetje om en om. Denk wel dat ik de meeste flessen geef, maar die laatste fles is echt van hem en dat vind ik prima (kan ik ook lekker op tijd naar bed als ik dat zou willen !).
Hij doet hem ook in bad of neemt hem mee onder de douche en dan pak ik hem aan om hem aan te kleden. Hij weet hoe de wasmachine werkt (en gebruikt hem ook wel eens!) , kookt vaak, stofzuigt en dweilt beneden. Kortom, ben erg blij met hem!

Ook hij kan niet wachten tot Jasper ouder is, want dan vind ie het helemaal geweldig!

Mijn mannetje doet eigenlijk bijna altijd de laatste fles,
Ook doen we vaak samen de kids in bad of in de douche, Op woensdagavond ben ik altijd sporten en dan doet hij de kids alleen, kom ik thuis is al het speelgoed van Yenna opgeruimd en liggen ze allebei fris in bed.
Als ik vraag of hij de was ophangt, of aanzet doet hij het ook wel maar daar denkt hij zelf niet aan.
Het verdere huishouden neem ik voor m'n rekening, hij doet veel met de kids als hij na een dag werken thuis komt dus dat vind ik voldoende.
Hij werkt ook 5 dagen en ik 2 dus ik kan ook meer doen in het huishouden.
Nee, ik heb zeker niet te klagen met m'n mannetje.

Groetjes Marina

Hey Tess...je krijgt geen kans om hem in te pikken hoor!
Maar ik wil nog wel eens knoteren en zitten te zeuren tegen hem en nu ik dit allemaal opschreef had ik zoiets van hmmm zo slecht is hij nog niet hahahaaha
En meestal in het weekend geef ik de 1e fles en heel soms zegt ie wel eens uit zijn eigen ...ik doe hem wel dan kun jij ook langer slapen....germmmmhij moet door de weeks altijd er eerder uit maar ja als hij het wilt en mijn bedje ligt nog lekker dan laat ik het me geen 2x zeggen hoor!
Ach en in het huishouden, was en eten hoeft al niets te doen dus mag het ook wel eens....(behalve dat hij me 's avonds helpt met de tent te zuigen en dweilen ...overdag met al die kids hier lukt dat niet)

Hij verheugt zich er ook heel erg op dat Jari straks wat groter is en meer kan en vooral dat ie samen kan gaan voetballen met hem....net zoals ie nu met Alissa doet.
Maar nu Jari al lacht en terug brabbelt vind ie het ook al mooi.
Nessie

Nou oke, dan pik ik hem niet in! En wat zijn we idd voor dozen. Allemaal liggen zeuren tegen onze mannen terwijl ze zo slecht nog niet zijn... ik dacht daar ook ineens aan. Nu heb ik hem een mailtje gestuurd met een foto van Tyche en daar een lief verhaaltje bij.

Meiden, ik hoop dat jullie allemaal echt waarderen dat je een man in huis hebt, ongeacht of ie veel doet of niet. Ik word wel een beetje vedrietig bij het lezen van jullie verhaaltjes. Ik wil helemaal geen medelijden wekken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar wat zou ik graag willen dat mijn kindjes in een normaal gezin konden opgroeien. Geniet maar van jullie kindjes en mannen!

Groetjes Fonske.

Tja, als je je dan bedenkt dat sommigen helemaal geen "man" hebben, is het inderdaad lastig om nog te gaan "klagen". Ik kan me voorstellen dat dat erg zwaar kan zijn.

Ik geef borstvoeding en mijn man staat daar helemaal achter. Dit zorgt er toch wel voor dat hij ietsie minder betrokken is, vind ik. Onze zoon weet ondertussen precies bij wie wat te halen valt en is naar mij toe veel meer aan het lachen en knuffeliger...
Ik voed mijn zoon maar 4 keer per dag. Als mijn man uit zijn werk komt, is onze zoon even wakker, ik voed hem, dan gaat mijn man heel lang met hem knuffelen en lekker op schoot, een uurtje later gaat onze zoon naar bed en de volgende ochtend om 7.30 uur gaat de wekker van mijn man. Hij haalt onze zoon (slapend) uit bed, legt hem bij mij neer, ik voed hem en mijn man gaat douchen en moet weer naar het werk..... Omdat we zo'n vreselijk makkelijk mannetje hebben dat slaapt en drinkt en ik nog zwangerschapsverlof heb, nog een week, is er niets verandert... Dat komt als onze zoon langer wakker is, misschien over een tijdje. En als ik weer aan het werk ga, brengt en haalt mijn man hem van en naar het kdv.

Het enige waar ik een beetje boos om kan worden is het volgende: hij wil geen luiers verschonen, want hij vind dat echt vies!!! Daar wordt ik echt boos om. En als ik dat nou ook eens heel erg vies zou vinden???? Dat hoort er toch gewoon bij? Na de avondvoeding lijkt het mij leuk dat mijn man zoveel mogelijk met zijn zoon "doet". Dus vraag ik vaak of hij hem naar bed brengt. Hij zegt: loop je even mee? Doen we het samen... (oftewel: wil jij de luier verschonen?)......

Het is een kanjer, maar van die luiers kan ik niet tegen. En ik kan hierover pas een goed oordeel geven als het straks drukker wordt, ik weer aan het werk ben, etc., etc.

Liefs,
Daniëlle

Terug
Bovenaan