even een vraagje over verlof

Hoi meiden,

Bedankt hoor.

Ik werk in de zorg en ik kan er helemaal niets over terug vinden in mijn CAO.
Ik zou nu sinds jaren eens een keer vrij zijn met kerst en oud/nieuw. Ik moet altijd 1 van de 2 werken en nu kom ik er dus dit jaar fijn eens onderuit, heerlijk.

Ik was al bang dat als ik een paar wkn eerder zou bevallen ik toch zou moeten komen werken. Ik heb me er nu al zo ontzettend op verheugd om samen met ons kleintje allebei de feestdgn door te brengen. Lijkt me zo speciaal, de 1ste kerst en jaarwisseling, eindelijk zijn we dan met z'n 3en. Dat wordt genieten met misschien wel een .
Nu hoef ik mijn benen niet zo stijf dicht te houden tegen die tijd  hahahaha.

Kruimel

Even een bijval naar RW toe (ik kom je vandaag echt overal tegen!).

Het zwangerschapsverlof en de minimale duur van 16 weken is wettelijk geregeld, dus niet CAO afhankelijk. Als je later dan de uitgerekende datum bevalt (of het nou 1 dag is of bijna 3 weken zoals bij mijn schoonzus), heb je daarna gewoon je 10-12 weken verlof na de bevalling (10 weken bij opname verlof 6 weken voor de uitgerekende datum en 12 weken bij 4 weken van te voren).

Groetjes, Ruma

Hoi meiden,

Geeft niet hoor R! Volgens mij zeggen we precies hetzelfde. Uiteindelijk blijven het ten alle tijde 16 weken. Ik kijk voor mijn werk (P&O'er) vaak op de volgende site:

www.verlofregelingen.szw.nl

Daar kun je alles vinden. Het is een algemeen wettelijke regeling namelijk. Dus niet verder zoeken in de cao maar ff op deze site kijken.

lfs ing

Terug
Bovenaan