even een vraagje!

A

Anoniem

Guest
hoi iedereen

ik ben gestopt met de pil, en zou volgende week normaal gezien ongesteld moeten worden ( hoop het niet )
maar ik zit nu zo in spanning. ik kan bijna niet wachten.
zou je een zwangerschaptest kunnen doen voordat je ongesteld zou moeten worden?
want dat weet ik dus niet.

groetjes mirjam

Hoi Mir,

Goede vraag! Dat zou ik ook wel willen weten.
Vraag het mezelf namelijk ook af.
Er moet blijkbaar een bepaald hormoon in je urine zitten om positief te kunnen testen.
Weet niet of dit hormoon pas vrij komt na de innesteling. Want ik heb begrepen dat tussen bevruchting en innesteling 4 tot 10 dagen kan zitten (weet niet of dit juist is hoor).
Je hoort ook wel verhalen van mensen die op de NOD-dag testen en dan negatief testen en een aantal dagen later positief testen. Bij de eerste test was er dan nog niet genoeg van dat hormoon aanwezig. Weet dus niet of dat bij jou nu al aanwezig kan/zal zijn.
Maar we wachten de reacties van de 'meer-ervaren' forum-bezoekers af.

Liefs,
Ellen.

Hoi meiden,

Over het algemeen kun je pas testen vanaf je NOD, omdat er dan genoeg hormonen in je urine KAN zitten. Maar het is inderdaad heel goed mogelijk (weet ik uit ervaring) om een negatieve test te krijgen en je toch zwanger bent.

Ik heb op de 35e dag van mijn cyclus getest bij mijn eerste kindje en die was negatief, terwijl ik al wel zwangerschapsverschijnselen had. Ik heb toen nog een maand gewacht en die test was natuurlijk hartstikke positief. De echo die ik die week kreeg liet zien dat ik 12 weken zwanger was.

Vroeg testen werkt vaak niet. Je blijft je dan toch afvragen of die negatieve test nou echt negatief is of niet.

Groetjes, Marisa

hoi hoi

bedankt voor je reactie.
ik heb ook nog helemaal geen zwangerschapverschijnselen, en je hoort het volgens mij oko niet vaak dat je gelijk na de eerste keer zwanger ben.
ik gedachten denk ik van, ga er maar niet uit want dan valt het zo tegen.
maar ik wil het zoooo graaaag haha.
wat kan een week lang duren zeg pfff.
ben al op site's aan het zoeken naar leuke spulletjes.
nu had ik gisteren een folder in de bus gekregen met kinderkamertjes allemaal sterk afgeprijsd en er stond echt mooie tussen hoor.
maar het nog zo vroeg he om dat al tekopen, misschien lukt het geen eens.
maar het schilde echt veel. en hebben niet een groot spaarboekje.

groetjes mir

wat zouden jullie doen??
Het kopen of toch nog maar even wachten?

groetjes mir

Hoi Mirjam

Je schrijft dat je net gestopt bent met de pil. Ik zou dan zeker geen test gaan doen totdat je echt een paar dagen overtijd bent. Vergeet niet dat je waarschijnlijk nog bezig bent met ontpillen. Natuurlijk is het mogelijk dat je in de 1e ronde zwanger raakt, maar meestal heb je toch wel wat maandjes nodig om te ontpillen. Als je iedere maand voor of direct op je NOD gaat testen wordt de teleurstelling iedere keer alleen maar groter en het kost je ook nog eens handen vol geld. Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om niet te testen, maar geloof mij, mocht het allemaal wat langer duren, dan houd je het veel beter vol als je de eerst maanden er van uit gaat dat je nog aan het ontpillen bent, dan is de teleurstelling ook minder groot.
Sorry voor dit misschien wat ongezellige en negatieve bericht, maar ik schrijf uit eigen ervaring, het heeft ons bijna een jaar gekost (wat nog binnen het gemiddelde valt!!) om zwanger te raken van ons 1e kindje en ik ben blij dat ik maar 2 keer getest heb in al die tijd, de 2e test was positief. Als je voor je NOD test blijf je toch met de gedachten in je hoofd zitten, "misschien heb ik gewoon te vroeg getest, ik test volgende week nog een keer".

Veel succes met het zwanger worden, en natuulijk hoop ik voor je dat het deze maand gelijk raak is, maar ga er voor jezelf van uit dat 1 jaar het gemiddelde is, alles dat het korter duurdt ik gewoon mooi meegenomen.

Groetjes Natalie
(15w5d)

Hoi mirjam,

Week kan idd lang duren, mijn nod is 28 april.
Ik wil ook heel graag testen maar moet toch gedult hebben.
De dagen lijken wel niet voor uit tegaan.
Gelukkig dat het zonnetje begint teschijnen, beetje afleiding buiten zoeken.
Ik zal voor je duimen meid, laat je het weten.
groetjes knorretjuh

Hoi Mir,

Ik heb geen ervaring want we zijn bezig voor de eerste en ook pas in de eerste ronde, maar denk dat het idd beter is om nog even te wachten met testen. Zoals Nathalie al zei: het is niet betrouwbaar, je gaat je misschien onzeker voelen en het kost ook veel geld. (Waarom zijn die testen zo prijzig?? )

Wat betreft de kindekamer kopen: Ik persoonlijk zou het niet doen. Wie weet hoe lang het duurt voor dat het echt raak is.
Zou zelf het idee hebben dat ik de goden aan het verzoeken ben. (en dat het dan dus juist niet 'lukt')
Daarbij komen aanbiedingen altijd wel terug.
Al dan niet bij een andere winkel.
En stel dat het wat langer duurt dan heb je een kinderkamer gekocht die misschien eigenlijk je smaak niet meer is.
Of je komt iets veel leukers tegen...

Uiteraard is het helemaal aan jou. Als jij blij wordt van het kopen van die kamer en je verwacht dat je niets leukers tegen gaat komen....

Snap het wel helemaal hoor! Er zijn zoveel leuke dingen te koop voor baby's.

Sterkte en succes met afwachten! Laat je nog weten hoe het afloopt?

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan