Even heimwee naar mijn bolle buik,...

Hoi mama's,

Vorige week was ik bij mijn beste vriendin welke elk moment haar eerste kindje kan verwachten.

Toen ik haar zag, en nu ik er weer aan denk, vond ik dat bijzonder mooi en emotioneel om te zien. Ik ben met haar opgegroeit en maken veel dingen in het leven op dezelfde momenten mee..
Tijdens het bezoek keek ik ineens met heel andere ogen naar haar, positief wel te verstaan. Ze straalde,.. Ze had een mooie buik,.. Begreep als geen ander hoe mooi het voelen van je baby is en wat er allemaal door je heen gaat. Nieuwsgierig naar haar kindje, het kindje van mijn allerbeste vriendin. Zo raar en onwerkelijk.. We zijn ineens twee volwassen vrouwen..

Toen we weer naar huis gingen verlangde ik weer even heel erg naar dat onvoorstelbare mooie gevoel van je bewegende kindje in je buik.Hoe trots ik was  op het zwanger zijn.  En dat terwijl ik op het laatst het er hélemaal mee gehad had (zware zwangerschap gehad). Ik kan me het eigenlijk niet meer voorstellen dat ik zo'n gigantische buik heb gehad, omdat het wel lijkt alsof je dan in een roes leeft.

Eenmaal thuis heb ik mijn kleine manneke dicht tegen mij aangehouden. Moe en voldaan na de fles nestelde Kay zich tegen me aan. Met mijn ogen dicht voelde het even weer als toen.. Bewegende voetjes tegen mijn buik,..

Onvoorstelbaar wat een zwangerschap en een kindje met je emoties kan doen. Het maakt je zo ontzettend week en gelukkig. Het maakt je een completer mens...

Esmé mv Kay

Wat ontzettend mooi verwoord! Ik heb nou niet echt een geweldige zwangerschap achter de rug en al helemaal geen fijne bevalling (tja, wie wel..). Maar toch.. het verlangen naar die buik, naar dat getrappel daar binnen.. Dat wil ik heel snel weer meemaken!!

Gr Claudia

PS de kleine van ons heeft zojust al kennis gemaakt met het fenomeen 'carnaval'.. Het lijkt hem wel goed te bevallen, alaaf!

Hey Esme,

Ik heb hier ook al ens geschreven dat ik vaak nog aan mn zwangerschap en alles eromheen denk. Het is echt jammer dat ik er niet meer van heb genoten denk ik dan. Ik vond alles zo bijzonder, zelfs de bevalling ook al was die mega zwaar! Zucht.

En idd.. we zijn volwassen zeg (nou ja.. dat zouden we moeten zijn hihi). Ik zat laatst met een vriendin herinneringen op te halen van de middelbare school... ooh erg waren we toen!!

Grappig he allemaal. Geef Kay maar een dikke knuffel en geniet van hem nu ie ook nog zo klein is want alles gaat zo hard.

Liefs Kirsten

hey tomaatje

wij hebben iris ook al kennis laten maken met carnaval. we zijn niet naar het vrijtof (in maastricht) geweest vonden we iets te druk, ze is nu pas 7 weekjes oud. maar wel naar l1 gekeken op tv de hoogte punten van de 11 de vaan de 11 de.
en lekker in de woonkamer geschuifeld op beppiemet man en dochter.

wat hebben jullie gedaan met de kleine?
groeten petra en iris 7 weken en 3 dagen  

hoi meiden,
weer zo lekker herkenbaar...om kippenvel van te krijgen!
gisteren lag ik lekker in bad, gelukkig mag dat eindelijk weer na de bevalling!
ik miste op dat moment ook het getrappel van jasmaytje, in de laatste weken van mijn zwangerschap ging ik ook altijd lekker in bad liggen (de enige plek om een beetje te kunnen relaxen met mijn nesteldrang!) als ik dan water op mijn buik spetterde dan reageerde ze daarop, draaien en trappelen......en nu keek ik gisteren naar mijn 'platte' buik die weer onder water paste en toen verlangde ik weer even naar mijn bolle buik!

als ik nu fotoos zie van mij met die dikke buik dan kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ik dat was!!!!
als ik had geweten dat jasmay erin zat (dat kan natuurlijk nooit! maar het idee dat ik nu dat kleintje ga kennen) dan had ik mischien nog meer kunnen genieten....ik heb ook altijd gedacht dat er een jongetje in mij groeide....ook raar natuurlijk dat er gewoon een meisje aan het spartelen was daarbinnen.....
ach....ik kan wel uren door gaan...gevoelens.....mooie momenten....en we waren het volgens mij allemaal beu op het eind!

maaaaaaaaaaaaaaaaaar, nu kunnen we ons kleintje zien, vasthouden en veel knuffelen!!!
dat is natuurlijk nog mooier!
gisteren was ik ook bij een vriendin ,we kennen elkaar ook al heel ons leven en toevallig ook fotoos zitten kijken van toen wij klein waren....meiden, we worden volwassen en vrouwen...maar ondertussen kunnen we natuurlijk nog lekker kinderachtig zijn!

volgens mij zijn we allemaal verliefd op onze kindjes.....
jasmaytje is vandaag alweer 8 weken.....ze is lief.
meiden, genietse van jullie kindjes.
groetjes lotte.

Hoi Esmé,

Zo herkenbaar!!!! Ook mijn beste vriendinnetje is zwanger, nu 32 weken. En het is heel erg tof om het bij haar zo mee te maken. Maar ook ik heb m'n momenten al gehad, dat ik erg terug   verlangde naar die tijd. Mag wel lekker aan haar buik voelen en da's natuurlijk ook al heel gaaf.

En we hebben nummer twee besproken. Ik wilde altijd heel graag ongeveer vier jaar ertussen, maar dat hebben we natuurlijk niet voor het zeggen. We hebben nu "afgesproken" dat we met oud en nieuw 2008/2009 voor nummer 2 gaan. Als het dan gelijk lukt, zit er drie jaar tussen. Als het een paar jaar duurt, is het ook geen ramp. Met Renée was ik gelijk de eerste poging zwanger, maar dat zegt helemaal niets voor een tweede. Eerst maar weer eens lekker gaan oefenen, .

Groetjes,
Evelien

Ik las dat destijds ja! Ik dacht toen nog van; "ik ben benieuwd of ze dat volhoud om zo lang te wachten" haha..

Ik denk als Kay 1,5 à 2 jaar oud is we het weer eens rustig aan gaan proberen,..
Eerst maar eens even van deze man genieten!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan