Hoi Mirjam
Je schrijft dat je net gestopt bent met de pil. Ik zou dan zeker geen test gaan doen totdat je echt een paar dagen overtijd bent. Vergeet niet dat je waarschijnlijk nog bezig bent met ontpillen. Natuurlijk is het mogelijk dat je in de 1e ronde zwanger raakt, maar meestal heb je toch wel wat maandjes nodig om te ontpillen. Als je iedere maand voor of direct op je NOD gaat testen wordt de teleurstelling iedere keer alleen maar groter en het kost je ook nog eens handen vol geld. Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om niet te testen, maar geloof mij, mocht het allemaal wat langer duren, dan houd je het veel beter vol als je de eerst maanden er van uit gaat dat je nog aan het ontpillen bent, dan is de teleurstelling ook minder groot.
Sorry voor dit misschien wat ongezellige en negatieve bericht, maar ik schrijf uit eigen ervaring, het heeft ons bijna een jaar gekost (wat nog binnen het gemiddelde valt!!) om zwanger te raken van ons 1e kindje en ik ben blij dat ik maar 2 keer getest heb in al die tijd, de 2e test was positief. Als je voor je NOD test blijf je toch met de gedachten in je hoofd zitten, "misschien heb ik gewoon te vroeg getest, ik test volgende week nog een keer".
Veel succes met het zwanger worden, en natuulijk hoop ik voor je dat het deze maand gelijk raak is, maar ga er voor jezelf van uit dat 1 jaar het gemiddelde is, alles dat het korter duurdt ik gewoon mooi meegenomen.
Groetjes Natalie
(15w5d)