even hart luchten

Hoi

Ik breek even in, ben helemaal niet van deze maand, maar wil toch reageren. Zou het misschien kunnen dat je schoonmoeder misschien wat moeite heeft met het geconfronteerd worden met het opschuiven van haar plaats? Als moeder ben je de spil van het gezin en hoewel vaak vermoeiend, jij bent toch degene die alles regelt en waaraan het gezin vasthangt Nu jullie kindje eraan zit te komen, moet ze die plaats aan jou gaan afstaan. Daarbij maakt ook dat oma worden " bewijst" dat jou jonge jaren echt voorbij zijn en dat ze " oud" wordt. Met misschien wel alle kwalen die bij oude mensen horen en de angst die ze daar bewust of onbewust voor heeft. Ik heb in mijn omgeving al regelmatig gezien dat dit tot een botsing leidde, zonder dat de as oma dit bewust wilde. Als zwangere vrouw zit je namelijk vol in de hormonen, maar vergeet alle as oma's niet met al hun hormoon en bijbehorende stemmingswisselingen agv de overgang niet. Samen kun je het elkaar knap lastig maken. Misschien iets om eens over na te denken?

Hopelijk draait ze snel bij, want uiteindelijk is oma zijn erg leuk.

Jeetje, wat een rare reactie. Ik zou denk ik toch e.e.a. proberen te bespreken. Gewoon eerlijk en open en aangeven dat je je van geen kwaad bewust bent en dat jullie graag willen weten wat er schort.

Ik hoop iiig dat jullie er uitkomen samen.

De lucht is weer helemaal geklaard. Ze heeft aangegeven dat het allemaal op een misverstand is berust en het spijt haar dat ze zo heeft gereageerd. Wat is dit een opluchting zeg. Ze had nog nooit zo gedaan en ze is juist harstikke blij met haar 1e kleinkind en ook zeker trots op. Kan wel huilen van blijdschap maar zit op me werk haha. We hebben besloten afgelopen vrijdag te vergeten en nooit meer samen te gaan shoppen aangezien zij ervan houdt elke winkel in en uit te gaan en er minimaal een kwartier binnen te zijn, zodat dit nooit meer gebeurd :)

Wat fijn dat het opgelost is!
Meestal is het ook een misverstand waardoor iemand zo reageert. Nu kun je weer lekker verder genieten!

Zeker fijn zeg dat het is opgelost. Als je allebei graag op een andere manier shop dan is het misschien inderdaad verstandig dit niet meer te doen of heel duidelijk van te voren af te spreken.

Ja we zijn heel blij dat het is opgelost. Shoppen gaat het niet meer worden want we hadden nu ook aangegeven dat we dat niet gingen doen. We gaan nu lekker genieten van de laatste 10,5 week en alles is al zo goed als klaar dus we hoeven niet veel meer te doen heerlijk. nog 31 dagen werken en dan met verlof kan niet wachten

Terug
Bovenaan